GERA MOKYKLA: VIZIJA IR REALYBĖ
1905 m. rudenį Panevėžyje pradėjo veikti keturių klasių Marijos mergaičių 
mokykla, vėliau – pirma Lietuviška gimnazija, po to – mergaičių gimnazija, vidurinė 
mokykla, o nuo 1993 metų – Vytauto Žemkalnio gimnazija. Aš šią mokyklą baigiau prieš 
šešerius metus, o mano brolis – praėjusią vasarą, tad būtent Vytauto Žemkalnio gimnazija yra
artimiausia tiek man, tiek ir mano šeimai. Per ketverius metus, per kuriuos mokiausi šioje 
gimnazijoje, mačiau daug permainų ir naujovių, kurios šią gimnaziją pamažu artina prie geros
mokyklos vizijos. Oficialiame gimnazijos puslapyje mokykla nurodoma kaip „netradicinio 
ugdymo krypties gimnazija, įgyvendinanti Humanistinės kultūros ugdymo menine veikla 
sampratos elementus į bendrąjį ugdymą. Tai atvira pozityviai kaitai, ieškanti ir diegianti 
naujoves, demokratiškai organizuota, humanizmo principais ir tolerancijos bei pakantumo 
vertybėmis puoselėjanti kultūrinį paveldą ugdymo įstaiga.“ Ar tai atitinka realybę bei geros 
mokyklos viziją?
Geros mokyklos koncepcijoje gera mokykla nurodoma kaip „prasmės, 
atradimų ir mokymosi sėkmės siekianti mokykla, grindžianti savo veiklą bendruomenės 
susitarimais ir mokymusi“. Būtent tokia ir yra Vytauto Žemkalnio gimnazija. Vienas iš 
esminių geros mokyklos bruožų – ugdymas paremiantis mokymąsi. Man pradėjus eiti į šią 
gimnaziją turėjome galimybę rinktis klasę su sustiprintais moduliais – humanitariniais, 
tiksliaisiais, sporto arba gamtos mokslų. 
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!