Turinys:
Įvadas 4
1. TEORINĖ DALIS 6
1.1.Strateginis valdymas 6
1.2. Strateginis planavimas 7
1.3. Aplinkos dinamikos analizė 9
1.4. Vidinė ir išorinė analizė 10
1.5. Makro aplinkos elementai 10
1.6. Klientų analizė 11
1.7. Ištekliai ir strategija 12
1.8. Silpnybės, stiprybės – grėsmės, galimybės 12
1.9. Žmonių išteklių analizė 12
1.10. Finansinių išteklių analizė 13
1.11. Organizacijos vizija misija ir tikslai 14
2. ANALITINĖ DALIS 16
1. Situacijos analizė 16
2.1.1. Makroaplinkos analizė 16
2.1.2. Veiklos srities (šakos) analizė 18
2.1.3. Konkurencinės aplinkos analizė 19
2.1.4. Vidinė organizacijos analizė 20
2. SWOT analizė 22
3. Strategijos formulavimas 23
4. Ištekliai ir strategija 23
4.1. Vertės grandinės 23
3. PROJEKTINĖ DALIS 24
3.1. Veiksmų sąrašas 24
Literatūros sąrašas: 24
Įvadas
Kiekvienos įmonės paskirtis – gaminti gamybos priemones, vartojimo reikmenis
arba atlikti patarnavimus. Gamybos procese galima išskirti tris sudedamąsias dalis: darbą, darbo
priemones ir darbo objektus. Gamybos proceso organizavimas turi būti derinamas su įvairiomis
įmonės veiklos sritimis. Mokslinės techninės pažangos sąlygomis pirmiausia gamyba derinama
su gaminių tyrimo ir plėtros organizavimu (gaminių atnaujinimas, konstravimas, gamybos
technologijos projektavimas), ši su marketingu ir t.t. Kitas žingsnis – tai gamybos aprūpinimas
viskuo, kas užtikrintų normalią jos eigą (aprūpinimas medžiaginėmis vertybėmis, įrankiais,
įrengimais, remontu, transportu, energija). Labai glaudus marketingo ir gamybos ryšys,
reikalaujantis priderinti gamybą prie rinkos.
Sprendžiant visus gamybos proceso organizavimo uždavinius, būtina atsižvelgti į
tai, kad gamybos procesas – tai atvira sistema, kuri fiziniais ir informaciniais ryšiais susieta su
kitomis sistemomis (įmonėmis, teikėjais, pirkėjais, darbo rinka ir pan.) ir sudaryta iš daugelio
atskirų posistemių (tarnybų, cechų ir kt.), kurių fiziniai ir informaciniai tarpusavio ryšiai turi
būti racionaliai organizuoti. Tai būtina gamybos proceso efektyvaus funkcionavimo sąlyga.
Visos organizacijos darbo sėkmė visada priklauso nuo aplinkos: vidinės ir išorinės.
Vidinė aplinka - tai technologija, bendradarbiai, žemesni, aukštesni ir lygūs valdininkai. Nuo jų
susiklausymo, susitarimo, sugebėjimo bendrai dirbti siekiant tikslo priklauso organizacijos
sėkmė ir ateitis. Organizacijos vidinę aplinką formuoja jos tikslai, struktūra, uždaviniai,
technologija ir dirbantieji žmonės.
Galima išskirti išorinę aplinką: energija, žaliavos, medžiagų tiekėjai, transportas,
medicininis ir buitinis aptarnavimas, prekyba ir t.t. Jei ši infrastruktūra veikia optimaliai,
dirbantieji neturi problemų, tai atsiliepia bendriems organizacijos darbo rezultatams.
Organizacijos sėkmės komponentai yra efektyvumas, naudingumas, pelningumas. Šie
rodikliai apibūdina santykį gautų iš gamybos pajamų su jos organizavimui išleistų lėšų dydžių.
Efektyvumas yra santykinis rodiklis. Absoliutus rodiklis yra efektas. Tai yra konkreti pinigų
suma, grynasis pelnas, kuris panaudojamas tolesnių tikslų įgyvendinimui. Kitas sėkmės rodiklis
- našumas. Tai pagaminamų gaminių kiekis per laiko vienetą. Našumo rodiklis susietas su
kokybe.
Ištekliai, reikalingi įmonės darbui, nustatomi pagal projektinį jos pajėgumą. Remiantis
gamybinio pajėgumo rodikliais apskaičiuojamas reikalingas gamybinis plotas atskiriems
padaliniams. Priklausomai nuo gamybos išdėstymo projektuojamos ryšių priemonės tarp atskirų
padalinių. Apibendrinus minėtus klausimus, rengiami keli generalinio komponavimo variantai,
kur nurodomi visi išmatavimai, kiekvieno padalinio vieta, privažiavimo keliai, praėjimai ir kt.
Kiekviename padalinyje nurodomas gamybinių įrengimų skaičius, jų išdėstymas, aptarnavimo
schemos, darbo vietos, sandėliai, gamybinio transporto maršrutai ir kt. Visi minėti skaičiavimai
ir išdėstymai atliekami personaliniais kompiuteriais, panaudojant iš anksto parengtas tam tikslui
programas. Visose gamybos įmonėse reikalinga turėti tam tikrą atsargų kiekį. Jos sudaromos
siekiant garantuoti ritmingą ir nuoseklų visų padalinių darbą.
Kursinio darbo tikslas analizuoti Lietuvos šilumos tinklų įmonę, kurios pagrindinė
veikla – vartotojų aprūpinimas šiluma ir karštu vandeniu.
1. TEORINĖ DALIS
1.1.Strateginis valdymas
Strateginis valdymas yra nuolatinis, dinaminis ir nuoseklus procesas, kuriuo remdamasi
organizacija laiku prisitaiko prie išorinės aplinkos pokyčių ir efektyviau išnaudoja savo turimą
potencialą. Kaip strateginio valdymo proceso rezultatas parengiama ir įgyvendinama strategija -
sprendimų visuma, apibrėžianti organizacijos svarbiausius ateities...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!