Konfliktų valdymas
Referatas
Konfliktas – preištaringų nuomonių susidūrimas. Konfliktai yra natūrali tarpasmeninių
santykių dalis, todėl jie yra neišvengiami. Jie sukelia įtampą ir stiprias emocijas, konfliktų metu
iškyla su galia, interesais ir poreikiais susiję klausimai. Konfliktas gali atsirasti betkur, kur susiduria
du ar daugiau skirtingas nuomones turinčios pusės, pvz.: darbe, šeimyniniame gyvenime, draugų
rate ir betkur kitur, kur gali įvykti susidūrimas.
Konfliktas pats savaime nėra nei žalingas, nei naudingas, tačiau dažnu atveju, yra
neišvengiamas ir žmonės dažnai su juo susiduria. Tačiau dėmesys turėtų būti sutelktas į konflikto
valdymą, nes būtent tai nulemia konflikto pasekmes. Tinkamai valdomi konfliktai gali teigiamai
paveikti darbuotojų sutelktumą, padidinti įsitraukimą į darbą, iki tolei neapčiuopiamomis buvusias
problemas paversti matomomis, įnešti daugiau skaidrumo, pagerinti bendradarbiavimą bei
sprendimų priėmimo procesą. Netinkamai valdomi ar visai nevaldomi konfliktai gali turėti daug
destruktyvių pasekmių, tokių kaip pasikartojantis užgaulus elgesys, silpstantis bendradarbiavimas,
kylantis nepasitenkinimas darbu, mažėjantis darbo produktyvumas. Netinkamai valdomi konfliktai
taip pat gali tapti darbuotojų nedarbingumo ar kaitos priežastimi. Konfliktų valdymas – tai iškilusių
konfliktų stebėjimas ir ankstyvas įsikišimas į konflikto vystymosi procesą, jei pastebimi ženklai, jog
konfliktas gali pradėti ydingai plėtotis. Mažose įmonėse sveikos ir saugios darbo aplinkos
procedūros retai būna nustatomos formaliai. Darbų planavimas dažniausiai grindžiamas artimaisiais
tikslais ir vykdomas neformaliais būdais. Mažose įmonėse retai sutinkama plataus spektro
darbuotojų specializacija. Šių įmonių vadovai dažniausiai problemas sprendžia neformaliais ir
tiesioginiais būdais, todėl ne itin palaiko profesinių sąjungų kūrimąsi.
Mažų įmonių ypatumai – formalių procedūrų ir profesinių sąjungų nebuvimas, konfliktų
valdymo kompetencijų trūkumas bei nepakankamas dėmesys profesinės sveikatos klausimams –
apsunkina didelių konfliktų sprendimo paieškas. Konfliktų prevencijai skirtos sistemos sukūrimas ir
įdiegimas įmonėje ramiu periodu yra geriausias sprendimas, palyginti su išorinės pagalbos
paieškomis tuomet, kai konfliktas vidiniais resursais tampa nebeišsprendžiamas. Ankstyvojoje
konflikto raidos stadijoje galima tiesiog išklausyti abi konfliktuojančias puses, pritaikant
tarpininkavimo priemones. Užsitęsę konfliktai gali pakisti, tapti asmeniški. Gali pasireikšti
pasikartojantis užgaulus elgesys prieš silpnesnę konfliktuojančią pusę. Kurdama savo poreikiams
pritaikytą konfliktų valdymo strategiją, įmonė ją derina su bendra ateities vizija ir vertybėmis bei
apibrėžia priimtiną darbe elgesį. Kiekvienas darbuotojas įpareigojamas šių vertybių laikytis.
Siekiama sukurti tokią darbo aplinką, kurioje aptardami savo nesutarimus, ar keldami probleminius
klausimus darbuotojai jaustųsi saugiai. Visos vadovybės pozicija šiuo klausimu turi būti vieninga.
Gerai apgalvota darbo tvarka ne tik padeda apsaugoti į konfliktą įsitraukusius darbuotojus, bet ir
pozityviai veikia visą darbo aplinką bei kilsteli įmonės reputaciją, nes įmonė gali savarankiškai
valdyti sudėtingas vidines situacijas. Jei konfliktų valdymui skirtos tvarkos įmonėje nėra, arba jei ji
neveiksminga, nevaldomi konfliktai gali įgauti pasikartojančio užgaulaus elgesio pavidalą. Ši tvarka
rengiama glaudžiai bendradarbiaujant įmonės vadovams, darbuotojams bei jų atstovams ir tampa
vidinės kontrolės sistema – įprasta saugos ir sveikatos politikos dalimi.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!