LABORATORINIS DARBAS
T E M A: FIRMOS PELNO MAKSIMIZAVIMAS TOBULOS KONKURENCIJOS
RINKOJE
TIKSLAI:
1) suprasti kokią formą turi firmos parduodamų prekių paklausos kreivė;
2) mokėti apskaičiuoti ir parodyti grafike pelno maksimizavimo požiūriu optimalią
firmos gamybos apimtį.
TEORINĖ DALIS:
KONKURUOJANČIOSIOS FIRMOS PAGAMINTO PRODUKTO PAKLAUSA.
FIRMOS PAJAMOS
Firmos turi skirtingas galimybes paveikti prekės rinkos kainą. Tai priklauso nuo rinkos,
kurioje veikia firma, modelio. Tobulosios konkurencijos rinkoje kiekviena firma (jų rinkoje yra labai
daug) gamina tik nedidelę rinkos (šakos) prekių kiekio dalį, todėl neturi įtakos bendrai šakos pasiūlai,
kartu ir prekės rinkos kainai. Individuali firma prekės vieneto kainą tobulosios konkurencijos rinkoje
priima tokią, kokia susiklostė rinkoje (šakoje), veikiant pasiūlos ir paklausos mechanizmui, kaip
parodyta paveikslo (a) dalyje. Visos firmos, veikdamos kartu ir tuo pačiu metu, gali pakeisti bendrąją
rinkos pasiūlą, kartu ir rinkos kainą: ją padidinti, jei bendroji rinkos pasiūla sumažėja, ar sumažinti,
jei bendroji rinkos pasiūla padidėja. Pasikeitus šakos kainai, keičiasi ir firmos produkto kaina. Tačiau
viena firma neturi galios keisti kainą. Dėl minėtųjų priežasčių konkuruojančiosios firmos produktų
paklausa d yra absoliučiai elastinga, kaip parodyta paveikslo (b) dalyje.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!