Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

IKIMOKYKLINIO UGDYMO PEDAGOGŲ INKLIUZINIO UGDYMO KOMPETENCIJA

9.3 (2 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Pedagogika , Bakalauro darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 63 psl., (15700 ž.)
Vertinimas:
9.3 (2 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

IKIMOKYKLINIO UGDYMO PEDAGOGŲ INKLIUZINIO UGDYMO KOMPETENCIJA
Bakalauro baigiamasis darbas

TURINYS
Bakalauro darbo santrauka 2
Įvadas 4
1. skyrius.SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ TURINČIŲ VAIKŲ
UGDYMAS INKLIUZINĖJE ŠVIETIMO SISTEMOJE IRPEDAGOGŲ
KOMPETENCIJA 8
1.1. Ikimokyklinio amžiaus specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai inkliuzinio
švietimo sistemoje 8
1.2. Reikalavimai šiuolaikiniam pedagogui inkliuzinio ugdymo kontekste 12
1.3. Ikimokyklinio ugdymo pedagogo kompetencija ugdyti specialiųjų ugdymosi
poreikių turinčius vaikus 15
2. skyrius. IKIMOKYKLINIO UGDYMO PEDAGOGŲ INKLIUZINIO UGDYMO
KOMPETENCIJA: TYRIMO REZULTATAI 19
2.1. Tyrimo metodika ir organizavimas 19
2.2. Respondentai 21
2.3. Rezultatai ir jų aptarimas (pedagogų anketinė apklausa) 23
2.3.1. Ikimokyklinio ugdymo pedagogų inkliuzinio ugdymo kompetencijos raiška ..23
2.3.2. Ikimokyklinio ugdymo pedagogų pagarbos vaikų įvairovei kompetencija 30
2.3.3. Ikimokyklinio ugdymo pedagogų pagalbos kiekvienam vaikui kompetencija..32
2.3.4. Ikimokyklinio ugdymo pedagogų darbo drauge su kitais kompetencija 36
2.3.5. Ikimokykliniougdymopedagogųasmeninioprofesiniotobulėjimo
kompetencija 38
Išvados 40
Literatūra 42
Summary 49
Priedai 51

ĮVADAS
Temos aktualumas. Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, planetoje gyvena
apie 200 mln. neįgalių vaikų, turinčių psichinių, fizinių ir sensomotorikos sutrikimų (Samsonienė
ir Gasiūnaitė, 2016, p. 373). Visų vaikų, taip pat ir vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių,
priešmokyklinio, ikimokyklinio ir mokyklinio ugdymo svarba patvirtinta Pasaulinėje
deklaracijoje apie švietimą visiems (1990) (LR ŠMM, 2014, p. 3) bei Vaiko teisių konvencijoje
(Valstybės žinios, 1995-07-21, Nr. 60-1501). Vaiko teisių konvencijoje teigiama, kad „vaikai
turi teisę į gyvybę ir geriausią galimybę visiškai išsivystyti“ (6 str.), kad „reikia padėti
neįgaliems vaikams būti kiek įmanoma savarankiškesniems ir sugebėti visavertiškai ir aktyviai
dalyvauti kasdieniniame gyvenime“ (23 str.). Šalys, priėmusios Vaiko teisių konvenciją
(Valstybės žinios, 1995-07-21, Nr. 60-1501) įsipareigoja patenkinti pagrindinius vaikų poreikius
ir suteikti jiems galimybę išnaudoti visą savo potencialą. Konvencijoje pabrėžiamas nemokamas,
privalomas, pritaikytas prie kiekvieno vaiko poreikių, minimalus pagrindinis išsilavinimas
visiems vaikams (28 ir 29 str.). Europos Komisija taip pat pripažįsta, kad ikimokyklinis ugdymas
yra viena pagrindinių strategijų, padedančių mažinti riziką palikti mokyklą (Miškeljin, 2016, p.31).
Specialiųjų ugdymosi poreikių (toliau – SUP) turinčių vaikų įtrauktis į švietimo sistemą
dažniausiai yra viena pagrindinių švietimo kokybės vertinimo elementų (Imms, Adair, Keen,
Ullenhag, Rosenbaum & Granlund, 2015, p. 29; Ališauskas, Kaffemanienė, Melienė ir
Miltenienė, 2011, p. 128). Pastaruoju metu daug dėmesio skiriama siekiams užtikrinti, kad SUP
turintys vaikai įgytų mokėjimo mokytis įgūdžius, reikalingus jų tolimesniam mokymuisi bei
socialinei sąveikai (Imms & Granlund, 2014, p. 291). Minėtos nuostatos pagrindžiamos ES
tarybos išvadose dėl švietimo ir mokymosi, kuriose teigiama, kad švietimo ir mokymo sistemos
visoje ES turi būti grindžiamos socialinio teisingumo ir kompetencijų plėtra (Council of the
European Union, 2010, p. 3), pabrėžiant, kad inkliuzinis ugdymas grindžiamas dalyvavimu ir
individualiais pasiekimais (Ainscow, 2016, p. 143).
Inkliuzinis ugdymas ikimokykliniame ugdyme sudaro sąlygas SUP turintiems vaikams
socialiai sąveikauti bendraujant su suaugusiais ir bendraamžiais, laikantis numatytų susitarimų,
kartu žaidžiant bei atliekant įprastas kasdienines veiklas. SUP turinčių vaikų dalyvavimas
ikimokykliniame ugdyme įgalinamas pasitelkiant inkliuzinę aplinką: fizinę, kultūrinę bei
ugdomąją aplinką bei pedagogų kompetencijas (European agency for special needs and inclusive
education, 2016, p. 14). Europos šalyse, taip pat ir Lietuvoje, inkliuzinis ugdymas yra
svarbiausias švietimo sistemos politinis siekis, o kartu ir iššūkis (Daniutė ir Miltenienė, 2015, p.
4; Mačiukaitė ir Balčiūnaitė, 2014, p. 9; Daniutė, 2014, p. 31; Miltenienė ir Venclovaitė, 2012, p.5
99). Nors vaikų, turinčių SUP, įtraukimas į švietimo sistemą vis populiarėja, jų pasiekimai
ženkliai priklauso nuo pedagogų turimų kompetencijų dirbti su SUP turinčiais vaikais (Lee,
Yeung & Tracey, 2015, p. 79).
Ikimokyklinio ugdymo įstaigose įgyvendinamas inkliuzinis ugdymas kelia iššūkius
ikimokyklinio ugdymo pedagogams, kurie turi numatyti procesus, mokymo ir mokymosi būdus,
naujų mokymo strategijų diegimą, įvairių mokymo metodų ir mokymo priemonių naudojimą,
siekiant...

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Panašūs darbai

Atsiliepimai apie mus