Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ INDIVIDUALIOS PAŽANGOS STEBĖJIMAS, FIKSAVIMAS IR ANALIZAVIMAS MOKĖJIMO MOKYTIS SRITYJE

9.9 (3 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Pedagogika , Bakalauro darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 74 psl., (15140 ž.)
Vertinimas:
9.9 (3 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ INDIVIDUALIOS PAŽANGOS STEBĖJIMAS,
FIKSAVIMAS IR ANALIZAVIMAS MOKĖJIMO MOKYTIS SRITYJE
Profesinio bakalauro baigiamasis darbas

Turinys
Lentelių sąrašas 3
Paveikslų sąrašas 4
Terminų ir sąvokų žodynas 5
Santrauka 6
Summary 7
Įvadas 9
1. IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ INDIVIDUALIOS PAŽANGOS VERTINIMAS 
MOKĖJIMO MOKYTIS SRITYJE TEORINĖ ANALIZĖ 11
1.1. Mokėjimo mokytis samprata 11
1.2. Ikimokyklinio amžiaus vaiko individuali pažanga 14
1.2.1. Stebėjimo metodo taikymas ugdymo procese 16
1.2.2. Vaikų pažangos fiksavimas ugdymo procese 18
1.2.3. Individualios vaiko pažangos analizavimas ugdymo procese 20
1.3. Mokėjimo mokytis srities vertinimas ikimokyklinio ugdymo procese, taikant formuojamąjį 
vertinimo tipą 22
2. TYRIMO METODIKOS APŽVALGA 26
3. IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ INDIVIDUALIOS PAŽANGOS STEBĖJIMO, 
FIKSAVIMO IR ANALIZAVIMO MOKĖJIMO MOKYTIS SRITYJE KOKYBINIO TYRIMO
DUOMENŲ ANALIZĖ 29
Išvados ir pasiūlymai 40
Literatūros sąrašas 42
Priedai 46

Įvadas
Temos aktualumas. Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme 7 straipsnio (1) dalyje (Lietuvos
Respublikos švietimo įstatymas, 2023), nurodyta ikimokyklinio ugdymo paskirtis – padėti vaikui
tenkinti pažintinius, prigimtinius, etninius, socialinius, kultūrinius gebėjimus ir ugdyti vaiko
kognityvinius įgūdžius. Siekiant įgyvendinti minėtą ugdymo paskirtį, vienas iš būdų – ugdymo
procese taikyti vertinimą (Švietimo ir mokslo ministerija, 2016). Individualios pažangos vertinimas
ikimokyklinio ugdymo procese naudingas tuo, kad jis padeda pedagogui nustatyti ugdytinio
gabumus, poreikius bei pastebėti mokymosi sėkmes, nesėkmes ar sunkumus (Ikimokyklinio
ugdymo metodinės rekomendacijos, 2015). Būtent, todėl taikomas vertinimo procesas ugdymo
metu suteikia galimybę pažinti kiekvieno vaiko individualybę, leidžia numatyti ugdymo
individualizavimą, tolimesnius siektinus ugdymosi tikslus bei sudaro palankias sąlygas tėvams
pateikti informaciją apie vaiko ugdymąsi ikimokyklinio ugdymo įstaigoje (Ikimokyklinio ugdymo
metodinės rekomendacijos, 2015).
Ikimokyklinio ugdymo procese pedagogai, atlikdami individualų ugdytinių vertinimą, remiasi
Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centro parengtu dokumentu – Ikimokyklinio
amžiaus vaikų pasiekimų aprašu (2016). Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų apraše (2016) yra
18 vaiko ugdymo(-si) pasiekimų sričių, viena jų – mokėjimas mokytis. Ikimokykliniame amžiuje
mokėjimo mokytis sritis apibrėžiama kaip naujos patirties paieška, noras ko nors išmokti, siekti
užsibrėžto veiklos tikslo (Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašas, 2016). Stonkuvienė
(2021) teigia, kad mokėjimo mokytis gebėjimą privalu ugdyti jau ikimokykliniame amžiuje, nes
būtent šiame, ankstyvosios vaikystės, etape formuojasi pagrindiniai asmens įgūdžiai, kurie bus
naudingi ateityje. Svarbu pabrėžti, kad ankstyvoje vaikystėje mokėjimo mokytis sritis yra svarbi,
kadangi ji padeda ugdyti vaikų savarankiškumą, kritinį mąstymą, stebint ir analizuojant savo
individualią pažangą, stiprina motyvaciją stengtis mokytis ir kontroliuoti asmeninius pažintinius bei
emocinius gebėjimus (Švietimo ir mokslo ministerija, 2013). Būtent, todėl siekiant ugdyti vaikų
mokėjimą mokytis, reikšminga suprasti tai, kad ugdymo procese ši sritis yra peremta vaiko ir
pedagogo tarpusavio sąveika, kada pedagogas vaiką įtraukia į individualų vertinimo procesą
(Švietimo ir mokslo ministerija, 2016).
Problematika. Mūsų šalyje ugdymo įstaigų programose nustatyta, kad ugdymo procese vaikai turi
ugdyti ir įgyti įvairias gebėjimų sritis, bet svarbu paminėti, kad viena iš svarbiausių ugdymo
pasiekimų sričių – mokėjimas mokytis, akivaizdu, kad pats tinkamiausias laikotarpis ugdyti vaikų
mokėjimą mokytis yra būtent ikimokyklinis amžius, kai vaikai smalsūs, aktyvūs, besidomintys
įvairia veikla (Šveitimo ir mokslo ministerijos, 2016 ir Scott, 2019). Tačiau pastebima, kad Lietuvos
Neda Ramanauskaitė Ikimokyklinio amžiaus vaikų individualios pažangos
stebėjimas, fiksavimas ir analizavimas mokėjimo mokytis srityje įstaigose naujausių tyrimų, kuriais būtų galima remtis analizuojant mokėjimo mokytis srities vertinimą ugdymo procese, yra nedaug (Švietimo ir mokslo ministerija, 2013). Švietimo ir mokslo ministerija (2013) apžvelgusi atlikto tyrimo rezultatus, kuriuo buvo siekiama išsiaiškinti mokėjimo mokytis srities pritaikomumą ir vertinimą ugdymo procese, daro prielaidą, kad individualus vaiko mokėjimo mokytis vertinimas yra gana apsunkintas. Pastebima, kad nors pedagogai ugdymo procese taiko įvairius ugdymo metodus, drąsina, motyvuoja vaikus įsivertinti savo veiklą, tačiau
patys tyrimo dalyviai atskleidžia, kad dėl...

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Panašūs darbai

Atsiliepimai apie mus