TURINYS
ĮVADAS 3
1. SOCIALINĖS ATSAKOMYBĖS TEORINIAI ASPEKTAI 4
1.1. Įmonių socialinės atsakomybės samprata 4
1.2. Įmonių socialinės atsakomybės tipai 5
1.3. Įmonių socialinės atsakomybės principai 7
1.4. Įmonių socialinės atsakomybės vertinimo kriterijai 9
2. ĮMONIŲ SOCIALINĖ ATSAKOMYBĖ – PAVYZDŽIAI 11
2.1. „Patagonia“ socialinė atsakomybė 11
2.1.1. Trumpa įmonės istorija 11
2.1.2. „Patagonia“ vertybės 13
2.1.3. Gamtosauginės iniciatyvos 13
2.1.4. Įmonės socialinė atsakomybė 14
2.2. „Amazon“ socialinė atsakomybė ir tvarumas 16
2.2.1. Trumpa įmonės istorija 16
2.2.2. „Amazon“ socialinės atsakomybės politika 16
2.2.3. „Amazon“ įmonių socialinės atsakomybės problemos 19
2.2.4. Didžiausi „Amazon“ prisiimti socialinio atsakingumo įsipareigojimai 20
IŠVADOS 22
Literatūros sąrašas 23
ĮVADAS
Temos aktualumas. Nuo didesnio produktyvumo iki geriausių talentų pritraukimo – socialinės
atsakomybės iniciatyvų įtraukimas organizacijoje suteikia daug naudos. Tai taip pat leidžia pagerinti
bendrą organizacijos reputaciją, o tai gali atverti duris neribotoms naujoms galimybėms. Norint pasirinkti,
kuri iniciatyva labiausiai tinka organizacijai, reikia atidžiai apsvarstyti, nes pastangos gali brangiai
kainuoti. Kadangi įmonių socialinė atsakomybė nėra privaloma, daugelis įmonių gali nejausti poreikio ja
užsiimti. Tačiau yra keletas priežasčių, kodėl įmonėms svarbu teikti pirmenybę socialinei atsakomybei.
Įmonės nebegali veikti vien siekdamos pelno aplinkos, visuomenės, ekonomikos, vartotojų ir darbuotojų
sąskaita. Įmonės turi svarstyti, kaip jos galėtų grąžinti visuomenei, o tai gali padėti pritraukti klientus ir
išlaikyti geriausius darbuotojus. Galų gale, klientų pasitenkinimas ir darbuotojų išlaikymas yra raktas į bet
kokį sėkmingą verslą.
Tikslas. Remiantis vyraujančia ĮSĄ samprata bei nuostatais, principais bei komunikacinėmis
idėjomis, įvertinti ĮSĄ principų taikymą konkrečiose organizacijose.
Objektas. ĮSA principų taikymas konkrečiose organizacijose.
Uždaviniai:
1. Atlikti ĮSĄ koncepcijos teorinę analizę;
2. Nustatyti pagrindinius ĮSĄ vertinimo kriterijus;
3. Įvertinti konkrečių organizacijų ĮSĄ taikymą praktikoje.
Darbo metodai: mokslinės literatūros bei informacinių šaltinių analizė.
1. SOCIALINĖS ATSAKOMYBĖS TEORINIAI ASPEKTAI
1.1. Įmonių socialinės atsakomybės samprata
Socialinė atsakomybė reiškia, kad įmonės ne tik didina akcininkų vertę, bet ir turi veikti taip, kad
būtų naudinga visuomenei, o ne tik iš esmės. Socialinė atsakomybė tampa vis svarbesnė investuotojams ir
vartotojams, kurie siekia ne tik pelningų investicijų, bet ir prisidedančių prie visuomenės bei aplinkos
gerovės. Nors kritikai tradiciškai įrodinėja, kad pagrindinė verslo prigimtis nelaiko visuomenės
suinteresuota šalimi, jaunosios kartos prisiima socialinę atsakomybę ir skatina pokyčius (Chandler, 2019).
Socialinė atsakomybė reiškia, kad asmenys ir įmonės turi veikti geriausiais savo aplinkos ir visos
visuomenės interesais. Kalbant apie verslą, socialinė atsakomybė vadinama įmonių socialine atsakomybe
(ĮSA) ir dėl kintančių socialinių normų tampa vis ryškesne verslo dėmesio sritimi (Chandler, 2019).
Įmonių socialinė atsakomybė – tai verslo savireguliacijos rūšis, kurios tikslas – socialinė
atskaitomybė ir teigiamas poveikis visuomenei. Kai kurie būdai, kuriais įmonė gali priimti ĮSA, yra
aplinkai nekenksmingas ir ekologiškas; skatinti lygybę, įvairovę ir įtraukties darbo vietoje; pagarbiai
elgtis su darbuotojais; grąžinti bendruomenei; ir užtikrinti, kad verslo sprendimai būtų etiški (Moon,
2014).
ĮSA išsivystė nuo savanoriškų atskirų įmonių pasirinkimų iki privalomų reglamentų regioniniu,
nacionaliniu ir tarptautiniu lygiu. Tačiau daugelis įmonių nusprendžia peržengti teisinius reikalavimus ir į
savo verslo modelius įtraukti „darymo gera“ idėją (Moon, 2014).
Nėra vieno būdo, kaip įmonė gali priimti ĮSA, tačiau vienas dalykas yra aiškus – kad įmonės
veikla būtų suvokiama kaip tikra, ji turi būti integruota į jos kultūrą ir verslo operacijas. Šiuolaikinėje
socialiai sąmoningoje aplinkoje darbuotojai ir klientai ypač daug dėmesio skiria verslui, kuriame
pirmenybė teikiama ĮSA, ir leidžia jiems pinigus. Jie gali aptikti įmonės veidmainystę (Beal, 2019).
Siekdama užtikrinti ĮSA autentiškumą, įmonė turėtų atsižvelgti į savo vertybes, verslo misiją ir
pagrindines problemas bei nustatyti, kurios iniciatyvos geriausiai atitinka verslo tikslus ir kultūrą. Įmonė
gali tai padaryti viduje arba...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!