Baigiamasis bakalauro darbas
KONTRAVERSIŠKOS REKLAMOS ELEMENTŲ POVEIKIS KETINIMUI PIRKTI PREKES SKIRTINGŲ VARTOTOJŲ TARPE
SANTRAUKA
Darbo apimtis – 74
Lentelių̨ skaičius darbe – 12
Paveikslėlių skaičius darbe – 11
Literatūros ir šaltinių̨ skaičius – 55
Trumpas darbo apibūdinimas: darbe analizuota kontraversiškos reklamos poveikis
vartotojų ketinimui pirkti, atsižvelgiant į vartotojų demografinius aspektus - lytį, amžių ir pajamas.
Atlikta mokslinė analizė ir kiekybinis tyrimas apklausiant respondentus apie vartotojo požiūrį į
kontraversišką reklamą bei ketinimą pirkti kontraversiškos reklamos prekę. Gauti rezultatai analizuoti
su ,,SPSS Statistics“ programa. Parašytos išvados ir rekomendacijos.
Darbo problema: kaip kontraversiškos reklamos elementai paveikia demografiškai skirtingų
vartotojų ketinimą pirkti prekes.
Darbo tikslas: Išanalizuoti mokslinę literatūrą. Atlikti empirinį tyrimą ir nustatyti, kokią įtaką
kontraversiškos reklamos elementai - nuogybė ir kontraversiška kalba, daro įtaką skirtingos lyties,
amžiaus bei pajamų vartotojų grupių ketinimui pirkti.
Darbo uždaviniai:
● Apžvelgti mokslinę literatūrą ir išanalizuoti kontraversiškos reklamos bei jos elementų
sampratą ir išanalizuoti veiksnius ryšį tarp vartotojų demografinių rodiklių ir ketinimo pirkti.
● Atlikti empirinį tyrimą, kuriuo siekiama išsiaiškinti, kaip ir kokie kontraversiškos reklamos
elementai daro poveikį demografiškai skirtingų vartotojų ketinimui pirkti.
● Atlikti analizę, pagrįstą empirinių tyrimų rezultatais, siekiant identifikuoti, koks
kontraversiškos reklamos elementas daro didžiausią įtaką vartotojų ketinimui pirkti bei
koks yra ryšys tarp lyties, amžiaus, pajamų ir ketinimo pirkti.
Darbe taikyti tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, kiekybinis tyrimas.
Atlikti tyrimai ir gauti rezultatai: darbo metu atlikta internetinė anoniminė apklausa, kurios
metu buvo apklausti 204 respondentai. Rezultatai gauti apdorojant duomenis ir taikant atitinkamus
skaičiavimus. Tyrimo metu, pavyko patvirtinti 5 hipotezes ir 1 paneigti. Išnagrinėta literatūra ir
tyrimo rezultatai rodo, jog vertinant kontraversišką kalbą, vartotojų pajamos, amžius yra statistiškai
reikšmingi kriterijai ir turi poveikį vartotojų ketinimui pirkti. Tuo tarpu nagrinėjant kontraversiškos
reklamos elementą - nuogybę, visi trys demografiniai aspektai – lytis, amžius ir pajamos turi įtakos
vartotojų ketinimui pirkti.
Darbo išvados: Atlikus teorinės dalies analizę bei kiekybinį tyrimą galima teigti, vartotojo
lytis, amžius bei pajamos yra vieni iš veiksnių, kurie lemia vartotojų ketinimą pirkti kontraversiškos reklamos prekę.
TURINYS
TURINYS 6
LENTELIŲ IR PAVEIKSLŲ SĄRAŠAS 8
ĮVADAS 10
1. KONTRAVERSIŠKOS REKLAMOS ELEMENTŲ POVEIKIO KETINIMUI PIRKTI PREKES SKIRTINGŲ VARTOTOJŲ TARPE TEORINIAI ASPEKTAI 12
1.1 Kontraversiškos reklamos poveikis skirtingiems vartotojų segmentams 12
1.1.1 Vartotojų segmentai 12
1.1.2 Kontraversiškos reklamos ypatumai ir samprata 14
1.1.3 Kontraversiškos reklamos teigiama pusė 17
1.1.4 Kontraversiškos reklamos neigiama pusė 19
1.2. Kontraversiška kalba 21
1.2.1 Kontraversiškos kalbos ypatumai 21
1.2.2 Vartotojų požiūris į kontraversišką kalbą 22
1.3 Kontraversiškos reklamos elementas – nuogybė 23
1.3.1 Nuogybės koncepcija ir samprata 23
1.3.2 Vartotojų požiūris į kontraversiškos reklamos elementą - nuogybę 25
2. KONTRAVERSIŠKOS REKLAMOS ELEMENTŲ POVEIKIS KETINIMUI PIRKTI PREKES SKIRTINGŲ VARTOTOJŲ TARPE – TYRIMO METODIKA 27
2.1 Tyrimo aktualumas 27
2.2 Tyrimo objektas 27
2.3 Tyrimo tikslai ir uždaviniai 28
2.4 Tyrimo hipotezės 28
2.5 Tyrimo instrumentas 31
2.6 Tyrimo metodas 32
2.6.1 Tyrimo respondentai 34
2.6.2 Tyrimo kontraversiškas reklamos pavyzdys 34
2.6.3 Tyrimo eiga ir duomenų rinkimas 36
3. TYRIMO REZULTATŲ ANALIZĖ 37
3.1 Demografinio pasiskirstymo apžvalga 37
3.2. Tyrimo patikimumo vertinimas 46
3.3 Hipotezių tikrinimas 47
IŠVADOS 54
PASIŪLYMAI 56
LITERATŪROS SĄRAŠAS 57
ĮVADAS
Reklama jau kurį laiką yra neatsiejama, ko gero, kiekvieno vartotojo kasdienio gyvenimo...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!