Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ BAIMĖS

9.9 (5 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Psichologija , Tyrimai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 26 psl., (5517 ž.)
Vertinimas:
9.9 (5 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ BAIMĖS

TURINYS
ĮVADAS 3
1.LITERATŪROS APŽVALGA
1.1.Baimės samprata 5
1.2. Baimių klasifikavimas 7
1.3. Vaikų baimės 9
1.4. Vaikų baimių klasifikacija pagal amžių 12
2. IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ BAIMIŲ TYRIMAS
2.1. Tyrimo duomenų analizė: metodika, struktūra, organizavimas 14
2.2. Tyrimo rezultatai 17
Diskusija 23
IŠVADOS 24
LITERATŪROS IR ŠALTINIŲ SĄRAŠAS 25

ĮVADAS
Temos aktualumas: šiandien daug dėmesio kreipiama į tai, kad visas vaikų ugdymo
procesas būtų paremtas humanistiniais principais. Manoma, jog lengviausia ir efektyviausia yra
mokytis ir ugdytis tada, kai vaikas nejaučia baimės. Jei vaikas jaučiasi blogai, nesijaučia
mylimas, nepatiria meilės ir supratimo tai sudaro grėsmę pačiam individui, jo savivokai, ir dėl to
jam yra sunku. Asmeninis vaiko saugumas yra vienodai svarbus ir ikimokyklinio, ir vyresniojo
amžiaus vaikams. Tėvų nerimas, nesaugumas, vidinė įtampa, stresas, laiko stoka bendrauti su
vaikais, tarpusavio konfliktai neabejotinai didina vaikų baimingumą. Baimė yra neišvengiama
mūsų gyvenimo dalis. Ji visada yra šalia žmogaus ir kiekvieną akimirką atitinkamai susiklosčius
vidinėms ar išorinėms aplinkybėms, gali iškilti mūsų sąmonėje.
Problema: vaikystėje baimės atspindi normalų pereinamąjį raidos laikotarpį ir gali atsirasti
kaip atsakas į suvoktus pavojus. Baimė tampa problemiška, jei ji su laiku nesumažėja ir jei ji
blogina vaiko gyvenimą. Vaikų baimės yra dažna problema ikimokykliniame amžiuje, nes tai -
savito mąstymo amžius, kai pažinimo ir savisaugos poreikiai labai stiprūs. Deja maži vaikai yra
nepatyrę, todėl jiems įvairios situacijos gali kelti baimę ir nerimą. Pasak R. Klišytės (2006)
baimės keičiasi augant vaikui. Ramanauskienė (2006) teigia, kad vaikų amžiuje neretai pasitaiko
emocinių sutrikimų, kurių pagrindas yra nerimas.
Šiame darbe, norint suprasti vaiko emocinės būsenos ypatumus, bus siekiama išsiaiškinti
kas jiems sukelia baimę. Ikimokyklinėje įstaigoje ir ne tik yra nemažai psichinės įtampos
priežasčių, kurių išvengti beveik neįmanoma. Visos šios priežastys yra tarpusavyje glaudžiai
susijusios, sudaro tarsi darnią sistemą, kurios sudėtinės dalys daro įtaką viena kitai ir negali egzistuoti atskirai.
Literatūros analizė rodo, kad baimių problema domisi nemažai autorių, tačiau iki šiol nėra
vieningos šio fenomeno klasifikacijos. Ypač nedaug pavyko rasti ikimokyklinio amžiaus baimės tyrimų.
Hipotezė – baimę keliančios pasakos ir matomi baimę keliantys vaizdai sukelia vaikams baimę.
Tyrimo objektas – 3-5 metų vaikų baimės.
Tikslas - aptarti ikimokyklinio amžiaus vaikų baimes.
Uždaviniai:
1. Mokslinės literatūros analizės pagrindu aptarti baimės sampratą.
2. Nustatyti vidinius ir išorinius baimių veiksnius turinčius įtakos vaikams.
3. Atlikti kokybinę tyrimo duomenų analizę, apibūdinti ir interpretuoti rezultatus.

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus