„Mokymo ir mokymosi proceso analizė: kaip sprendžia dvi mokymo problemas – intelektualinę ir praktinę – bihevioristinė, kognityvinė ir humanistinė psichologijos kryptys“
Turinys
1.Įvadas 3
2.Bihevioristinis požiūris 4
3.Humanistinis požiūris 6
4.Kognityvinis požiūris 9
5.Išvados 11
6.Naudota literatūra 12
Įvadas
Visa tai, ko ligi šiol mokeisi, turės prasmę tik tuo atveju, jeigu tai panaudosi gyvenime.
Paulo Coelho
Šiandieninė visuomenė skatina mokytis ir mokyti aplinkinius. Mokymasis visą
gyvenimą yra vienas aktualiausių šiandienos klausimų. Mokymo ir mokymosi procesą galima
pavadinti vienu žodžiu- didaktika. „Didaktika- mokymo ir mokymosi mokslas“ nurodo G.
Gedvilienė ir V. Zuzevičiūtė. Tarptautinių žodžių žodynas nurodo keletą šio žodžio reikšmių-
„didãktika [gr. didaktikos — pamokomas]: 1. pedagogikos šaka, tirianti mokymą ir lavinimą
(mokymo tikslus, turinį, organizavimą, metodus, principus); 2. moralizavimas, pamokymai“.
Mokymo ir mokymosi procesas yra svarbus mūsų ateičiai, mūsų kasdieniam gyvenimui. Tai, ko
išmokstame- dažnai galime panaudoti savo kasdienybėje.
Tačiau į mokymą ir mokymąsi galime pažvelgti ne tik kaip į būtiną procesą, bet
galima išnagrinėti kaip praktinę ir intelektualinę problemą, remiantis bihevioristine, kognityvine ir
humanistine kryptimis. Įvairiapusis požiūris leidžia giliau pažvelgi į mokymą, mokymąsį- jų
procesus, besikeičiant visuomenei bei jos požiūriui.
Šiame darbe išnagrinėsiu praktinę ir intelektualinę mokymo ir mokymosi problemą
visomis trimis psichologijos kryptimis- bihevioristine, kognityvine ir humanistine. Darbe naudosiu
aktualią, naują mokslinę literatūrą, kuri padės išnagrinėti pateiktą temą.
Darbo tikslas: išnagrinėti bihevioristinę, humanistinę ir kognityvinę mokymo(si)
sampratas, apžvelgiant svarbiausius jų teorinius aspektus, mokymosi motyvacijos teorijų įvairovę.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!