Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

„McDonalds“ IŠORINĖS APLINKOS ANALIZĖ

9 (6 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Rinkodara , Referatai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 11 psl., (2600 ž.)
Vertinimas:
9 (6 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

„McDonalds“ IŠORINĖS APLINKOS ANALIZĖ
Rašto darbas

Įvadas
Greitas maistas (fast food) – tai greitai paruošiamas, skanus, bet nesveikas maistas. Po daugybės
egzistavimo metų garsusis greito maisto restoranas Mcdonald’s tapo toks garsus kaip peliukas
Mikis ir Kokakola. Tai restoranas, kurio taip nemėgsta virėjai, kurį taip smerkia gydytojai ir giria
pacientai. JAV širdininkų sąjungos prezidentas Filas Sokolovas kažkada yra pasakęs: “Jei
Mcdonald’s yra kas nors gero, tai tik tai, kad jo dėka kardiologai tapo milijonieriais”.
McDonald’s galima mėgti, žavėtis  kaip sėkmingo verslo kūrimo pavyzdžiu, arba keikti jo maistą
ir kaltinti pasauliniu nesveikos mitybos įskiepijimu. Nepaisant kritikos, McDonald's ―
didžiausias greito maisto restoranų tinklas visame pasaulyje, o jo garsūjį šūkį “I’m loving it”,
žino visi. Kompanija žinoma kaip greito maisto industrija, kuri sulaukė pasisekimo tiek
suaugusiųjų tiek vaikų tarpe. Šiandien “McDonals” prekinis ženklas yra vienas iš sėkmingiausių
pasaulyje ir vertas daugiau nei 33,578 milijonų dolerių. Kompanija buvo įkurta Rėjaus Kroko
1955 metais Kalifornijoje, JAV. „McDonald's“ restoranai yra įkurti 119 pasaulio šalių ir kasdien
aptarnauja 58 mln. lankytojų. Lietuvoje MacDonald’s veikia nuo 1995 metų, veikla grindžiama frančizės pagrindu.
Šios analizės tikslas yra apžvelgti McDonalds kompanijos veiklą bei ištirti organizacijos išorinę aplinką.
Uždaviniai:
1.Atlikti organizacijos SWOT analizę, apibendrinti ir sujungti išorinės aplinkos ir išteklių
analizės rezultatus.
2.Aptarti keturis organizacijos mikroaplinkos aspektus, taikant PEST analizę.
3.Įvardinti pagrindinius veiksnius, kurie lemia McDonalds kompanijos sėkmę.
4.Nustatyti penkias bazines jėgas, darančias įtaką organizacijos veiklai, pagal M.Porter 5 jėgų modelį.

Istorija
Įmonės veikla prasidėjo 1940-aisiais metais nuo restorano, kurį atidarė broliai Richard'as ir
Maurice  McDonaldai San Bernardine, Kalifornijoje. Įmonės talismanu tapo vyras su virtuvės
šefo kepure ant mėsainio formos galvos ir užrašu šalia: „Mano vardas – Spydis (Speedee)“. Šį
herojų vėliau pakeitė naujas prekės ženklas – klouno pavidalo žmogus pūstomis kelnėmis.
Iš pradžių restoranuose buvo prekiaujama mėsainiais, sūrio mėsainiais, vištienos produktais,
saldžiaisiais gėrimais ir desertais. Vakaruose augančios nutukimo tendencijos sukėlė kritikos
bangą dėl nesveiko maisto, todėl įmonė pakoregavo savo meniu ir įtraukė sveikesnio maisto
alternatyvų: salotų, vaisių.
1953-aisiais kompanija pradėjo steigti McDonalds restoranus franšizės pagrindu.
1961-aisiais metais įmonė pristatė prekės ženklą, kurio pagrindinis simbolis buvo lenkto
pavidalo dviguba M raidė. Šis skiriamasis ženklas iškart buvo visų pamėgtas ir išliko iki šių dienų.
1966-aisiais metais pasirodė pirmoji McDonalds reklama televizijoje.
Dėl McDonald's invazijos į daugelį tarptautinių rinkų, įmonė tapo globalizacijos simboliu ir
amerikietiško gyvenimo būdo skleidėja. Jos spartus išpopuliarėjimas kartu paskatino viešas
diskusijas apie nutukimą, kolektyvinę etiką ir atsakomybę klientams.
1968-aisiais metais kompanija pristatė naują produktą Big Mac, o 1974-aisiais metais išleido
Happy Meal. Šie produktai susilaukė didžiulės sėkmės, ir šiandien nenusileidžia savo paklausa
kitiems konkurentams.
1990-aisiais kompanija sudarė susitarimą su EDF( Aplinkos apsaugos organizacija).
1993-aisias metais Australijoje įkuriama McCafe. 2001-aisiais pirmoji McCafe pasirodo ir
Amerikoje. 2003-aisiais metais tai buvo didžiausias kavos parduotuvės prekinis ženklas
Australijoje ir Naujojoje Zelandijoje.
McDonalds vizija- būti geriausiais ir tapti greito maisto tiekimo lyderiais, visame pasaulyje.
McDonalds misija- pagerinti vykdomas operacijas siūlant skaniausią greitą maistą, kuris
patenkintų vartotojų lūkesčius.

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus