GERA MOKYKLA: VIZIJA IR REALYBĖ
1905 m. rudenį Panevėžyje pradėjo veikti keturių klasių Marijos mergaičių
mokykla, vėliau – pirma Lietuviška gimnazija, po to – mergaičių gimnazija, vidurinė
mokykla, o nuo 1993 metų – Vytauto Žemkalnio gimnazija. Aš šią mokyklą baigiau prieš
šešerius metus, o mano brolis – praėjusią vasarą, tad būtent Vytauto Žemkalnio gimnazija yra
artimiausia tiek man, tiek ir mano šeimai. Per ketverius metus, per kuriuos mokiausi šioje
gimnazijoje, mačiau daug permainų ir naujovių, kurios šią gimnaziją pamažu artina prie geros
mokyklos vizijos. Oficialiame gimnazijos puslapyje mokykla nurodoma kaip „netradicinio
ugdymo krypties gimnazija, įgyvendinanti Humanistinės kultūros ugdymo menine veikla
sampratos elementus į bendrąjį ugdymą. Tai atvira pozityviai kaitai, ieškanti ir diegianti
naujoves, demokratiškai organizuota, humanizmo principais ir tolerancijos bei pakantumo
vertybėmis puoselėjanti kultūrinį paveldą ugdymo įstaiga.“ Ar tai atitinka realybę bei geros
mokyklos viziją?
Geros mokyklos koncepcijoje gera mokykla nurodoma kaip „prasmės,
atradimų ir mokymosi sėkmės siekianti mokykla, grindžianti savo veiklą bendruomenės
susitarimais ir mokymusi“. Būtent tokia ir yra Vytauto Žemkalnio gimnazija. Vienas iš
esminių geros mokyklos bruožų – ugdymas paremiantis mokymąsi. Man pradėjus eiti į šią
gimnaziją turėjome galimybę rinktis klasę su sustiprintais moduliais – humanitariniais,
tiksliaisiais, sporto arba gamtos mokslų.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!