Turinys
Lentelių sąrašas 7
Paveikslų sąrašas 8
Bendrosios teorinės nuostatos ir sąvokos 11
Įvadas 12
1. Automobilių kelių asfalto dangos konstrukcijos stiprio vertinimas ir nustatymas 13
1.1. Automobilių kelių asfalto dangos konstrukcijos stiprio vertinimas 13
1.2. Automobilių kelių nestandžių dangų konstrukcijų projektavimo ir vertinimo
metodų
apžvalga 16
1.3. Automobilių kelių asfalto dangos konstrukcijos stiprio nustatymo metodai 27
1.4. Darbo tikslas ir uždaviniai 39
2. Klimato įtakos automobilių kelių asfalto dangos konstrukcijos stipriui analizė 40
2.1. Asfalto dangos konstrukcijos darbas Lietuvos klimato sąlygose 40
2.2. Temperatūros ir drėgnio įtaka asfalto dangos konstrukcijos stipriui 47
2.3. Antrojo skyriaus išvados 54
3. Temperatūros ir drėgnio įtakos asfalto dangos konstrukcijos stipriui tyrimai 55
3.1 Tyrimų susijusių su temperatūros ir drėgnio įtaka asfalto dangos konstrukcijai
analizė55
3.2 Temperatūros redukavimo metodai taikomi kitose šalyse 63
3.3 Tyrimų susijusių su temperatūros ir drėgnio įtaka asfalto dangos konstrukcijai
analizė Lietuvoje 67
3.3.1 Kelių oro sąlygų informacinė sistema (KOSIS) 67
3.3.2 Kelių oro sąlygų informacinės sistemos 1999-2008 m. ir 2009 m. duomenų
analizė 68
3.5. Trečiojo skyriaus išvados 79
4. Temperatūros įtakos asfalto dangos konsrtukcijos stipriui eksperimentinis tyrimas .. 81
4.1. Tyrimo objektas ir metodika 81
4.2. Atlikto eksperimentinio tyrimo gautų rezultatų analizė 89
4.3. Temperatūros redukavimo +20oC koeficiento nustatymas 96
4.4. Ketvirtojo skyriaus išvados 99
5. Eksperimentinio tyrimo matavimų rezultatų vertinimas 101
5.1. Gautų tyrimų rezultatų vertinimas matematiniais-statistiniais metodais 101
5.2. Temperatūros redukavimo koeficiento patikrinimas 107
5.3. Penktojo skyriaus išvados 109
Bendrosios išvados 111
Rekomendacijos 112
Literatūra 113
PRIEDAI 117
Įvadas
Planuojant automobilių kelių priežiūros darbus, atliekant automobilių kelių tiesimo,
rekonstrukcijos ir taisymo projektų ekonominius vertinimus, nustatant jų prioritetus
neišvengiamai susiduriama su būtinybe prognozuoti kelio dangos būklę. Dangų
ilgaamžiškumas labai priklauso nuo kelio konstrukcijos stiprumo. Konstrukcijai didelę
įtaką turi ne tik važiuojančių transporto priemonių poveikis, bet ir klimato sąlygos (oro
temperatūra, krituliai, vėjo kryptis ir stiprumas ir kt.). Pagrindiniai klimato veiksniai, nuo
kurių priklauso dangos darbas ir jos struktūros projektavimas, yra temperatūra ir krituliai.
Paros ir sezoniniai temperatūros svyravimai (užšalimo ir atšilimo ciklai) skatina kelio
dangos pažaidų susidarymą ir blogina žemės sankasos būklę. Drėgno periodo metu,
sumažėjus žemės sankasos grunto stipriui, sumažėja ir visos dangos konstrukcijos stipris.
Stiprio kaita nuo temperatūros ir drėgnio pokyčio yra gana didelė, ir tai labai pablogina
kelio asfalto dangos konstrukcijos darbo sąlygas.
Dangos konstrukcijos stipris yra vienas iš pagrindinių kelio stipruminių rodiklių,
lemiančių dangos konstrukcijos gebėjimą atlaikyti transporto priemonių eismo apkrovas.
Daugelyje pasaulio šalių kelio dangos stiprio vertinimui yra naudojamas įlinkių
matavimas krintančio svorio deflektometru. Išmatavus įlinkius galima greitai ir
pakankamai tiksliai nustatyti dangos konstrukcijos stiprį ir jo kitimą.
Kadangi Lietuvoje yra sąlyginai mažai atlikta tyrimų, susijusių su temperatūros ar
drėgnio įtaka kelio dangos konstrukcijos stiprio kitimui, todėl šiame darbe siekiama
įvertinti klimato įtaką asfalto dangos konstrukcijos stipriui. Apžvelgiami asfalto dangos
konstrukcijos stiprio nustatymo metodai, taikomi Lietuvoje ir kitose šalyse. Analizuojama
asfalto dangos konstrukcijos elgsena Lietuvos klimato sąlygomis, nagrinėjami
temperatūros redukavimo metodai taikomi Lietuvoje ir kitose šalyse. Darbe aprašomas
atliktas eksperimentinis temperatūros įtakos asfalto dangos konstrukcijos stipriui tyrimas.
Eksperimentinio tyrimo metu atlikta temperatūros (dangos paviršiuje, 10 cm ir 125
cm gyliuose) ir drėgnio (53 cm, 85...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!