KLIENTŲ LOJALUMĄ DALINIMOSI EKONOMIKOJE LEMIANTYS VEIKSNIAI („AIRBNB“ ATVEJIS)
TURINYS
ĮVADAS 3
1. KLIENTŲ LOJALUMO IR DALINIMOSI EKONOMIKOS TEORINIAI ASPEKTAI 5
1.1. Klientų lojalumo teorinė koncepcija 5
1.1.1. Klientų lojalumo samprata 5
1.1.2. Klientų lojalumo veiksniai 8
1.1.3. Klientų lojalumo vertinimo būdai 11
1.2. Dalinimosi ekonomikos teorinė koncepcija 14
1.2.1. Dalinimosi ekonomikos samprata 14
1.2.2. Dalinimosi ekonomikos verslo modeliai 17
1.3. Klientų lojalumo veiksniai dalinimosi ekonomikoje 20
2. KLIENTŲ LOJALUMĄ DALINIMOSI EKONOMIKOJE LEMIANČIŲ VEIKSNIŲ TYRIMO METODOLOGIJA 25
2.1. Tyrimo pagrindimas 25
2.2. Tyrimo tikslas, uždaviniai, konceptualus tyrimo modelis ir hipotezės 28
2.3. Tyrimo anketos struktūra ir sudarymas 30
2.4. Tyrimo imties nustatymas, duomenų rikimas ir jų apdorojimo bei analizės metodai 33
3. KLIENTŲ LOJALUMĄ DALINIMOSI EKONOMIKOJE LEMIANČIŲ VEIKSNIŲ TYRIMO REZULTATAI 35
3.1. Tyrimo ir respondentų charakteristikos 35
3.2. Tyrimo anketos validumo ir duomenų normalumo tikrinimas 37
3.3. Lojalumo veiksnių ir klientų lojalumo reikšmingumo pagal demografines charakteristikas analizė 39
3.4. Lojalumo veiksnių ir klientų lojalumo ryšio analizė 44
3.5. Lojalumo veiksnių įtakos klientų lojalumui analizė 46
3.5.1. Duomenų tinkamumo regresinei analizei patikrinimas 46
3.5.2. Daugialypė tiesinės regresijos analizė tarp lojalumo veiksnių ir klientų lojalumo 48
3.5.3. Tiesinės regresijos analizės lojalumo veiksnių įtakai lojalumui 50
3.6. Tyrimo apibendrinimas ir ribotumai 55
IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS 58
LITERATŪROS SARAŠAS 61
SUMMARY 67
PRIEDAI 68
ĮVADAS
Darbo temos aktualumas ir problema. Sparčiai augant inovatyvumo lygiui dabartinėje
visuomenėje, vis dažniau kuriasi verslai, tenkinantys besikeičiančios visuomenės poreikius.
Viena aktualiausių šio amžiaus problemų – klimato kaitos grėsmė, paskatino naujų ekonomikos
modelių įtraukimą į rinką. Šiuo atveju, taikant dalinimosi ekonomikos modelį, kurį nagrinėjo
buvo iškeltas lūkestis sukurti tvaraus ir atsakingo vartojimo įpročius. Tačiau, dabartinės rinkos
sąlygos, kai klientai skaitmeninių priemonių pagalba gali greitai rasti kainos ir kokybės santykiu
sau palankiausius pasiūlymus, įmones verčia atsigręžti į klientų lojalumo valdymą (Närvänen,
Kuusela, Paavola ir Sirola, 2020). Klientų lojalumas kiekvienai organizacijai turi aukštą vertę
dėl mažesnių esamų klientų išlaikymo sąnaudų, lyginant su naujų klientų pritraukimu (Biscaia,
Rosa, Moura e Sá ir Sarrico, 2017). Jia, Li, Liu, Sun ir Hernandez (2020) lojalumo svarbą iškelia
teigdami, kad įmonės užtikrinusios savo klientų lojalumą gali sumažinti patiriamas veiklos
sąnaudas bei užtikrinti nuolatinį klientų srautą. Sparčiai besikuriantiems dalinimosi ekonomikos
principus taikantiems verslams, klientų lojalumas taip pat kuria aukštą vertę, dėl šioje rinkoje
besiformuojančios konkurencijos. Prognozuojama, kad iki 2025 metų dalinimosi ekonomikos
rinkos vertė bus pasiekusi 335 milijardus JAV dolerių (Panniello, Ardito ir Petruzzelli, 2022).
Šios sąlygos skatina ieškoti būdų lojalumo skatinimui, tačiau dėl dalinimosi ekonomika paremtų
verslo modelių specifikos, klientus šiomis sąlygomis veikia ne vien tie veiksniai, kurie yra
aktualūs tradicinėje ekonomikoje. Yang, Song, Chien ir Xia (2017), Wang ir Jeong (2018),
Clauss, Harengel ir Hock (2019), Yang, K. Lee, H. Lee ir Koo (2019), Akhmedova, Marimon ir
Mas-Machuca (2020), Jia ir kt. (2020), Tiamiyu Quoquab ir Mohammad (2020), Liang, Eccarius
ir Lu (2022), Tajeddini ir kt. (2022) ir J. Zhang, L. Zhang ir Ma (2022) darbuose akcentuotas
lojalumo veiksnių dalinimosi ekonomikoje išskyrimas. Tačiau mokslinių darbų šia tematika vis
dar trūksta, todėl svarbu nustatyti, kokie veiksniai lemia klientų lojalumą dalinimosi ekonomikos
verslo modeliuose.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!