IKEA organizacija – viena didžiausių mažmeninės baldų prekybos kompanijų pasaulyje. Jos
įkūrėjas, švedas Ingvar Kamprad vienas pirmųjų įdiegė naują distribucijos strategiją, kai baldai tiekiami arba
parduodami atskiromis dalimis. Jis siekė sukurti tokią organizacijos struktūrą, kuri turėtų ilgalaikę
nepriklausomybę ir saugumą. Todėl, nors šiuo metu „Ikea“ yra stambi multinacionalinė korporacija, pagrindiniu organizacijos savininku išlieka vienas subjektas - Stichting „Ingka“ fondas, nuo 1982 m. registruotas Olandijoje. Pradedant 2001-siais metais pagrindinė „Ikea“ būstinė iš Švedijos buvo perkelta į Olandiją dėl palankesnių mokesčių.
1. ĮMONĖS ETIKOS KODEKSAS
Viena iš veiklos sričių, dažnai vadinama priemone, skatinančia socialiai atsakingą verslą, yra
organizacijoje priimami etikos (elgesio) kodeksai, kuriuose įmonės įsipareigoja diegti plėtoti ĮSA. Kodekse
išreiškiami tam tikri įsipareigojimai įvairiems socialiai atsakingi verslo kriterijams, gana detaliai suformuluojama atsakomybė.
Kodeksas – politika ir principais paremti straipsniai, reglamentuojantys elgesį. Etikos kodeksas apibrėžia
visų žmonių elgesį. Nepakanka vien sukurti etikos kodeksą. Tik įkūrus etikos komitetą, kuris nuolat posėdžiauja, tikrina, ar nepažeidžiamas etikos kodeksas, peržiūri jį ir atnaujina, galima sakyti, jog organizacijoje laikomasi principų.
Etikos (elgesio) kodeksas– principų ir vertybių rinkinys, kuriuo nustatomi organizacijų, valstybės įstaigų,
įmonių ir individų elgesio lūkesčiai ir standartai. Etikos kodeksai taikomi ir pačioms smulkiausioms
organizacijoms, jų darbuotojams ar savanoriams.
ETIKOS KODEKSO PRINCIPAI IKEA
1. Kodekse išdėstytos verslo etikos bei elgesio normos remiasi šiais principais:
1.1. Sąžiningumo: - tesėti duotus pažadus; - siekti žodžio ir veiksmo vienybės; - elgtis sąžiningai,
garbingai, nežeminant bendrovės, savęs, savo kolegų;- nenaudoti darbo laiko, bendrovės teikiamų darbo
priemonių, finansinių ir materialinių išteklių savo ir artimų asmenų poreikiams tenkinti;-nesiimti apgaulės,
sukčiavimo; nedalyvauti neteisėtoje, negarbingoje veikloje.
1.2. Atsakomybės ir atskaitomybės:- savo profesinę veiklą grįsti asmenine atsakomybe už sprendimų ar
veiklos rezultatų pasekmes, galimą naudą bei žalą, trumpalaikius ir ilgalaikius padarinius;-prisiimti atsakomybę už savo veiklą, nesidangstant komandiniais sprendimais; - suvokti bendrovės įsipareigojimus akcininkams, klientams, darbuotojams, verslo partneriams. 1.3. Pagarbos įstatymui, žmogui ir jo teisėms:-nepažeisti LR įstatymų ir kitų teisės aktų, neignoruoti žmogaus teisių, o susidūrus su kitų asmenų vykdomais teisės pažeidimais padaryti viską, kas būtina, kad šie būtų nutraukti; - kalba, veiksmais ar siūlomais sprendimais nediskriminuoti atskirų asmenų ar visuomenės grupių dėl lyties, seksualinės orientacijos, amžiaus, rasės, religijos, odos spalvos, tautybės, šeiminės padėties ir imtis teisėtų priemonių pastebėtai diskriminacijai stabdyti; - elgtis mandagiai, geranoriškai ir pakančiai, nepaisant asmens savybių, turtinės ar visuomeninės padėties, pažiūrų.
2. ETIKOS IR ELGESIO NORMOS
2.1. Santykiai su klientais bendrovės sėkmės pamatas – klientų aptarnavimo kokybė ir veiklos
efektyvumas. Bendraudami su klientais darbuotojai:
2.2.Teikia kokybiškas paslaugas verslo ir individualiems klientams, nepriklausomai nuo jų tautinių,
rasinių, socialinių, religinių, amžiaus skirtumų;
2.3. Vienodai vertina visus klientus, nė vienam neteikiant pirmenybės. asmeniniai ryšiai nesuteikia
privilegijos gauti kokią nors išskirtinę naudą. Su draugais ir giminaičiais turi būti elgiamasi kaip su kitais
klientais;
2.4. Bendradarbiauja, siekdami partnerystės ir abipusės naudos;
2.5. Santykius su klientais grindžia abipuse pagarba ir tolerancija;
3. SANRYKIAI SU KONKURENTAIS
3.1. Bendrovė remia laisvą verslą bei konkurenciją ir nebando užkirsti kelio kitoms bendrovėms laisvai su
jomis konkuruoti.
3.2. Bendrovė siekia konkuruoti sąžiningai, vadovaudamasi verslo etikos principais ir laikydamasi
veikiančių įstatymų. Nugalėti konkurencinėje kovoje bendrovė siekia efektyvindama valdymą, didindama
našumą bei mažindama sąnaudas.
3.3. Bendrovė viešai nekomentuoja konkurentų veiklos.
4. SANTYKIAI BENDROVĖS VIDUJE
4.1. Darbuotojai ne varžo vieni kitų teisių, neteikia privilegijų dėl lyties, kilmės, kalbos, socialinės
padėties, religijos, amžiaus, įsitikinimų ar pažiūrų.
4.2. Vykdydami pavestas užduotis ir nurodymus darbuotojai teikia bendradarbiams iš savo ir kitų
padalinių pagal pareigines funkcijas žinotiną informaciją, netrukdo bendradarbių darbui ir nesudaro situacijų,...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!