TURINYS
ĮVADAS.............................................................................................3
1. IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ INFORMATINIO MĄSTYMO UGDYMO
NAUDOJANT INTERAKTYVIĄJĄ LENTĄ TEORINĖ ANALIZĖ ..............................5
1.1. Informatinio mąstymo samprata..............................................................5
1.2. Interaktyvioji lenta kaip ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo strategija....................9
1.3. Vaikų informatinio mąstymo ugdymo būdai naudojant interaktyviąją lentą................13
2. IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ INFORMATINIO MĄSTYMO UGDYMO
NAUDOJANT INTERAKTYVIĄJĄ LENTĄ TYRIMAS ........................................16
2.1. Tyrimo metodologija ir organizavimas.....................................................16
2.2. Tyrimo rezultatų analizė......................................................................17
IŠVADOS.........................................................................................26
REKOMENDACIJOS.............................................................................27
LITERATŪROS ŠALTINIAI.....................................................................28
ĮVADAS
Temos aktualumas. Ikimokyklinio amžiaus vaikų informatinio mąstymo ugdymas
naudojant interaktyviąja lentą yra reikšminga ir aktuali ankstyvojo ugdymo strategija, atspindinti
technologijų integravimą į pedagogines strategijas siekiant pagerinti ugdymo rezultatus (Bourbour,
Masoumi, 2016). Interaktyvios lentos tapo priemone kuriant patrauklią, dinamišką ir interaktyvią
ugdymosi aplinką, atitinkančią jaunų besimokančiųjų raidos poreikius ir mokymosi stilius
(Bourbour, 2020). Pasak Papasnatasiou (2014, p. 27): „Šios temos aktualumas slypi galimybe
tradicines grupės patalpas paversti naujoviškomis erdvėmis, kuriose vaikai gali aktyviai dalyvauti
mokymosi procesuose“. Išnaudodami interaktyviosios lentos galimybes, pedagogai gali sudaryti
palankesnes mokymosi patirtis, skatinančias kritinį mąstymą, problemų sprendimą ir skaitmeninį
raštingumą nuo ankstyvo amžiaus (Bourbour, 2020). Tai ypač svarbu XXI amžiaus kontekste, kai
informatinių technologijų įgūdžiai yra būtini, o šių gebėjimų pagrindą reikia padėti kritiniais
ankstyvaisiais ugdymo metais.
Be to, interaktyviųjų lentų efektyvumo ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikų informatinį
mąstymą tyrimas yra sietinas su šiuolaikiniais švietimo tyrimais, kurie pabrėžia technologijų
integravimo į ankstyvojo mokymosi programas svarbą, kad vaikai būtų paruošti skaitmeniniam
amžiui (Antoniou, 2023). Interaktyviųjų lentų naudojimas padeda ugdyti informatinį mąstymą, nes
vaikai gali sąveikauti su skaitmeniniu turiniu intuityviai ir suderintu su jų pažinimo raidos etapais.
Tai skatina aktyvų mokymąsi, bendradarbiavimą ir įsitraukimą, kurie yra pagrindiniai veiksmingo
mokymosi ankstyvoje vaikystėje komponentai (Augustinienė, Burinskienė, Kajokienė, 2013). Be to,
ši strategija yra nepaprastai svarbi, nes joje sprendžiama mokslinių tyrimų, susijusių su pažangių
technologinių priemonių taikymu ikimokyklinio ugdymo įstaigose ir jų poveikiu pagrindinių
informatinių įgūdžių ugdymui, spraga (Braslauskienė ir kt., 2018). Interaktyviųjų lentų edukacinio
potencialo tyrimas šiame kontekste ne tik prisideda prie akademinio diskurso apie technologijomis
patobulintą mokymąsi, bet ir suteikia praktinių įžvalgų pedagogams, siekiantiems optimizuoti
mokymo metodikas ir pagerinti ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo rezultatus (Bourbour,
Masoumi, 2016).
Tyrimo problema. Interaktyvioji lenta ikimokyklinio ugdymo įstaigoje gali būti galinga
priemonė ugdant vaikų informatinį mąstymą. Jos vaizdinė ir lytėjimo sąsaja žavi ikimokykliunio
amžiaus vaikus, todėl mokymasis tampa patrauklesnis ir interaktyvesnis (Dudaitė, Prakapas, 2017).
Pasak Antoniuo (2023), naudodami šią strategiją, pedagogai gali žaismingai, amžių atitinkančiu
būdu supažindinti ikimokyklinukus su pagrindinėmis technologijų ir informacijos apdorojimo
sąvokomis, naudojimo būdais ir plėtros galimybėmis. Interaktyvi veikla, tokia kaip derinimo
žaidimai, galvosūkiai ir pasakojimų seansai, gali būti rodoma lentoje, leidžianti vaikams fiziškai
sąveikauti su informacija ir taip pagerinti jų pažinimo įgūdžius ir suprasti juos supantį pasaulį
(Augustinienė, Burinskienė, Kajokienė, 2013). Be to, bendradarbiavimo interaktyvioje lentoje
pobūdis skatina socialinį mokymąsi ir komandinį darbą – esminius ankstyvojo ugdymo
komponentus (Araujo, 2021). Kadangi vaikų informqtinio mąstymo ugdymas naudojant
interaktyvią lentą yra ypač svarbus ankstyvąjame ugdyme, ir pedagogai yra per mažai susipažinę su
šios strategijos naudojimu praktikoje. Taip pat interaktyviosos lentos panaudojimo galimybės
siekiant ikimokyklinio amžiaus vaikų information mąstymo ugdymo nėra pabrėžtinas
priešmokyklinio ugdymo vebdrojoje programoje ir gairėse. Todėl, baigiamajam darbe keliamas
klausimas - kaip interaktyvioji lenta gali būti naudojama ikimokykliniame amžiuje siekiant ugdyti
vaikų informatinį mąstymą?
Tyrimo objektas: ikimokyklinio amžiaus vaikų informatinio mąstymo ugdymas naudojant
interaktyviąją lentą.
Darbo tikslas: ištirti ikimokyklinio amžiaus vaikų informatinio mąstymo ugdymo
galimybes naudojant interaktyviąją lentą.
Darbo uždaviniai:
1. Remiantis moksline ir metodine literatūra, išanalizuoti informatinio mąstymo ugdymo
galimybes ikimokykliniame amžiuje, naudojant interaktyviąją lentą;
2. Ištirti būdus, kuriais gali būti ugdomas vaikų informatinis mąstymas naudojant interaktyviąją lentą.
Tyrimo metodai: mokslinės...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!