GENERALINIŲ KROVINIŲ GABENIMO TENDENCIJOS
RAŠTO DARBAS
TURINYS
1.2000-2015 METŲ GENERALINIŲ KROVINIŲ GABENIMO STATISTIKA IR POKYČIAI 3
2.GENERALINIŲ KROVINIŲ STRUKTŪRA 7
3.PAGRINDINIŲ GENERALINIŲ KROVINIŲ SRAUTŲ GEOGRAFIJA 8
1.2000-2015 METŲ GENERALINIŲ KROVINIŲ GABENIMO STATISTIKA IR POKYČIAI
Prieš atsirandant konteineriams generaliniai kroviniai buvo transportuojami ant palečių,
dėžėse ar maišuose. Pirmieji modernūs konteineriai buvo naudoti JAV vidaus prekyboje 1950.
Iki 1970 metų buvo išplėtotos intermodalinės paslaugos, integravusios jūrų ir sausumos
(traukiniai, sunkvežimiai) konteinerių gabenimą. Buvo naudojama „mini land-bridge“
koncepcija, pavyzdžiui, konteineriai vežami iš Azijos į JAV rytinę pakrantę galėjo būti per
vandenyną gabenami laivu, o per Valstijas – traukiniu. 1980 metais intermodalinės paslaugos
supaprastėjo dėl dviejų aukštų (double-stack) krovininių traukinių, konteinerių gabenimas tapo
standartizuotas, dėl to krovinių gabenimas konteineriais tapo patogesnė gabenimo forma. Šiais
laikais, daugiau nei 70% generalinių krovinių yra gabenami konteineriais. 1999 metais 58,3
milijonų TEU krovinių buvo eksportuota visame pasaulyje. Pridėjus tuščių konteinerių
pervežimus ir krovinių gabenimus šalies viduje, buvo daugiau nei 170 milijonų TEU. Visa
dabartinė konteinerių krovos apimtis sudaro 300 milijardų TEU. Nuo 1980 metų konteinerių
gabenimo srautas augo apie 7% kasmet. 2013 – 2014 metų krovinių krovos tendencijos
nurodytos 1 pav.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!