Referatas
„Korėjos vaizduojamasis menas: įtakos ir tradicijos”
Korėjos civilizacija Tolimųjų Rytų meno istorijoje dažnai minima tik kaip savotiškas nežymus
slenkstis, skiriantis dvi didžiąsias kultūras – Kiniją ir Japoniją. Neretai pamirštama jos savastis ir
ryškus vaidmuo plėtojantis įvairioms Rytų Azijos meno tradicijoms.
Prie tokio požiūrio susiformavimo didele dalimi prisidėjo 1910-aisiais metais Korėjos
pusiasalyje prasidėjusi Japonijos okupacija – siekiant pateisinti Japonijos karinius veiksmus, to
meto propagandinėje retorikoje Korėjos kultūra imta vaizduoti kaip prasta ir menkavertė, siekta
visiems laikams iš žmonių atminties ištrinti prisiminimus apie turtingą Korėjos praeitį.
Okupacijos laikų propaganda Korėjos meną ėmė vaizduoti kaip aklą ir netgi gėdingą kiniško
meno imitaciją, neturinčią jokios savasties. Šiame laikotarpyje Korėjos meno istorijos
tyrinėjimams padaryta žala jaučiama iki šiol: pusiasalio civilizacijos meninis bei kultūrinis
palikimas neretai vertinamas atkartojant šį kolonistinį požiūrio modelį.
Šiame darbe, remiantis į vieną rinkinį surinktais įvairių menotyrininkų straipniais (Fine Arts
Koreana: Korean Cultural Heritage, Volume I, sudarytojas Chu-hwan Son, Korea Foundations
leidykla, leidimo metai: 1994), yra glaustai apžvelgiama Korėjos vaizduojamojo meno raida, jo
sąveika su kaimynine Kinijos civilizacija ir bendrais bruožais atskleidžiami saviti Korėjos meno
bruožai. Autorė tikisi, kad pateikta informacija bus naudinga vėlesnėms, detalesnėms atskirų
Korėjos meno laikotarpių ar šakų studijoms.
Korėjos keramika: grožis paprastume
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!