MATEMATIKOS MOKYMO 5 KLASĖJE
ILGALAIKIS PLANAS
1. BENDROJI INFORMACIJA: 4 pamokos per savaitę, 128 pamokos per mokslo metus.
2. MOKYMO IR MOKYMOSI PRIEMONĖS:
1. Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrosios programos. (PATVIRTINTA Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2008 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. ISAK -2433).
2. Matematika Tau 5 klasė. Vadovėlis 1, 2 dalys.Autorių kolekty vas 3. Matematika Tau +. 5 klasė. Vadovėlis internete, www.vadoveliai.lt
4. Matematika Tau 5E. Kompiuterinė priemonė
5. Matematika Tau. 5 klasė. Savarankiški ir kontroliniai darbai . K. Intienė
6. Matematika Tau. 5 klasė. Uždavinynas
7. Matematika Tau. 5 klasė. Mokytojo knyga
8. Modeliai, plakatai, lentelės, priemonės iš mokymosi aplinkos , flomasteriai, spalvotas popierius.
3. TRUMPA KLASĖS CHARAKTERISTIKA: ( nusistatyti mokinių turimą patirtį, apibūdinti jų mokymosi galimybes, apibūdinti mokinių veiklą: elgesį,
motyvaciją, mokymosi stilius, poreikius, nuostatas ir kt.). Kla sės charakteristika gali būti kaip priedas.
4. VERTINIMAS. Remiamasi Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo samprata (p atvirtinta LR švietimo ir mokslo ministro 2004 m. vasario 25 d. įsakymu Nr.
ISAK – 256) ir mokyklos susitarimu priimta vertinimo sistema. N uolat taikomas formuojamasis vertinimas atsižvelgiant į pamokos uždavinius. Susitariama dėl
vertinimo adaptaciniu laikotarpiu. Kiekvieno skyriaus pabaigoje – apibendrinamasis vertinimas. Diagnostinės užduotys parengiam os pagal Bendrosiose programose
numatytus pasiekimus, pasiekimų lygius, žinių ir gebėjimų santy kį.
5. MOKYMO IR MOKYMOSI TURINYS:
Bendrieji gebėjimai:
Savais žodžiais paaiškinti pagri ndines matematikos sąvokas ir a pibūdinti teiginius. Atpažinti ma tematinius objektus, pateikti pavyzdžių iš supančios aplinkos (8.1.).
Tinkamai vartoti terminus bei ž ymenis sąvokoms, ryšiams tarp jų nusakyti, situacijoms modeliuoti. Įvairiais būdais pateikti už davinių sprendimus bei kitą
informaciją taip, kad kiti galėtų ją suprasti ir įvertinti (9.1 .). Klasifikuoti matematinius objektus, modelius pagal pasiūlyt ą arba pasirinktą požymį. Pasitikrinti ir
ištaisyti savo darbą atsižvelgi ant į išsakytas pastabas ar paga l teisingo darbo pavyzdį (10.1. ). Išnagrinėti ir įvertinti anks čiau įgytas žinias ir gebėjimus naujai įgytų
žinių ir gebėjimų kontekste (11.1.). Sieti matematines žinias s u gyvenimu, gebėti išsiaiškinti ar įgytos žinios yra teisingai suprastos, gebėti išsiaiškinti savo
mokymosi spartą bei padedant mokytojui, sudaryti artimiausių pa mokų planą matematikos žinioms įgyti (12.1.).
Pagrindiniai metų mokymo ir mokymosi uždaviniai: Mokytojo padedami ir/ar savarankiškai 5 klasės mokiniai gebės :
• perskaityti, užrašyti, apvalinti, palyginti natūraliuosius skai čius ir dešimtaines trupmenas, pavaizduoti juos skaičių spindulyje;
• atlikti aritmetinius veiksmus su natūraliaisiais skaičiais ir d ešimtainėmis trupmenomis, numatyti ir pasitikrinti skaičiavimo rezultatus;
• paprasčiausiais atvejais taikyti žinias apie skaičiaus dalį ir procentą;
• apskaičiuoti skaitines paprastų skaitinių reiškinių reikšmes, p atikrinti, ar skaičius yra paprasčiausios lygties sprendinys; s pręsti paprastas lygtis, kuriose koeficientai yra maži natūralieji ska ičiai, teigiamos dešimtainės trupmenos, o gautas sprendinys – n atūralusis skaičius ar teigiama dešimtainė trupmena;
• suvokti, kas yra keturkampis, atpažinti ir pavaizduoti kvadratą , stačiakampį, trikampį; apskaičiuoti trikampio, keturkampio pe rimetrą ir kvadrato, stačiakampio, plotą;
• atpažinti kubą, stačiakampį gretasienį bei aplinkoje rasti daik tų pavyzdžių, kurie forma primena šias figūras; apskaičiuoti ku bo ir stačiakampio gretasienio tūrį ir paviršiaus plotą, mokėti paaiš kinti, kas yra figūros išklotinė;
• suvokti, ką parodo mastelis;
• skaityti informaciją, pateiktą paprasta diagrama ar dažnių...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!