Darbo informacija

  •   Vadyba, Referatai
  • DOCX failas, 570 KB
  •  15 psl., (2822 ž.)
  • Universitetinis
  • Šaltiniai: Yra
Atsisiųsti darbą Paklausti

Grožio ir higienos priemonių reklamų semiotinė analizė

9.2 (3 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Vadyba , Referatai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 15 psl., (2822 ž.)
Vertinimas:
9.2 (3 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

Grožio ir higienos priemonių reklamų semiotinė analizė
Individualus darbas

ĮVADAS
Aktualumas. Reklama – tai informacija, kuri yra skirta paveikti potencialius vartotojus, atlikti įvairius
veiksmus, kurie yra susiję su reklamuojamos prekės ar paslaugos įsigyjimu bei vartojimu. Tai yra tarsi
gamintoją ir vartotoją jungianti grandis. Su reklama gamintojai siekia įsiterpti į kiekvieno žmogaus
gyvenimą, veikdama per pasąmonę. Tačiau dažnais atvejais, pagrindinė reklamos žinutė gali būti
suprasta ar pateikta netinkamai, kas sukelia vartotojui neigiamus jausmus bei emocijas, ko pasekoje
gali būti gadinamas prekinis įvaizdis bei reputacija. Viena iš dažniausiai aptarinėjamų temų kelis
dešimtmečius yra lyčių lygybė, stereoptipai bei moters vaidmuo ir jos vaizdavimas. 1979 metais,
tyrėjas E. Goffman savo tyrime išskyrė septynis fenomenus, kurie dažniausiai pasitaiko kuriamose
reklamose:
1. Moteris reklamoje vaizduojama aukštesnė nei vyras tik tuomet, kai vyras yra jos pavaldinys; 
2. Moters rankos vaizduojamos kaip vos vos liečiančios, laikančios ar besirūpinančios, bet niekada
griebiančios, manipuliuojančios ar formuojančios;
3. Kai vyrų ir moterų fotografija iliustruoja kokią nors instrukciją, vyras visuomet instruktuoja
moterį – net jeigu vyras ir moteris yra vaikai;
4. Kai reklamoje kažkas turi sėdėti ar gulėti ant lovos ar grindų, tai visuomet bus moteris arba
vaikas, bet ne vyras;
5. Kai vyro galva arba akys yra nusukti, tai dažniausiai būna susiję su socialine, politine ar
intelektualine kieno nors kito viršenybe; bet kai moters akys ar galva yra nugręžtos į kitą pusę –
tai dažniausiai susiję su kartu su ja vaizduojamu vyru;
6. Moterys yra nuolatos rodomos mintimis nutolę nuo realybės (paskendę mintyse), kai yra
artimame fiziniame ryšyje su vyru, jų veidai svajingi, lyg „jo gyvumo ir pasiryžimo susidoroti
su viskuo pakaktų jiems abiem“;
7. Moterys daug dažniau nei vyrai yra vaizduojamos tam tikroje psichologinio pasimetimo
būsenoje ar atsitraukę nuo socialinės situacijos, reikalaujančios veiksmo.
Remiantis šiais fenomenais, šiame darbe yra atliekama semiotinė analizė su penkiomis reklamomis,
kurios yra skirtos tiek vyrams, tiek moterims.
Darbo objektas. Penkios grožio ir higienos industrijos reklamos.
Darbo tikslas. Nustatyti ar E. Goffman įvardinti fenomenai egzistuoja šiuolaikinėse grožio ir higienos
industrijos reklamose.
Darbo uždaviniai:
1. Atlikti „Colgate“, „Givenchy“, „Dove“, „Old spice“ ir „Hubo Boss“ vizualinių reklamų 
semiotinę analizę.
2. Identifikuoti reklamose vyraujančius E. Goffman fenomenus ir juos aptarti.

Turinys
ĮVADAS 2
1. SEMIOTINĖ REKLAMŲ ANALIZĖ 4
1.1. Burnos higienos produktai „Colgate“ 4
1.2. Higienos priežiūros priemonės „Dove“ 5
1.3. Vyrų priežiūros produktai „Old spice“ 7
1.4. Mados ir kvepalų namai „Givenchy“ 8
1.5. Mados ir kvapų namai „Hugo Boss“ 10
2. E. GOFFMAN FENOMENŲ ANALIZĖ 12
IŠVADOS 14
LITERATŪROS ŠALTINIAI 15

1. SEMIOTINĖ REKLAMŲ ANALIZĖ
Pasirinktos penkios grožio ir higienos industrijos reklamos yra analizuojamos semiotiniu būdu,
aptariant pateiktus signifikantus – pažymėtus objektus, žodžius, paveikslus ir signifikatus – prasmę. Jų
apibendrinimas po kiekvienos analizės yra pateikiamas lentelėje ir tuomet identifikuojami
egzistuojantys arba neegzistuojantys E. Goffman fenomenai.
1.1. Burnos higienos produktai „Colgate“
Pirmoji analizuojama reklama yra „Colgate“. Tai yra Amerikos prekės ženklas, daugiausia naudojamas
burnos higienos produktams, pavyzdžiui, dantų pastoms, dantų šepetėliams, burnos skalavimo
skysčiams ir dantų siūlams. Jų reklama yra peteikta 1 pav.

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus