Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

Mokinių pasiekimų vertinimas ir mokyklos baimės reiškinys

9.9 (5 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Pedagogika , Referatai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOC failas
Apimtis: 20 psl., (5450 ž.)
Vertinimas:
9.9 (5 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

Pratarmė
Mokytojai kasdieną turi vertinti ir įvertinti savo mokinius. Vertinimas, įvertinimas yra
nepaprastai svarbūs mokiniams ir jų tėvams, o vertinimo išdavos yra ilgalaikės. Ką mokiniai
išgyvena tokių situacijų metu? Be abejo, kiekvieną mokinį įvertinimas veikia skirtingai – vienus
skatina geras pažymys, kiti gerai įvertinti aptingsta. Kitus priešingai – blogas įvertinimas skatina
pasitempti. Dar kiti blogai įvertinti praranda mokymosi motyvaciją. Veikia ir tėvų lūkesčiai, matyti
gerai besimokantį vaiką, mokytojų emocinis spaudimas, nerealūs reikalavimai ir daugybė kitų
veiksnių. Kartais vertinimo situacija gali kelti tokį nerimą, baimę ir stresą, kad mokiniai visokiais
būdais stengiasi to išvengti, gali atsirasti mokyklos ignoravimas. Šis baimės jausmas gali būti
vadinamas mokyklos, egzaminų ar pasiekimų baime ir nagrinėjamas kaip svarbus, aktualus ir
įdomus reiškinys.
Mokyklos baimės problema plačiai nagrinėta Vokietijos pedagogų ir psichologų, ypač Rost
D.H. ir Schermer F.J., tačiau Lietuvoje šis klausimas mažai aptartas.

1. Pasiekimų vertinimas
Vertinimas – tai informacijos rinkimas, interpretavimas ir apibendrinimas tam, kad galima
būtų padaryti sprendimą (Gage, Berliner, 1993).
Mokykloje naudojami gana įvairūs pasiekimų vertinimo būdai. Įvertindami nustatome ar
mokinys gerai yra išmokęs tai, ko iš jo buvo reikalaujama.
Lietuvos švietimo ir mokslo ministerija yra parengusi ir patvirtinusi vertinimo normas
(2004-11-02). Kiekvienas mokytojas, vadovaudamasis Bendrojo išsilavinimo standartais,
Bendrosiomis programomis, mokyklos keliamais tikslais ir uždaviniais, renkasi vertinimą.
Vertinimas Lietuvos mokyklose planuojamas iš anksto, su vertinimo tikslais, kriterijais,
procedūromis mokytojas supažindina mokinius, jų tėvus, globėjus. Ikimokykliniame bei
jaunesniajame mokykliniame amžiaus tarpsnyje dažniausiai vertinimas yra grindžiamas idiografiniu
principu. Tai yra toks mokinio pažangos vertinimo būdas, kai stebima ir vertinama asmens daroma
pažanga, lyginant to paties mokinio dabartinius pasiekimus su ankstesniais.

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Panašūs darbai

Atsiliepimai apie mus