Darbo informacija

  •   Dailė, Referatai
  • DOCX failas, 26 KB
  •  5 psl., (1570 ž.)
  • Universitetinis
  • Šaltiniai: Yra
Atsisiųsti darbą Paklausti

H. Simbergo “Sužeisto angelo” istorija ir reikšmė

9.5 (2 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Dailė , Referatai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 5 psl., (1570 ž.)
Vertinimas:
9.5 (2 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

Rašto darbas
H. SIMBERGO „SUŽEISTO ANGELO“ ISTORIJA IR REIKŠMĖ
Įvadas
Darbo tema – suomių tapytojo, žymaus simbolizmo atstovo, Hugo Simbergo paveikslas
Sužeistas angelas. Darbu ketinama aptarti Hugo Simbergo kūrybą ir parodyti, jog Suomijos
kultūros ir istorijos kontekste jo paveikslas Sužeistas angelas reiškia ne tik aukštos meninės vertės
tapybos darbą, bet taipogi atspindi bei įprasmina unikalų šalies istorijos laikotarpį. Šiame darbe
siekiama apibūdinti Sužeisto angelo sukūrimo aplinkybes ir jo kultūrinį paveldą, bandoma
išsiaiškinti esamas potencialias menines kūrinio interpretacijas, įskaitant ir paties tapytojo.
Hugo Simbergas ir jo kūryba
Hugo Simbergas gimė 1873-aisiais ir menu susidomėjo jau mokydamasis pradinėje
mokykloje. Būdamas dvidešimties pradėjo lankyti Helsinkio meno bendruomenės mokyklą, tačiau
liko nusivylęs tenykščiu mokymu. Susisiekęs su to meto žinomu simbolizmo atstovu tapytoju Axelu
Gallénu, tapo šio mokiniu. 1896-aisiais Simbergas nuvyko į Londoną, o po metų – į Paryžių, kur
besimokydamas vietinėje akademijoje išvystė savo kaip simbolisto meninį braižą. 1900-aisiais
Simbergo dalyvavimas Paryžiuje vykusioje pasaulinėje meno parodoje buvo priimtas palankiai ir su
pasisekimu. Greitai po to jis buvo pakviestas tapyti ant naujai Tamperės mieste pastatytos bažnyčios
sienų – tai iki šiol laikoma jo didžiausiu gyvenimo darbu. Po aktyvaus kūrybinio laikotarpio,
Simbergas iš meno ėmė trauktis 1910-aisiais ir po septynerių metų mirė. (4)
Simbergo prisidėjimą prie simbolizmo judėjimo nulėmė jo sutikti tapytojai simbolistai,
kuomet dailininkas xx-ojo amžiaus pradžioje lankėsi Paryžiuje. Šios srovės atstovų nedomino
realistiškas pasaulio perteikimas, vietoje to jie siekė atspindėti ir pavaizduoti paslėptą realybę.
Norėdami tai išryškinti savo darbų dėmesio centre, menininkai simbolistai savo darbams rinkosi
paprastą ir nesudėtingą tapybos stilių. (2) Todėl visai nestebina tas faktas, jog ir Simbergas
nesidomėjo kasdienių objektų ar įvykių atvaizdavimu, o vietoje to rinkosi tapyti tai, kas išliktų
mintyse ir sudomintų tapbos darbų recipientus, leistų šiems persikelti į kitonišką realybę. Perėjimas
nuo žiemos šalčio prie vasariško ryto ar santykis tarp nerūpestingo velniūkščio ir švelnios mirties
įvaizdžių leido išreikšti tipišką simbolizmui pasaulį, atsiribojantį nuo kasdienybės pilkumo. (7)

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus