Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

INOVATYVIOS ITIL-V4 METODOLOGIJOS TAIKYMAS ŠVIETIMO ĮSTAIGOS IKT PASLAUGŲ ADMINISTRAVIME

9.7 (7 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Informatika , Magistro darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 68 psl., (10466 ž.)
Vertinimas:
9.7 (7 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

Magistro studijų baigiamasis darbas
INOVATYVIOS ITIL-V4 METODOLOGIJOS TAIKYMAS ŠVIETIMO ĮSTAIGOS IKT PASLAUGŲ ADMINISTRAVIME

TURINYS
TURINYS 3
SANTRAUKA 4
SUMMARY 5
PAVEIKSLĖLIŲ SĄRAŠAS 6
LENTELIŲ SĄRAŠAS 7
SANTRUMPOS 8
ĮVADAS 9
1. ITIL V4 METODOLOGIJOS SAMPRATA IR VYKDOMOS FUNKCIJOS 11
1.2. ITIL raida 12
1.3. ITIL v4 13
1.4. ITIL v4 paslaugų vertės sistema 15
1.5 Išvados 17
2. INCIDENTŲ VALDYMO MODELIS PAGAL ITIL V4 METODOLOGIJĄ 18
2.1 ITIL v4 metodologijos pagrindinės IT paslaugų valdymo sritys dimensijos 18
2.2 ITIL v4 pagrindiniai principai 21
2.3 ITIL v4 praktikos 23
2.3.1 IT incidentų valdymo modelis pagal ITIL v4 metodologiją 24
2.3.2 ITIL v4 tiesiogiai susijusios praktikos su incidentų valdymu 29
2.4. Išvados 33
3. EKSPERIMENTINIS INCIDENTŲ VALDYMO MODELIO TYRIMAS ŠVIETIMO
ĮSTAIGOJE 34
3.1 Tiriamų sričių pasirinkimas 34
3.2 ITIL v4 Incidentų valdymo praktikos įdiegimo plano vykdymas 36
3.2.1 Pradinis vertinimas ir poreikių analizė 36
3.2.2 Tikslų nustatymas ir strategijos sukūrimas 37
3.2.3 Mokymai ir kompetencijų ugdymas 37
3.2.4 Procesų sukūrimas ir standartizacija 39
3.2.5 IT įrankių parinkimas 42
3.2.6 Proceso įgyvendinimas ir testavimas 44
3.3 ITIL v4 Incidentų valdymo analizė 49
3.4 ITIL v4 Incidentų valdymo praktikos gebėjimų lygis 51
3.5 Svarbiausi aspektai diegiant Incidentų valdymo praktiką organizacijoje 55
3.6 Išvados 56
IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS 57
NAUDOTA LITERATŪRA 59

ĮVADAS
Temos aktualumas. IT taikymui (konfiguravimui, incidentų valdymui) yra sukurtos
įvairios taikymo metodologijos. Jos suteikia galimybę įmonėms ar įstaigoms pasinaudoti
geriausioms IT taikymo patirtimis.
Pastaraisiais metais vis daugiau diskutuojama apie įvairaus lygmens ir įvairių tipų
švietimo institucijose teikiamų paslaugų kokybę. Ne viena švietimo organizacija kokybę apibūdina
kaip svarbiausią veiklos prioritetą. Kaip pastebi V. Lamanauskas, bet kurios švietimo organizacijos
vadovui šiandien turi rūpėti, ar pakankamai efektyviai funkcionuoja organizacija, kokie galimi jos
veiklos tobulinimo keliai ir būdai. Taikomos įvairias modernios valdymo metodikos bei sistemos -
viena iš jų - ITIL-v4 metodologija.
Švietimo įstaigų infrastruktūros valdymas yra sudėtingas procesas, susijęs su
technologijų, žmogiškųjų ir finansinių išteklių koordinavimu ir naudojimu siekiant užtikrinti
sklandų ir efektyvų mokymo bei mokymosi procesą. Po 2019 metais Pasaulį užklupusios
pandemijos Covid- 19, požiūris į mokymo procesą stipriai pasikeitė. Nuotolinės pamokos, paskaitos
ar įvairūs seminarai tapo dažnas reiškinys. Ugdymo turinio skaitmenizacijos lygis gerokai išaugo.
Taigi nuolatinis švietimo įstaigų infrastruktūros tinkamas veikimas tapo dar aktualesnis. Tinkamam
įstaigos infrastruktūros valdymui užtikrinti reikalingas valdymo procesų formalizavimas. Pastaruoju
metu ITIL (Information Technology Infrastructure Library) metodologija, ypač jos naujausia versija
- ITIL v4, tapo plačiai taikoma įvairiose organizacijose, siekiant optimizuoti IT paslaugų teikimą ir
valdymą. ITIL v4 yra atnaujinta versija, kurioje yra daugiau dėmesio skiriama lankstumo ir
inovacijų integravimui į IT paslaugų valdymo procesus.
Ekspertų vertinimu, ateityje Lietuva turėtų potencialo vystyti ir įvairias aukštųjų
technologijų sritis, pavyzdžiui, tokias kaip IT, dirbtinio intelekto taikymas viešajame ir privačiame
sektoriuje, robotika. Taigi lūkesčiai švietimui yra labai dideli, todėl švietimo įstaigos turi tam
pasiruošti. [5]
Sprendžiamos problemos: Pastaraisiais metai informacinių technologijų reikšmė
švietimo įstaigose yra labai išaugusi, todėl labai svarbu išnagrinėti siūlomas metodikas, kurios yra
lanksčios ir lengvai pritaikomos prie organizacijos poreikių.
Objektas – ITIL v4 metodologijos poveikis informacinių technologijų paslaugų
gerinimui.
Tikslas – išanalizavus švietimo įstaigos informacinių technologijų paslaugų valdymo
būklę, pateikti sprendimus organizacijos veiklos gerinimui atsižvelgiant į ITIL v4 praktikas.

Uždaviniai:
valdyme.
1. Išanalizuoti ITIL v4 metodologijos taikymą informacinių technologijų paslaugų
2. Pasiūlyti incidentų valdymo modelį pagal ITIL v4 metodologiją ir nustačius incidentų
valdymo būklę švietimo įstaigoje eksperimentiškai išbandyti incidentų valdymo modelio veikimą.
3. Pasiūlyti sprendimus gerinant organizacijos informacinių technologijų paslaugų 
valdymą taikant ITIL v4 gerąsias praktikas.

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus