ĮMONĖS „PADVAISKAS IR KO” VARTOTOJŲ SEGMENTAVIMAS
Rinkodaros kursinis darbas
TURINYS
ĮVADAS............................................................................................................................................2
1. RINKOS SEGMENTAVIMAS TEORINIU ASPEKTU.............................................................3
1.1. Rinkos samprata.........................................................................................................................3
1.2. Tikslinė rinka ir jos segmentavimas...........................................................................................3
1.3. Vartotojimo prekių rinkos segmentavimas.................................................................................7
2. ĮMONĖS „PADVAISKAS IR KO“ VARTOJIMO PREKIŲ RINKOS SEGMENTAVIMAS.12
2.1. Įmonės pristatymas...................................................................................................................12
2.2. Įmonės rinkos segmentavimas..................................................................................................13
2.3. Įmonės tikslinė rinka.................................................................................................................14
IŠVADOS........................................................................................................................................16
LITERATŪRA................................................................................................................................17
ĮVADAS
Marketinge, orientuojantis į pirkėjo poreikius, labai svarbus yra rinkos segmentavimas. Jis
svarbus ne tik pradedant prekių, atitinkančių būtent tos kategorijos pirkėjų poreikius, gamybą, bet ir
atitinkamai formuojant šios kategorijos pirkėjo poreikius.
Segmentuojant rinką reikia suprasti, kad kiekviena rinka nėra vienalytė, ją sudaro konkretūs
segmentai, atspindintys skirtingų kategorijų vartotojų specifinę paklausą, ir tai sąlygoja rinkos
daugialypį pobūdį. Todėl egzistuoja galimybė išskirti tuos esmingiausius paklausos ypatumus, kurie
gali būti priimti prekių bei jų pardavimo metodų diferenciavimo pagrindu.
Pasirinkus labiausiai tinkamus ir neabejotinai perspektyvius rinkos segmentus, galima pradėti
darbuotis reikiama linkme. Perorientuojant paslaugas ir siūlant platesnį produktų spektrą klientams,
reikia toliau gilintis į segmentus, į juos patenkančius žmones. Savo klientų pažinimas yra didelis
pranašumas prieš tokios informacijos neturinčius konkurentus.
Darbo objektas: vartojimo prekių rinkos segmentavimas.
Darbo tikslas: aprašyti įmonės „Padvaiskas ir Ko“ vartojimo prekių rinkos segmentavimą. Šiam tikslui pasiekti, darbe iškelti uždaviniai:
1.Pateikti rinkos sampratą;
2.Aprašyti tikslinę rinką ir jos segmentavimą;
3.Išanalizuoti vartotojimo prekių rinkos segmentavimo būdus ir priemones;
4.Aprašyti įmonės „Padvaiskas ir Ko“ rinkos segmentavimą;
5.Pateikti įmonės „Padvaiskas ir Ko“ tikslinės rinkos pasirinkimą.
Darbas sudarytas iš dviejų dalių. Pirmoje analizuojama mokslinė literatūra. Analizuojant
remtasi 6 informaciniais šaltinais, iš kurių pagrindinis V. Pranulio ir kt. „Marketingas“ (1999).
Antrojoje dalyje išanalizuota įmonės „Padvaiskas ir Ko“ vartojimo prekių rinkos segmentavimo eiga ir metodai.
1. RINKOS SEGMENTAVIMAS TEORINIU ASPEKTU
1.1. Rinkos samprata
Ekonominėje literatūroje galima rasti įvairių rinkos apibrėžimų. Ekonomikos teorijoje
aptinkamas toks rinkos apibrėžimas. Rinka- tai pirkėjų ir pardavėjų susitikimo vieta, kur prekių mainų
proceso metu veikia pasiūlos ir paklausos pusiausvyrą reguliuojantis mechanizmas, išreiškiamas
kaina.<...> Rinka - tai visuma esamų ir potencialių vartotojų, siekiančių patenkinti savo poreikius
pasikeičiant kuo nors vertingu su prekes ar paslaugas siūlančiais pardavėjais [4, p. 121]. Priklausomai
nuo to, kas perka prekes ir kokiam tikslui, marketinge skiriami penki rinkos tipai:
1.Vartojimo prekių rinka. Čia vartotojai - atskiri asmenys bei šeimos, perkančios prekes asmeniniam naudojimui;
2.Gamybinės paskirties prekių rinka. Čia vartotojai - įmonės, perkančios prekes gamybiniam naudojimui;
3.Prekybininkų-tarpininkų rinka. Čia vartotojai - asmenys arba firmos, perkančios prekes perparduoti;
4.Valstybinė rinka. Čia vartotojai - valstybinės įstaigos ir organizacijos, perkančios prekes ar paslaugas, kad užtikrintų savo funkcionavimą;
5.Tarptautinė rinka. Ji gali apimti visus minėtuosius rinkos tipus, jei pirkimo ir pardavimo operacijos atliekamos už šalies ribų.
Dažniausiai antras, trečias ir ketvirtas rinkos tipai vadinami įmonių rinka. Rinkos tipų
išskyrimas padeda geriau suprasti atskirų vartotojų ar jų grupių poreikius, elgseną, perkamų prekių pobūdį.
1.2. Tikslinė rinka ir jos segmentavimas
Įmonė, vykdydama savo veiklą, gali gaminti ir parduoti prekes, tinkančias visiems vartotojams
arba atskiroms vartotojų grupėms. Pirmuoju atveju ji gamina ir pateikia rinkai masinę prekę. Šiuo
atveju į rinką žiūrima kaip į vienalytę, kurioje vartotojų poreikiai yra vienodi, įmonė visai rinkai
parengia vieną marketingo kompleksą. Tai leidžia jai sumažinti gamybos išlaidas ir kainą. Antruoju
atveju, įmonė į rinką žiūri kaip į nevienalytę, kurioje vartotojai skiriasi savo poreikiais,
disponuojamomis piniginėmis pajamomis, įpročiais ir pan. Įmonė, organizuodama savo veiklą,
atsižvelgia į tai ir orientuoja marketingo veiksmus į tam tikrų vartotojų grupių poreikių tenkinimą. Ji
nusistato savo tikslinę rinką.
Tikslinė rinka - tai rinkos dalis, į kurią įmonė nukreipia marketingo kompleksą [4, p.122 ].
Tikslinės rinkos nustatymo esmė yra ta, kad įmonė segmentavimo...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!