TURINIS
ĮŽANGA............................................................................................................................3
IKIMOKYKLINIO UGDYMO APLINKA...................................................................4-5
EDUKACINĖ APLINKA.................................................................................................6-7
UGDYMO METODAI......................................................................................................7-8
UGDYMAS PER ŽAIDIMUS..........................................................................................8
DIDAKTINIAI, JUDRIEJI, MUZIKINIAI ŽAIDIMAI...............................................8-9
VAIKO PASIEKIMŲ VERTINIMAS............................................................................10-11
KONKRETŪS PASIŪLYMAI PALANKIOS UGDYMO APLINKOS KŪRIMUI...11-12
LITERATŪRA..................................................................................................................13
ĮŽANGA
Šiuolaikinei didaktikai rūpi tie patys klausimai, kurie buvo keliami visais jos vystimosi laikais.
Tai klausimai „ko mokyti?“ ir „kaip mokyti?“. Mokymo(si) procesas charakterizuojamas dviejų
tipų tikslais: tikslais, susietais su mokymo(si) rezultatu, ir tikslais, susietais su mokymo(si)
procesu. Tikslai, susiję su mokymo rezultatu, mokymo procese atsako į klausimą „ko mokyti?“-
tai žinios, gebėjimai, vertybės, kurie laikomi mokymo turiniu. Tikslai, susiję su mokymo
procesu, atsako į klausimą „kaip?“ – tai mokymo metodai, būdai, kurių pagalba įsisavinamas
proceso turinys. Kitaip tariant, jie numato mokymą, kaip mokytis.
Mokymas ir aklėjimas yra vieningas. Mokymas ir auklėjimas turi lemiamą vaidmenį vaiko
vystymuisi. Susipažindindamas vaikus su aplinka, mokydamas piešti ir lipdyti, konstruoti,
skaičioti ir t. t., organizuodamas vaikų gyvenimą ir veiklą, auklėtojas ne tik rūpinasi suteikti tam
tikrą žinių kiekį, bet ir lavina jų protinius sugebėjimus, meninį skonį, moralines ypatybes.
Sėkmingiausiai mokoma ir aklėjama tada, kai vaikas yra ne pasyvus, o aktyvus, kai jis
susipažįsta su nauja medžiaga aktyviai sąveikaudamas su daiktais ir aplinkiniais žmonėmis.
Todėl auklėjimo bei mokymo darbo tuinys paskirstytas kiekvienai amžiaus grupei pagal tokias
veiklos rūšis, kaip žaidimas, darbas, pamokelės, vaikų veikla buityje laikantis darželio režimo,
taip pat kasdien bendraujant su bendraamžiais ir suaugusiais. Auklėjimo ir mokymo darbo vaikų
darželyje turinys turi atitikti vaikų, auklėjamų skirtingose darželio grupėse, amžiaus ypatybes.
Ikimokyklinė vaikystė tai laikas, kai padedami pagrindai gyvenimo meilei ir mokymuisi,
atsparumui gyvenimo negandoms. Ikimokyklinis amžius nepaprastai svarbus žmogaus tapsmui.
Šio darbo tikslas, tyrinėti ikimokyklinė aplinką, kurioje vyksta mokymo(si) procesas, kokiais
požymiais pasižymi edukacinė, kokiais – mokymosi aplinka. Siekiant išsiaiškinti, kaip vyksta
mokymo(si) procesas, buvo atlikta praktika Švenčionėlių vaikų daržlyje – lopselyje „Vyturėlis“.
Lopšelis – darželis „Vyturėlis“ – vienintelis darželis Švenčionėlių mieste turintis didelę
ugdomojo proceso organizavimo patirtį. Auklėtoja vaikus ugdo lopšelyje, darzelyje,
priešmokyklinėje grupėje ir išleidžia į mokyklą. Ugdymo paskirtis – išugdyti vaiką, gebentį
mokytis, mąstyti, kūrydiškai spręsti problemas.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!