Ikimokyklinio ugdymo svarba: reikšmė, įtaka, poreikis, kokybė
Pastaraisiais dešimtemečiais vienas iš
labiausiai svarstomų klausimų – ikimokyklinio udgymo
svarba ir nauda vaikui. Norint gauti atsakymą į šį
klausimą visų šalių mastu atliekami tyrimai, renkami ir
analizuojami duoemnys. Gavus rezultatus priimami
atitinkami sprendimai: kuriamos ugdymo programsos,
priimami įstatyminiai aktai, rekomendacijos, kuriasi vis
daugiau ikimokyklinio ugdymo įstaigu, o tuo pačiu –
kinta ir žmonių požiūris į ikimokyklinio ugdymo
reikšmę bei daromą įtaką.
Siekiant rasti atsakymą kuo svarbus
ikimimokyklinis ugdymas, kokia jo daroma įtaka
ugdytiniams ateityje ir ar udgymas yra kokybiškas yra
atlikta įvairių tyrimų, kuriamos šveitimo strategijos ir
rekomendacijos: Ikimokyklinio ir priešmokyklinio
ugdymo plėtros 2011-2013 metų programa; Valstybinė
švietimo strategija 2013-2020 m.; Ikimokyklinio ir
priešmokyklinio ugdymo programa; Ikimokyklinio
ugdymo metodinės rekomendacijos. Svarbiausi
ikimokyklinio ugdymo reišmę atskleidžiantys tyrimai –
tai ilgaliakiai tyrimai trunkantys net iki 40 metų, kurių
metu žmonės tiriami ir stebimi visą gyvenimą,
fiksuojant jų pasiekimus.
Tad stebint kokių veiksmų imtasi norint
išsiaiškinti ikimokyklinio ugdymo svarbą kyla įvairių
diskusijų norint išsiaiškinti ar tikrai ikimokykinis
ugdymas yra naudingas ir reikalingas? Kokie kriterijai
nusako ikimokyklinio ugdymo kokybę ir kokią įtaką jis
daro vaiko asmenybės ir jo ateities formavimui.
Probleminiai klausimai:
Ar ikimokyklinis ugdymas yra svarbus ir
reikšmingas? Kokie kriterijai tai lemia ir
įrodo?
Ar dabartinis ikimokyklinis ugdymas yra
kokybiškas? Kas nusako ugdymo kokybę?
Kokia ikimokyklinio ugdymo padėtis
Lietuvoje?
Ar ikimokyklinis ugdymas yra reikšmingas ir koks jo poveikis vaikams?
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!