TURINYS
ĮVADAS 3
1. VEIKSNIŲ, LEMIANČIŲ APGYVENDINIMO RINKOS PLĖTRĄ, TEORINIAI
ASPEKTAI 4
1.1. Interneto paslaugų apgyvendinimo įstaigose samprata, jų bruožai, rūšys 4
1.2. Apgyvendinimo įstaigų lojalumo programų samprata, jų bruožai, tipai 5
2. INTERNETO PASLAUGŲ IR LOJALUMO PROGRAMŲ PLĖTROS ĮTAKA
APGYVENDINIMO ĮSTAIGŲ RINKAI 9
2.1. Interneto paslaugų įtaka apgyvendinimo įstaigų rinkai 9
2.2. Lojalumo programų įtaka apgyvendinimo įstaigų rinkai 11
IŠVADOS 13
LITERATŪRA
ĮVADAS
Dar niekada kelionės fenomenas nebuvo tokia svarbi kiekvieno žmogaus gyvenimo
dalis (Romikaitytė B., Kisieliauskas J., 2012). Natūralu, kad kuomet keliaujančiųjų visame
pasaulyje skaičius didėja, didėja ir apgyvendinimo paslaugų poreikis. Jau dabar apgyvendinimo
paslaugos turizmo sektoriuje užima didžiausią ir svarbiausią dalį, o šioms paslaugoms turistų
skiriamos išlaidos vienos didžiausių. Apgyvendinimo paslaugos pasižymi itin savitais bruožais ir
literatūroje apibrėžiamos kaip būtinos apgyvendinti sąlygos ir veikla, kuria tenkinami svečio
nakvynės, higienos, maitinimo ir poilsio poreikiai (Grecevičius P., Armaitienė A., 2002).
Kuomet daugėja apgyvendinimo paslaugas teikiančių įmonių, didėja ir konkurencija,
tad siekiant išlikti ir pritraukti naujų svečių bei išsaugoti jau esamus, būtina taikyti tam tikras
priemones, padedančias teigiamai paveikti apgyvendinimo įstaigos rinką. Vienas iš svarbiausių šių
dienų aspektų, siekiant sėkmingai vystyti apgyvendinimo įstaigų veiklą – inovacijų, technologijų
taikymas, kuris šiuo atveju atsispindi kaip internetinių paslaugų teikimas. Be to, inovacijos,
tobulesnės technologijos tampa viena iš pagrindinių sąlygų, didinant įmonių konkurencingumą ir
siekiant pritaikant prie aplinkos bei vartojimo pokyčių (Rinkauskaitė K., 2007). Ne ką mažiau
svarbus veiksnys – lojalumo programų taikymas. Yra manoma, kad klientų lojalumo įgijimas ir
išlaikymas nuolat besikeičiančiame verslo pasaulyje yra vienas iš esminių daugelio paslaugų įmonių
esminių tikslų, nes tai garantuoja tolimesnį įmonės konkuravimą (Zikienė K., 2010).
Matoma, kad internetinių paslaugų teikimas ir įvairių lojalumo programų taikymas
apgyvendinimo įstaigose gali paveikti šių įstaigų rinką. Įvairūs Lietuvos ir užsienio specialistai
atskleidžia, kas yra yra šios priemonės ir kokiais būdais jų taikymas ir vystymas veikia
apgyvendinimo įstaigų rinkos plėtrą.
Darbo tikslas – išsiaiškinti interneto paslaugų plėtros ir lojalumo programų poveikį
apgyvendinimo rinkos plėtrai.
Darbo uždaviniai:
1. Išsiaiškinti interneto paslaugų apgyvendinimo įstaigose sampratą, pagrindinius bruožus;
2. Išsiaiškinti lojalumo programų apgyvendinimo įstaigose sampratą, pagrindinius bruožus;
3. Aptarti interneto paslaugų įtaką apgyvendinimo įstaigų rinkai;
4. Išsiaiškinti lojalumo programų įtaką apgyvendinimo įstaigų rinkai.
1. VEIKSNIŲ, LEMIANČIŲ APGYVENDINIMO RINKOS PLĖTRĄ, TEORINIAI
ASPEKTAI
Apgyvendinimo įstaigos, siekdamos pritraukti kuo daugiau naujų svečių ir išsaugoti jau
esamus, naudoja įvairias priemones. Kaip pagrindines šių įstaigų naudojamas rinkos plėtros
priemones galima įvardinti internetinių paslaugų teikimą ir lojalumo programų kūrimą, taikymą.
Siekiant išsiaiškinti minėtų priemonių teikiamą naudą, pirmiausia būtina apžvelgti jų pagrindinius
teorinius aspektus.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!