Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

Lietuvos 20 a. dailė. Konspektas

9.5 (4 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Dailė , Konspektai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOC failas
Apimtis: 4 psl., (1447 ž.)
Vertinimas:
9.5 (4 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

Lietuvos 20 a. dailė. Konspektas
2 dešimtmetis. Varnas – neoromantikas, kalba apie tipažus, žmogaus pasirinkimą. Nepaliestas
modernesnių srovių, nes nebaigė mokslų. Pripažintas už dramatiškus portretus (iš nuotraukos),
konservatyvus dail.
Čiurlionis – kultūros atskambiai. Analogijos su Podkovinskiu (erotizmas), Munko (šauksmas „Ryte“).
Atsisako natūralizmo. Tvanas 5, žiema/vasara, kita 7, sonatos 8.
Rimša – įsteigia „Rūtą“, neorom, realizmo tendencijos. T.p. art deco skluptorius, raiškios formos,
prabangios interjero detalės, ornamentacija.
Zikaras – laisvė 26, knygnešys 39.
3d. Žmuidzinavičius – tautinio romantizmo bruožai, įveda darbo sceną. Išraiškingas apšvietimas, meilė
tautai. Idealizavimas nulinksta į saldumą, bekonfliktiškumą.
Kalpokas – impresionizmo, realizmo maniera. Prastėjo grįžęs į Kauną, vaizdas tapo kamerinis, už jo
nieko neslypėjo, linko į salonizmą. Autoportretai akademiški, psichologizuoti.
Šileika – portretai. Neoromantizmas, epiškumas.
Šimonis – salonizmas, art deco, savamokslis. Įtakojo kubizmas.
Sklėrius – skulptorius (plastinė klb istorizuojanti), akvarelistas
Kairiūkštis – sukūrė avangardo atmainą tarptautiniu mastu (blok, prasens), laikomas vieninteliu kubistu
(avangardas turi prieštarauti klasikai ir žvelgti į ateitį). Pilkšvi rusvi tonai ir tono dalijimas, žvilgsnis iš
viršaus, bet kitoks erdvės formavimas, turintis lenktų linijų – švelnus kubizmas. Dėmesys skambiai
spalvai. Stiprėja realizmas, artėja prie art deco. Prastai įvertina Vienožinskis, kad nekalba apie sunkią
Vilniaus lietuvių padėtį. Po to darbai tampa neotradicionalistiniai.
4d. Gudaitis – 1 „Ars“ steigėjų, portretas, natiurmortas, peizažas. Būdingi dekoratyvumu, pusiau
abstrakčia ir daug ekspresijos turinčia forma, vėliau įgauna daugiau reljefiškumo, spalvų gama tampa
turtingesnė ir sodresnė.
Samuolis - neramus ritmas, tapoma didelėmis dekoratyvinėmis spalvinėmis plokštumomis, vengiama
detalių, virpančiu tapymu, vos pastebimais pustoniais, buitiškumas. Atspirtis - liaudies skulptūra.
Vizgirda - poimpresionistinio pobūdžio, pasižyminti stipria kompozicija ir turtingas tamsokų spalvų
deriniais.
Grybas – sk, balta. Romantinis pakilumas (paminklai), psichologiškumas (portretai), apibendrintos
realistinės formos, kai kada dekoratyvi stilizacija.
3d. Galdikas – kubizmo, ekspresionizmo įtaka. Natiurmortai, peizažai, kur vyksta vidinis išgyvenimas.
Ekspresyvi raiška, bet ekspr. turinio nėra. Gamtos panoramų tapyba, vis daugiau dėmesio trad.
komponavimui, psichologinę charakteristiką.
Vienožinskis – realistas, postimpresionistas, sezanistas. Dėmesys spalvai, ritmui, linijinei struktūrai ir
santykiui. Nori išreikšti tautos psichiką. Iš Sezano dar ima lesiruojantį potėpį, per kurį konstruoja formą.
Menas kuria naujus pasaulius. Sąlyginis dekoratyvumas.
1940-56 soc. realizmas

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus