ŠIAULIŲ UNIVERSITETO
EDUKOLOGIJOS FAKULTETO
PSICHOLOGIJOS KATEDRA
MANO UGDYMO FILOSOFIJA LYGINANT SU
REALIZMO IR IDEALIZMO FILOSOFIJOMIS
TURINYS
ĮVADAS................................................................................................................................................3
1. REALIZMO, KAIP UGDYMO FILOSOFIJOS PAGRINDINIAI ASPEKTAI ..............................4
2. IDEALIZMO, KAIP UGDYMO FILOSOFIJOS PAGRINDINIAI ASPEKTAI .............................7
3. MANO UGDYMO FILOSOFIJA ...................................................................................................12
3.1. UGDYMO TIKSLAS...................................................................................................................12
3.2. UGDYTINIO VAIDMUO UGDYME .........................................................................................13
3.3. UGDYTOJO VAIDMUO UGDYME ..........................................................................................14
3.4. UGDYTOJO VAIDMUO BENDRUOMENĖJE .........................................................................15
4. PALYGINIMAS..............................................................................................................................16
IŠVADOS............................................................................................................................................17
LITERATŪRA IR ŠALTINIAI..........................................................................................................18
ĮVADAS
Ugdymo filosofija – Lietuvos pedagogams nauja mokslinė ir mokomoji disciplina. Tokios
disciplinos poreikį sąlygoja aukštos kvalifikacijos edukologų rengimo naujoji sistema.
Ugdymo filosofijos aprašymas yra individualus pedagogo tikslų ir veiksmų planas. Plane
atsiskleidžia kiekvieno pedagogo požiūris į ugdymą, jo ugdymo procesas.
Darbo tikslas - aprašyti savo ugdymo filosofiją ir palyginti ją su realizmo ir idealizmo
ugdymo filosofijomis.
Darbo uždaviniai:
1.Aptarti realizmo, kaip ugdymo filosofijos pagrindinius aspektus;
2.Aptarti idealizmo, kaip ugdymo filosofijos pagrindinius aspektus;
3.Aprašyti savo ugdymo filosofijos tikslą, ugdytinio vaidmenį, ugdytojo vaidmenį ir
ugdytojo vaidmenį bendruomenėje pagal mano ugdymo filosofiją;
4.Palyginti savo ugdymo filosofiją su realizmo filosofija;
5.Palyginti savo ugdymo filosofiją su idealizmo filosofija;
6.Nurodyti išvadas.
Darbo metodai: literatūra ir šaltiniai, padėsiantys aptarti pagrindinius realizmo bei
idealizmo kaip ugdymo filosofijos aspektus, taip pat pagelbsiantys suformuluoti mano
ugdymo filosofijos tikslus ir veiksmus.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!