Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

FREEMIUM” VERSLO MODELIO KURIAMA VERTĖ ELEKTRONINIO VERSLO SEKTORIUI BEI JŲ KLIENTAMS

9.7 (7 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Verslas , Kursiniai darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 24 psl., (4577 ž.)
Vertinimas:
9.7 (7 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

Turinys 
Įvadas 4
1.1. “Fremium” verslo modelio samprata 5
1.2. “Fremium” verslo apribojimai 7
1.3. “Fremium” verslo modelio privalumai ir trūkumai 8
1.4. “Freemium” kainodaros privalumai trūkumai 11
1.5. Ar įmonei vertėtų naudoti “Freemium” verslo modelį? 13
2. „FREEMIUM“ VERSLO MODELIO PRIVALUMAI TIRIAMOSIOS METODOLOGIJOS
ASPEKTAIS 16
2.1. Tyrimo metodologija 16
2.2. Įvadas 16
2.2. „Freemium“ verslo modelio privalumai remiantis tyrimais 17
2.3. Tyrimo išvados 20
Išvados 22
Literatūros šaltiniai 23

Įvadas
Temos aktualumas. Didžioji dauguma šiomis dienomis egzistuojančių verslų siekia kiek
galima stipriau gerinti savo vartotojų patirtį apsipirkimo ar paslaugų naudojimosi metu. Dugumą
verslų pastaruoju metu stipriai auga, tačiau anksčiau ar vėliau yra stabdomi tam tikrų, dažniausiai
techninių, apribojimų. Ilgainiui jų vis mažėja ir įvairovė plečiasi. Verslas tobulėja, bet pats formatas
lieka toks pats. Turi būti keičiami ne tik technologiniai verslo sprendimai, bet ir pati sąsaja su
vartotoju (Tucci, 2013).
Vis daugiau marketingo pasaulyje pastebima, kad daugelis kompanijų traukiasi nuo
tradicinių verslo modelių prie „produkto vedamų“, angl. „product-driven“ verslo modelių. Toks
marketingo sprendimas paremtas tuo, kad įmonės siekia sukurti kuo didesnį prekės ženklo
pripažinimą ir žinomumą pristatydamos aukštos kokybės produktus ir paslaugas plačios
auditorijoms vartotojų. Turint gerą produktą ar paslaugą jo vertė kalba pati už save (Tucci, 2013).
Todėl kuriami vis naujesni verslo modeliai, o vienas iš jų – „Freemium“ verslo modelis.
Paprastai kalbant, šis modelis suprantamas kaip nemokamas verslo modelis, tačiau tik iki tam tikros
ribos. Remiantis šiuo verslo modeliu vartotojas yra linkęs mokėti už produktą ar paslaugą po to, kai
ją išbando nemokamai. Tai ir yra “freemium” modelio esmė – nemokama bandyminė/bazinė ir
mokama pagerinta versija. 2018 m. >40% “Spotify” auditorijos sutiko mokėti už gerai parinktą
muziką. Panašūs ir “Amazon Prime” skaičiai (Seufert, 2017).
Darbo objektas. „Freemium” verslo modelio kuriama vertė vartotojams.
Darbo uždaviniai:
1. Išanalizuoti „Freemium“ verslo modelio teorinius aspektus;
2. Pateikti „Freemium“ verslo modelio kuriamos vertės vartotojams sampratą;
3. Nustatyti, ar verta naudotis „Freemium“ verslo modeliu.
1. “FREEMIUM” VERSLO MODELIO KURIAMOS VERTĖS
VARTOTOJAMS TEORINIAI ASPEKTAI
1.1. “Fremium” verslo modelio samprata
Pats terminas „Freemium“ susideda iš „Free“ ir „Premium“ žodžių. Freemium – verslo
modelis, kai vartotojui siūlomi nemokami produktai ar paslaugos su galimybe įsigyti mokamus
pasirenkamus produkto ar paslaugos praplėtimus. Modelis paplitęs žiniasklaidos, virtualių žaidimų,
programinės įrangos, socialinių tinklų, tinklalapių prieglobos ir kt. verslo srityse. Įmonės gauna
pajamas iš vartotojų prenumeratos mokesčių už platesnę prieigą prie žiniasklaidos turinio,
papildomas paslaugas ar virtualias prekes (Morgan, 2010). 
Pastarosios įmonės kliaujasi vartotojų teigiamais atsiliepimais ir susijusios informacijos
persiuntimu per socialinius tinklus, el. paštą ir kt. Nuo 2 % iki 5 % visų produkto ar paslaugos
vartotojų įsigyja mokamas dalis. Kita įmonių pajamų dalis gaunama iš reklamos arba netiesiogiai iš
prekės ženklo platinimo. Vartotojai, kurie nenori susimokėti prenumeratos mokesčių, mato
reklamas, nors iš pradžių reklama nerodoma, kol nepasiekiama kritinė vartotojų masė (Morgan,
2010). 

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus