Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

IKIMOKYKLINIO UGDYMO PEDAGOGO VAIDMENŲ KAITA

9.8 (5 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Pedagogika , Bakalauro darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 40 psl., (8410 ž.)
Vertinimas:
9.8 (5 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

IKIMOKYKLINIO UGDYMO PEDAGOGO VAIDMENŲ KAITA
Baigiamasis darbas

TURINYS
TURINYS 2
IVADAS 3
1. PEDAGOGO VAIDMENŲ IKIMOKYKLINIAME UGDYME TEORINIAI ASPEKTAI 4
1.1. Šiuolaikinis požiūris į ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymą 4
1.2. Ikimokyklinio ugdymo pedagogo vaidmenų kaitos aspektai 7
1.3. Ikimokyklinio ugdymo pedagogo vaidmenų ypatumai 11
1.3.1. Ikimokyklinio ugdymo pedagogo vaidmenų charakteristikos ir bruožai 11
1.3.2. Ikimokyklinio ugdymo pedagogų vaidmenų ypatumai skaitmeninių technologijų plėtros
kontekste 14
1.3.3. Ikimokyklinio ugdymo pedagogų vaidmenų ypatumai Covid-19 kontekste 15
2. PEDAGOGO VAIDMENŲ IKIMOKYKLINIAME UGDYME TYRIMAS 18
2.1. Tyrimo metodologija ir organizavimas 18
2.2. Pedagogo vaidmenų ypatumų ikimokykliniame ugdyme tyrimo duomenų analizė 20
2.3. Pedagogo vaidmenų ypatumų ikimokykliniame ugdyme tyrimo duomenų rezultatų
apibendrinimas 26
IŠVADOS 28
REKOMENDACIJOS 30
LITERATŪRA 31
SUMMARY 35
PRIEDAI 36

IVADAS
Darbo aktualumas. Pedagogai atlieka svarbų vaidmenį skatinant vaikų augimą ir vystymąsi,
ypač ikimokykliniame amžiuje (Sumitra, Nurunnisa ir Lestari, 2021). Šiandien pedagogai daug dėmesio
skiria ikimokyklinio amžiaus vaikų mokymosi ciklo organizavimui (Zakiya, 2019). Mokymo ir
mokymosi veiklos įgyvendinimo ikimokykliniame įstaigoje sėkmė ar nesėkmė priklauso nuo pedagogų
gebėjimo profesionaliai atlikti savo funkcijas ir vaidmenis, kurie grindžiami mokymosi tikslais (Ordu,2021).
Visgi šiandien sparčiai kintanti ikimokyklinio ugdymo aplinka, vykstančios švietimo reformos,
naujų mokymosi metodų taikymas, skaitmenizacija, Covid-19 pandemijos sukelta krizė ir kiti veiksniai
pakeitė ne tik ikimokyklinio ugdymo tikslus, bet ir pareikalavo iš ikimokyklinio ugdymo pedagogų
aukštesnės kompetencijos, kuri iš esmės pakeitė jų vaidmenis ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdyme
(Leoste ir kt., 2022; Nutbrown, 2021). Vykstantys ikimokyklinio ugdymo pokyčiai paskatino
mokslininkus (Sumitra, Nurunnisa ir Lestari, 2021; Zakiya, 2019; ir kt.) atlikti naujus tyrimus, kuriuose
pateikiamos apžvalgos, ataskaitos, apklausos ir rekomendacijos, leidžiančios aiškiau suprasti kintančius
su ikimokyklinio amžiaus vaikais dirbančių pedagogų vaidmenis ir atsakomybę. Deja Lietuvos atveju
ikimokyklinio ugdymo pedagogų vaidmenų kaita tirta pakankamai senai (Teresevičienė ir Gedvilienė,
1999; Mazūraitė, 2011), o naujausių globalių pokyčių kontekste iš vis netirta, todėl aktualu atnaujinti
informaciją remiantis užsienio šalių moksline praktika.
Darbo problema. Socialiniai pokyčiai ir ekonominiai reikalavimai per pastarąjį dešimtmetį
Lietuvoje sukėlė rimtą iššūkį ikimokyklinio ugdymo pedagogų darbo pokyčiams. Švietimo reformos
pasiūlymai buvo susieti su platesnėmis socialinėmis, ekonominėmis ir politinėmis darbotvarkėmis, o tai
lėmė didžiulius organizacinius pokyčius, kas kartu pakeitė ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogų
vaidmenis. Be to besikeičiantys ir augantys reikalavimai ikimokykliniam ugdymui, auganti
skaitmenizacija, besikeičiančios mokymo programos ir metodikos, bei Covid -19 pandemija dar labiau
paskatino ikimokyklinio ugdymo pedagogų kompetencijų ir vaidmenų pokyčius, kurie Lietuvoje
paskutiniu penkių metų laikotarpiu nėra ištirti. Atsižvelgiant į tai kyla probleminis klausimas kaip per
paskutinius metus pasikeitė Lietuvos ikimokyklinio ugdymo pedagogo vaidmenys?
Darbo objektas – ikimokyklinio ugdymo pedagogo vaidmenų kaita.
Darbo tikslas – ištirti pedagogo vaidmenų kaitos ypatumus ikimokykliniame ugdyme.
Darbo uždaviniai:

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Panašūs darbai

Atsiliepimai apie mus