GABIŲ VAIKŲ UGDYMAS
Referatas
TURINYS
ĮVADAS.................................................................................................................................
1. Gabumų ir gabaus vaiko samprata…………………………………………......................
2. Intelektas – gabumų sąvokos elementas ...........................................................................
3. Gabių vaikų atpažinimas ir įvertinimas.............................................................................
4 .Gabių vaikų ugdymo problemos…………………………………………….....................
5. Galimi gabių mokinių ugdymo metodai ir būdai…………………………........................
IŠVADOS ………………………………………………………………………………….
LITERATŪRA …………………………………………………………………………….
ĮVADAS
,,Dabartinė žmonija išgyvena didžiulį virsmą - vaikų auklėjimą ir švietimą grindžiančių
pažiūrų esminį pasikeitimą. Galima drąsiai teigti, jog vien sudėtingiausių šiandienos užduočių -
atsakyti į klausimą kaip auginti ir šviesti jaunąją kartą. XXI amžiaus tikrovė mus skatina kurti ir
diegti naują švietimo sampratą, dabarties pasaulio vaikams teikiančią viltį bei įkvėpimą.. Tokia
samprata nūnai skleidžiasi vaikų svajonėse ir sapnuose. Kad veiksmingai bei visapusiškai ugdydami
jaunąją kartą pasitarnautume ateities žmonijai (būtent jai ir atstovauja dabartiniai vaikai), turime
plačiau suvokti visą žmogaus būtį. Vaikai neabejotinai verti tokios pedagogikos. Be to, nuo jos
priklauso visų žmonių ateitis. Dabartiniai žmonės pripažįsta būtinybę ir mėgina pertvarkyti esamą
visuomenės struktūrą. Taip ir švietimo srities darbuotojai turi siekti švietimo sistemos permainų,
esmingai keisdami ją grindžiančią pasaulėžiūrą. Šios permainos tikrai įmanomos, nes vaikų
mokymo meną globoja patys mokantieji"(Carrol, Tober, 2007, p. 97).
Pirmas žingsnis į gabių vaikų ugdymą – vaiko gabumų atpažinimas ir
įvertinimas. Tai itin aktuali ir sudėtinga problema, kelianti didelį susidomėjimą
visame pasaulyje. Nes yra pripažinta, kad daugelis žmonių niekada nepasiekia tokio lygio,
kokio galima būtų tikėtis atsižvelgiant į jų turimas galimybes, jei jų talentas nėra identifikuojamas,
specialiai puoselėjamas ir lavinamas. 1994 m. Europos Tarybos Generalinė Asamblėja patvirtino
gabių vaikų ugdymo rekomendacijas. Greta senas ir gilias tradicijas turinčių valstybių (JAV,
Anglija, Vokietija ir kt.), kuriose mokslininkai tęsia gabių vaikų tyrimus, atsiranda ir kitų valstybių,
besirūpinančių gabių vaikų atpažinimo ir ugdymo problemomis. Politinės ir ekonominės permainos
Rytų Europoje paskatino aktyvias reformas švietimo sistemoje.
Lietuvoje gabūs vaikai ilgą laiką nesulaukė reikiamo dėmesio, nes labiau
buvo rūpinamasi specialiųjų poreikių vaikais. Iki 2002 m. Lietuvoje nebuvo
standartizuotų metodikų, kuriomis būtų galima atpažinti gabius vaikus, o kiti
užsienio šalyse taikomi gabių vaikų atpažinimo metodai Lietuvos vaikams
nebuvo pritaikyti. Tačiau pastaraisiais metais švietimo sistemoje vis dažniau
kalbama apie būtinybę skirti daugiau dėmesio gabiems vaikams, jų
atpažinimui, įvertinimui ir ugdymui – specialistai tariasi dėl bendro gabių vaikų
apibrėžimo, dėl jų atpažinimo kriterijų, daugėja tyrimų ga bumų tematika,
numatomi gabių vaikų atpažinimo ir įvertinimo metodikų standartizavimo
darbai. Tikimasi, kad atsiradus bendrai gabių vaikų ugdymo sampratai ir visos
šalies gabių vaikų ugdymo sistemai, apimančiai paieškos, atpažinimo ir
ugdymo įvairiais amžiaus tarpsniais etapus, bus suteiktos galimybės visiems
vaikams, nesvarbu, kokia būtų jų socialinė padėtis, gyvenamoji vieta, mokyklos
tipas, amžius, lytis, kalbinė aplinka ir kt., gauti jų poreikius ir interesus
atitinkantį ugdymą(Švietimo ir mokslo ministerija, 2008).
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!