IKIMOKYKLINIO AMŽIAS VAIKŲ UGDYMO (SI) KONTEKSTAI
1. Kalbų įvairovės konteksto paskirtis
Sudaryti sąlygas plėtotis skirtingiems komunikavimo būdams, įvairiai žodiniai ir
nežodiniai raiškai, kalbų pažinimui, teigiamos nuostatos, susijusiems su kalbų ir jos formų
įvairove. Mokytojas kuria pagal vaikų amžiaus raidą ir gebėjimus atitinkančią kalbinę aplinką,
pripažįsta ir vertina skirtingas bendravimo formas, skatina vaikų domėjimąsi ir padeda suprasti ,
pažinti, perteikti mintis, idėjaas, skatina kalbėjimo įgūdžių plėtojimąsi (atrasti žodžius, raiškos
formas).
Naudojamos žodinę ir nežodinę komunikaciją skatinančios priemonės: veido išraiška,
gestai, emocijų paveikslėliai, kūno kalba, dialogas, monologas. Vaikai girdi grupę lankančių
kitakalbių vaikų ar suaugusiųjų kalbą, bando su jais komunikuoti jų kalba, iš jų mokosi kalbėti
lietuviškai. Naudojimąsi kalbą ugdančiomis vaizdinėmis (kortelės) ir garsinimo priemonėmis
(garso įrašai).
2. Tyrinėjimo ir gilaus mokymosi konteksto paskirtis
Svarbu prigimtinis vaikų smalsumas, įtraukti vaikus į aplinkos tyrinėjimą. Kuriamas
kontekstas kupinas žaismės, atviras iššūkiams.
Sukurtos vidaus ir lauko edukacinės erdvės. Darželyje STEAM laboratorija, lauko
erdvėje ,,Vaikystės sodelis‘‘, ,,Čipolino traukinukas‘‘ ir kt., kur padeda vaikams įsitraukti į
ilgalaikius stebėjimus, patirti aplinkos objektų ir reiškinių įvairovę.
3. Realių ir virtualių aplinkų konteksto paskirtis
Papildyti ir praplėsti alternatyviomis skaitmeninėmis galimybėmis patirti, pažinti, plėtoti,
vaikų skaitmeninį sumanumą, informatinį mąstymą. Mokytojas stebi ir atpažįsta vaikų
domėjimąsi ir gebėjimus, pačiam vaikui suteikia galimybę perprasti technologijų veikimo
principus, pagal poreikį instruktuoja techniniais klausimais, taiko skaitmeninio principus ir
būdus.
Tikslingai parenkamos vaikų amžiui pritaikytos mokymąsi skatinančios skaitmeninės
priemonės. Darželyje naudojama planšetiniai kompiuteriai, programėlės: ,,Ocean 4D‘‘, ,,Animal
4D‘‘ir kt., interaktyvios grindys, SMART lenta, išmanūs žaislai, knygelės, edukacinės bitutės-
robotas ,,Bee-bot‘‘, STEAM laboratorija.
4. Kūrybinių dialogų kontekstas
Kurti vaizduotę, smalsumą, nuostabos jausmą keliančią aplinką, akcentuojant patį
kūrybos procesą, kurį palaiko mokytojas kūrėjas, sudarantis sąlygas vaikui patirti kūrybos laisvę,
išgyventi netikrumą, kūrybos džiaugsmą, pasididžiavimą įveikus kūrybinius iššukius, įvairių
medžiagų ir priemonių pagalba. Aplinkų įvairovei sukuriamos prielaidos, vaikams tyrinėti
kūrybinės raiškos galimybes, išbandyti keleta būdų kūrybinėms idėjoms įgyvendinti, kurti,
perkurti. Kiekvienas vaikas kuria savo tempu pagal galimybes ir poreikius, turi galimybę
pratęsti.
Naudojamos įvairios medžiagos, priemonės: muzikos instrumentai, veidrodžiai,
skaitmeninė įranga, šviesos stalas, gamtinė medžiaga (pasivaikščiojimo metu lauke surinkta),
tapetai, maistinė plėvelė ir kt. Darželyje vykdomos parodos eksponuojami vaikų darbai: lauko
erdvėse, įstaigos koridoriuje ir kt.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!