Kainodara, kainų nustatymo metodai
TURINYS
ĮVADAS..................................................................................................................................................................4
1.KAINODARA..................................................................................................................................................5
1.1Kainodaros esmė...................................................................................................................................5
1.2Kainodaros tikslai...................................................................................................................................5
2.KAINODAROS ORGANIZAVIMAS...................................................................................................................7
2.1Kainodaros strategijos...........................................................................................................................7
2.1.1Kainų strategijos rengimo etapai...................................................................................................8
3.KAINODAROS VEIKSNIŲ SISTEMA...............................................................................................................10
3.1Kainų lygio formavimosi veiksniai........................................................................................................10
3.2Produkto kainos formavimą veikiantys veiksniai.................................................................................10
4.KAINŲ NUSTATYMO METODAI...................................................................................................................12
4.1Kainos nustatymas kaštų pagrindu......................................................................................................12
4.2Kainos nustatymas vertės pagrindu.....................................................................................................13
4.2.1Nenuostolingumo metodas.........................................................................................................13
4.2.2Kainos nustatymas pusiausvyros būdu........................................................................................14
4.2.3Kainos nustatymas orientuojantis i paklausa...............................................................................14
4.2.4Rinkos sąlygų įvertinimas kainodaroje.........................................................................................15
4.3Paslaugų kainos...................................................................................................................................16
4.4Galutinę produkto kainą lemiantys veiksniai.......................................................................................17
5.DAŽNIAUSIAI ĮSIGYJAMŲ VARTOJIMO PREKIŲ IR PASLAUGŲ KAINŲ POKYČIAI 2012 M. RUGSĖJO MĖN..19
IŠVADOS..............................................................................................................................................................21
LITERATŪRA........................................................................................................................................................22
ĮVADAS
Kaina yra labai svarbus įmonės ekonominis rodiklis, kuris yra priemonė įmonės tikslams 
pasiekti. Teisinga kainodaros metodika ir protinga taktika, nuosekliai įgyvendinama ir gerai pagrįsta 
kainodaros strategija, yra būtinos, kad įmonė rinkos sąlygomis galėtų sėkmingai veikti.
Mūsų darbo tikslas susipažinti su įmonėje vykdoma kainų politika bei kainų nustatymu, t.y., kainodara.
Darbe išsikeliame tokius darbo uždavinius:
1.Susipažinti su kainodaros esme ir tiksliais;
2.Apžvelgti kainodaros organizavimo procesą įmonėje, bei kainodaros veiksnių sistemą;
3.Išanalizuoti kainos nustatymo metodus;
4.Panagrinėti dažniausiai įsigyjamų prekių ir paslaugų kainų pokyčius 2012m. rugsėjo mėn.
1.KAINODARA
1.1Kainodaros esmė
Kainų nustatymo veikla įmonėje vadinama kainodara. Vadovavimas kainų nustatymo
veiklai yra kainų politika. Kainų politika - tai priemonių, būdų ir sprendimų visuma, palaikanti kainas,
kurios užtikrintų prekių bei paslaugų realizavimą ir pelno didėjimą. Kainų nustatymo politika įmonėje
apima pagrindinius principus ir taisykles, kurias naudojant siekiama gauti maksimalų pelną ir
garantuoti prekių konkurencingumą rinkoje.
Problema, su kuria susiduria ir sprendžia visos įmonės- klientų praradimas, nustačius per
dideles prekių ir paslaugų kainas, kita vertus, jei kainos bus pernelyg mažos, bus prarasta dalis pajamų.
Todėl kainų politikos esmė yra nustatyti tokias kainas, kurios neleistų prarasti klientų ir patirti
nuostolių, bei būtų įmanoma sėkmingai konkuruoti ir spręsti kilusius specifinius rinkodaros klausimus.
Prieš pradėdama spręsti kainodaros klausimus įmonė turi apsispręsti, kokios rinkos yra
perspektyvios, kuo įmonė išsiskiria, kas yra tikslinis jos produktų vartotojas. (Algita Miečinskienė, 2009, p.14 )
1.2Kainodaros tikslai
Prieš pradėdami gaminti kokią nors prekę, kiekviena įmonė pirmiausia turi nuspręsti
kokių tikslų padės pasiekti konkreti prekė parduodama už tam tikrą kainą (žr. pav. 1.1).
1.1 pav.Kainodaros tikslai ( sudaryta autorių pagal V. Pranulio, A. Pajuodžio, S. Urbonavičiaus, R. Virvilaitės
knygą “Marketingas” 2008 p. 244 ).
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!