Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

Ikimokyklinio ugdymo aplinkos ir vaiko veiklos tyrimas

10 (5 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Pedagogika , Referatai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 13 psl., (3111 ž.)
Vertinimas:
10 (5 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

TURINYS
ĮŽANGA..............................................................................................................................3
IKIMOKYKLINIO UGDYMO APLINKA ...................................................................4-5
VAIKO AMŽIAUS TARPSNIS ......................................................................................6-8
PRAKTINĖ DALIS.........................................................................................................8-12
IŠVADOS............................................................................................................................. 13
LITERATŪRA....................................................................................................................14

ĮŽANGA
Darbo aktualumas. Ikimokyklinis amžius nepaprastai svarbus žmogaus tapsmui, socializacijai.
Spartus fizinis augimas, intensyvus psichinių funkcijų plėtojimasis vaiką daro jautrų, lengvai
pažeidžiamą. Kaip tik ikimokykliniame amžiuje susiklosto asmenybės pagrindai, kurie vėliau mažai
kinta. Dėl to suaugusio žmogaus asmenybės problemų ištakos – jo vaikystėje.
Vaiko raidos išmanymas suteikia papildomų žinių ir idėjų, kaip reikia organizuoti auklėjimą, kaip
suprasti vaiko elgesio motyvus, kaip įvertinti, ar stebimas vaikas vystosi sveikai. Kas vaikams
būdinga? Vaikas vystosi tam tikrais raidos tarpsniais.
Siekiant išsiaiškinti, kaip vyksta vaiko vystymas, buvo atlikta praktika Švenčionėlių vaikų daržlyje
– lopselyje „Vyturėlis“. Lopšelis – darželis „Vyturėlis“ – vienintelis darželis Švenčionėlių mieste
turintis didelę ugdomojo proceso organizavimo patirtį. Auklėtoja vaikus ugdo lopšelyje, darzelyje,
priešmokyklinėje grupėje ir išleidžia į mokyklą. Ugdymo paskirtis – išugdyti vaiką, gebentį
mokytis, mąstyti, kūrydiškai spręsti problemas.
Šiuolaikinis ugdymas remiasi humanistinės, konstruktyvistinės, progresyvistinės ir kt. ugdymo
teorijų sinteze. Pedagogams svarbu orientuotis į šiuolaikinę vaikystės sampratą: suprasti vaiko raidą
ir ugdymąsi kaip vieningą procesą, įsisąmoninti visų raidos procesų tarpusavio nepriklausomybę,
interpretuoti vaikystę kaip ugdymosi visą gyvenimą sėkmingą pradžią, kurti naujas ugdymosi
galimybes kiekvienam vaikui. Šiuo metu Lietuvos ikimokykliniame ugdyme dominuoja
konstruktyvistinė, progresyvistinė ir vaiko sklaidą skatinanti ugdymo teorijos, branginančios
vaikystę kaip unikalią vertybę, vertinti vaiko gyvenimą „čia“ ir „dabar“ bei ugdyti laisvą,
savarankišką, atsakingą, kūrybingą asmenybę.
Tikslas. Pastebėti 4 metų vaiko veiklą grupėje ir kas tokio amžiaus vaikui yra būdinga.
Uždaviniai:
1.Remiantis literatūra ir kitais informacijos šaltinias apibūdinti ikimokyklininio ugdimo aplinka.
2.Remiantis literatūra apibūdinti vaiko amžiaus tarpsnį.
3.Tirti vaiką veiklos eigoje.
4.Apibūdinti vaiką veiklą.

IKIMOKYKLINIO UGDYMO APLINKA
Aplinka. Ikimokyklinės įstaigos tiek išorinė, tiek vidinė aplinka turi būti estetiška ir funkcionali,
kurti jaukumą, artimą namų aplinkai, bei skatinti įvairių vaiko gabumų skleidimąsi. Įstaigos aplinka
turi įtakos ugdytinių fizinei raidai bei dvasinei brandai, emocinei savijautai, ugdymosi
motyvacijai, bendravimo ir bendradarbiavimo poreikių įgyvendinimui. 

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Panašūs darbai

Atsiliepimai apie mus