SAVARANKIŠKO DARBO UŽDUOTIS
MAISTO PAPILDŲ LIETUVOJE RINKOS TYRIMAS
Turinys
Įvadas 4
Vidiniai vartotojo elgsenos veiksniai 6
Marketingo aplinkos tyrimas 7
Verslo aprašymas 7
Makroaplinkos analizė. PEST ANALIZĖ 9
Rinkos analizė 12
Rinkos identifikavimas 12
Vartotojų analizė 13
Konkurentų analizė 14
5 jėgų (Porterio) modelis 14
Bostono matrica 15
Vidinės aplinkos analizė 16
SWOT analizė 16
Marketingo strategija 17
Marketingo tikslai 17
Marketingo uždaviniai 17
Marketingo strategija 17
Segmentavimas 18
Tikslinės rinkos išskyrimas 18
Pozicionavimas 18
Marketingo veiksmų planas 20
Produktas 20
Pozicionavimas 20
Kaina 20
Kainodara 20
Kainų lygis ir nuolaidos 20
Paskirstymas 20
Paskirstymo strategija 20
Kanalų apibūdinimas 20
Rėmimas 21
Reklama 21
Pardavimo skatinimo akcijos 21
Marketingo komunikacijos planas ir biudžetas 22
Media planas 22
Biudžetas 22
Marketingo komunikacijos sprendimai (vizualinė medžiaga) 23
Konceptualus modelis 24
Aprašomoji statistika 25
Priimtiniausias papildų įsigijimo būdas 31
Lietuvoje perkami tik garsiausių gamintojų produktai 32
Beveik visi sportuojantys naudoja maisto papildus 35
Kūno kultūra neužsiimantys žmonės perka papildus sveikatingumui (vitaminus) 38
Anketos klausimai: 39
Hipotezių tikrinimas naudojant Chi-Square (χ2) kriterijų 44
Hipotezių tikrinimas naudojant Pirsono koreliacijos koeficientą 45
Hipotezė apie garsių gamintojų papildus ir ar papildai patenkina vartotojo lūkesčius 45
Vidurkių lygybės tikrinimas 46
Dispersinė analizė (ANOVA) 47
Faktorinė analizė 50
Klasterinė analizė 53
GBN matricų metodas 55
Išvados 57
Literatūros sąrašas…………………………………………………………………………………..58
Įvadas
Tyrimo aktualumas – vis daugiau žmonių Lietuvoje užsiima kūno kultūra, didėja maisto
papildų sportui paklausa. Šiuo metu paklausa tikrai nėra pilnai patenkinta. Rinkoje siūlomi
produktai arba neatitinka vartotojų poreikių arba yra pernelyg brangūs.
Tyrimo problema – kokie marketingo elementai daro didžiausią įtaką maisto papildų
sportui paklausai?
Tyrimo tikslas – išsiaiškinti maisto papildų sportui pardavimo galimybes Lietuvoje
Tyrimo objektas – maisto papildų sportui paklausa Lietuvoje
Tyrimo uždaviniai:
Nustatyti potencialius klientus.
Rasti ryšį tarp potencialių klientų uždirbamų pajamų sumos ir sumos, kurią jie pasirengę
sumokėti už maisto papildus.
Išsiaiškinti kiek pinigų klientai yra pasirengę sumokėti už maisto papildus.
Pateikti pasiūlymus, kaip padidinti maisto papildų paklausą Lietuvoje.
Tyrimo hipotezės:
Didžiausią įtaką produkto paklausai daro produkto kainos ir uždirbamų pajamų santykis.
Sporto šaka ir treniruočių intensyvumas turi įtakos suvartojamam papildų kiekiui.
Klientams patogiausias papildų įsigijimo būdas – pirkimas sporto prekių parduotuvėje.
Lietuvoje perkami tik garsiausių gamintojų produktai.
Lietuvoje susiformavęs neigiamas požiūris į maisto papildus sportui.
Beveik visi sportuojantys naudoja maisto papildus.
Potencialūs klientai – jauni vyrai, dažniausiai studentai.
Šeimyninė padėtis neturi įtakos papildų suvartojimui.
Kūno kultūra neužsiimantys žmonės perka papildus sveikatingumui (vitaminus).
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!