Referatas
Krovinių vežimai geležinkelio transportu
Turinys
Įvadas 3
Geležinkelis Lietuvoje 4
Krovinių pervežimai geležinkelio transportu privalumai, trūkumai 6
GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO VIEŠĄJĮ ADMINISTRAVIMĄ VYKDANTYS SUBJEKTAI 7
PAGRINDINIAI STRATEGINIAI DOKUMENTAI IR KITI TEISĖS AKTAI REGLAMENTUOJANTYS GELEŽINKELIŲ
TRANSPORTO VEIKLĄ 8
SSGG (SWOT) analizė 9
AB LIETUVOS GELEŽINKELIAI 10
Importas ir Eksportas 12
Infrastruktūra 13
Pastarųjų metų tendencijos/perspektyvos 14
Bendros situacijos vertinimas 15
Išvados 16
Literatūros šaltiniai 17
Įvadas
Geležinkeliai – viena iš sausumos transporto šakų, galinti sėkmingai vežti didelius krovinių srautus
dideliais nuotoliais. Taip pat ji yra ekonomiška, saugi ir ekologiškai švari transporto šaka.
Geležinkelio transportu galima vežti labai įvairaus spektro krovinius: nuo smulkių supakuotų prekių
iki biriųjų krovinių vežimo kroviniais vagonais arba skystųjų krovinių – cisternomis. Specialiai
pagal krovinių saugumą ir prekinės būklės išlaikymą vežimo, krovos ir su ja susijusių procedūrų
metu. Pervežimo kaina yra daug mažesnė nei vežant automobiliu. Visi šie privalumai geležinkelio
transportą daro prioritetu gabenant krovinius sausuma daugelyje pasaulio regionų. Maksimalių
vežimų geležinkelių transportu mėnesiais yra kovas, balandis, gegužė, spalis, gruodis. Minimalių – sausis, vasaris.
Krovinių vežimas – pastaruoju metu plačiai paplitęs terminas, apibrėžiantis didelį ratą operacijų,
kurios atliekamos nuo produkcijos pagaminimo iki pateikimo ją vartotojams. Šias operacijas
sudaro: medžiagų vežimas, sandėliavimas ir saugojimas, komplektavimas ir įpakavimas, taip pat
vežimas bet kokia transporto rūšimi. Čia taip pat priklauso tokios operacijos kaip: maršruto
parinkimas, eismo grafikų sudarymas ir transporto priemonių techninis aptarnavimas. Šių operacijų
tikslas likviduoti teritorinį skirtumą tarp gamintojo ir vartotojo, ir užtikrinti saugų ir savalaikį
krovinių vežimą iš gamybos vietos į vartojimo vietas, kur jie reikalingi ir kada reikalingi.
Tiek Lietuvos, tiek tarptautiniai transporto ekspertai yra įsitikinę, kad naujame šimtmetyje
geležinkeliai turėtų vaidinti žymiai didesnį vaidmenį sprendžiant Europos šalyse kylančias
transporto problemas. Kiekvienas žino apie vis didėjantį transporto kamščių skaičių, aplinkosaugos
problemas, transporto keliamą triukšmą ir didėjančią opoziciją naujos kelių infrastruktūros plėtrai.
O tuo tarpu ir piliečiams, ir pramonei reikalingas patikimas, saugus, pigus ir greitas transportas. Tai
pagrindinė dvidešimt pirmojo amžiaus pradžios problema. Paradoksalu, tačiau daugelis problemų,
kurios galėtų būti išspręstos geležinkelių pagalba, auga, o geležinkelių dalis transporto rinkoje vis dar mažėja.
Lietuvos Respublikos geležinkelių transportas – viena iš dominuojančių transporto šakų, tačiau
techninį transporto parką reikia iš pagrindų atnaujinti. Dabar ypač trūksta traukos priemonių –
lokomotyvų, taip pat modernių keleivinių vagonų tarptautiniam susisiekimui organizuoti ir plėsti.
Lietuvos geležinkelių sujungimą su tarptautinėmis linijomis labai apsunkina ir tai, kad Lietuvos
geležinkeliai neatitinka Europos standarto vėžių pločio, todėl pasienio punktuose yra būtina įrengti
krovinių perkrovos terminalus.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!