BAKALAURO BAIGIAMASIS DARBAS
FUNKCINIŲ VEIKSNIŲ ĮTAKA VARTOTOJŲ PATIRČIAI INTERNETINĖJE SVETAINĖJE
TURINYS
ĮVADAS 9
1. FUNKCINIŲ VEIKSNIŲ ĮTAKOS VARTOTOJŲ PATIRČIAI INTERNETINĖJE
SVETAINĖJE TEORINIAI ASPEKTAI 11
1.1. Vartotojo patirties sąvokos apibrėžimas 11
1.2. Funkciniai internetinės svetainės veiksniai 15
1.2.1. Internetinės svetainės naudojimo patogumas: navigacija, paieška 16
1.2.2. Internetinės svetainės užkrovimo greitis 17
1.2.3. Internetinės svetainės reaktyvumas 18
1.2.4. Asmeninis pritaikymas (personalizacija) internetinėje svetainėje 19
1.2.5. Dirbtinio intelekto ir kitų išmaniųjų technologijų pritaikymas internetinėje svetainėje
21
1.2.6. Klientų aptarnavimo skyrius internetinėje svetainėje 22
1.2.7. Internetinės svetainės informatyvumas ir jos išdėstymo paprastumas 22
1.2.8. Apmokėjimas ir pristatymas 23
1.3. Ryšys tarp internetinės svetainės funkcinių veiksnių ir vartotojo patirties 24
2. TYRIMO METODIKA 27
2.1. Tyrimo tikslas ir uždaviniai 27
2.2. Tyrimo hipotezės 27
2.3. Tyrimo instrumentas 31
2.4. Tyrimo metodika 34
2.4.1. Tiriami kintamieji 34
2.4.2. Duomenų rinkimo eiga 35
2.4.3. Duomenų apdorojimo būdai 36
2.5. Tyrimo imtis 36
2.6. Tyrimo etika 37
3. TYRIMŲ REZULTATŲ ANALIZĖ 38
3.1. Demografinio pasiskirstymo apžvalga 38
3.2. Tyrimo patikimumo vertinimas 39
3.3. Hipotezių testavimas 40
IŠVADOS 53
REKOMENDACIJOS 55
LITERATŪROS SĄRAŠAS 57
PRIEDAI 66
ĮVADAS
Temos aktualumas ir naujumas. Skaitmeninio pasaulio atsiradimas pradėjo keisti
vartotojų įpročius ir suvokimą (Bob Gilbreath, 2019). Autoriai Almeida ir Monteiro (2017) taip
pat pritaria, jog spartus informacinių technologijų vystymasis paskatino kultūrinį poslinkį, dėl to
internetas tapo esminė naudojimosi priemonė vartotojams, verslams ir viešiesiems sektoriams.
Vartotojams internetinės parduotuvės suteikia galimybę greitai įsigyta reikiamą produktą
nepalikus namų, todėl klientai vis dažniau pradėjo rinktis elektronines, o ne fizines parduotuves
(Rita ir kt., 2019). Tačiau kuo toliau, tuo šie privalumai neįtikina vartotojo, jis tikisi ne vien
greito apsipirkimo, tačiau ir patogumo (Pepper ir Rogers, 2019). Būtent dėl to verslai pradėjo
kreipti dėmesį į vartotojų patirtį ne vien fizinėse parduotuvėse bet ir internetinėje erdvėje (Rui ir
Gu, 2021). Klientų patirtis tapo esminiu šių dienų aspektu rinkodaroje (Trivedi, 2019). Visose
pramonės šakose klientų pasitenkinimas yra vienas iš pagrindinių verslo akcentų, siekiant
išlaikyti sėkmingą verslą.
Dauguma veiksnių internetinėje svetainėje daro įtaką vartotojo patirčiai ir vienas iš jų –
funkciniai veiksniai. Temos mokslinį ištirtumą nagrinėjo įvairūs autoriai. Vartotojo patirtis
internetinėje svetainėje yra susijusi su daugybe veiksnių: gražiu svetainės dizainu, plačiu
produkto aprašymu bei yra svarbu atsiliepimai ir rekomendacijos (Flavián ir Gurrea, 2008).
Pasak autoriaus Constantinides (2004) kliento patirčiai taip pat daug įtakos daro funkciniai
svetainės veiksniai tokie kaip: užkrovimo greitis, navigacija ir paieška bei lengvas informacijos
išdėstymas.
Šio darbo problema. Kaip pagerinti internetinės svetainės funkcionalumą, kad jis
padidintų teigiamą vartotojų patirtį?
Šio darbo tikslas. Išanalizuoti mokslinėje literatūroje pristatomą funkcinių veiksnių
koncepciją internetinėje svetainėje ir jų svarbą vartotojo patirčiai bei pateikti įžvalgas ir
rekomendacijas įmonėms, siekiant pagerinti vartotojų patirtį savo svetainėse.
Šio darbo uždaviniai:
●Apžvelgti mokslinę literatūrą ir išanalizuoti vartotojo patirties sampratą, funkcinius
veiksnius bei ryšį tarp vartotojų patirties ir internetinės svetainės funkcinių veiksnių.
●Atlikti empirinį tyrimą, kuriuo siekiama išsiaiškinti, kokie internetinės svetainės
funkciniai veiksniai daro didžiausią įtaką vartotojo patirčiai bei išanalizuoti ryšį tarp
šių veiksnių ir vartotojų patirties internetinėje svetainėje.
●Atlikti analizę, pagrįstą empirinių tyrimų rezultatais, siekiant identifikuoti
svarbiausius funkcinių veiksnių kriterijus, kurie užtikrina gerą vartotojo patirtį.
Tyrimo metodai. Pirmiausia buvo išnagrinėta mokslinė literatūra, toliau norėdami
įvertinti funkcinių veiksnių reikšmingumą vartotojo patirčiai buvo atliktas kiekybinis tyrimas bei
pristatomi jo rezultatai, atsižvelgiant į iškeltas hipotezes.
Darbo struktūra. Rašto darbą sudaro - įžanga, teorinė, metodinė dalys, tyrimo rezultatų
analizė, išvados bei rekomendacijos. Teorinėje dalyje yra analizuojama vartotojų patirties
samprata, funkciniai internetinės svetainės veiksniai bei ryšys tarp šių veiksnių ir vartotojų
patirties. Metodinėje dalyje yra pateikiama tyrimų metodika - iškeliamas empirinis tikslas bei jo
uždaviniai, formuluojamos hipotezės, klausimų pagrindimas, išskiriama...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!