ĮVADAS
Euroobligacijų rinka – tai ilgalaikių finansinių instrumentų rinka. Vis didėjantis
kapitalo mobilumas ir telekomunikacijų vystymasis sudarė sąlygas plėtotis euroobligacijų rinkai.
Nuo jų atsiradimo 1963 metais euroobligacijų rinka išaugo itin žymiai ir pritraukė stambių
investuotojų. Euroobligacijų rinka atvėrė nišą stambiems investuotojams ir emitentams bei suteikė
įvairiapusės naudos: užtikrino galimybę vykti tarptautiniams sandoriams, o stambiems
investuotojams tai tapo lyg alternatyva įprastoms užsienio obligacijoms.
Tikslas: atskleisti euroobligacijų atsiradimo ištakas.
Uždaviniai:
1. Įvardinti euroobligacijos sąvoką;
2. Aptarti euroobligacijų atsiradimo istorinius aspektus;
3. Apžvelgti euroobligacijų atsiradimo ypatumus Lietuvoje;
4. Išanalizuoti euroobligacijų įtaką finansų rinkoms.
1. EUROOBLIGACIJŲ ATSIRADIMO ISTORIJA BEI JŲ SAVYBĖS
1.1. Euroobligacijų rinka
Euroobligacijos – tai skolos vertybiniai popieriai, kuriuos vyriausybės bei įmonės
išleidžia užsienio valiuta tarptautinėse rinkose. Išpirkimo terminas svyruoja nuo 1 iki 30 metų,
mažiausia investuojama suma – 1 000 eurų arba atitinkama suma užsienio valiuta. (Swedbank.lt medžiaga)
Euroobligacijų rinką sudaro investuotojai, bankai, paskolų gavėjai ir prekybos
agentai, kurie perka, parduoda ir perduoda euroobligacijas. Euroobligacijos yra specialios rūšies
obligacijos, leidžiamos Europos vyriausybių ir įmonių, bet dažnai išreikštos ne Europos valiuta, o
JAV doleriu ar jena.
1.2. Euroobligacijų atsiradimo istorija
Pirmosios euroobligacijos buvo išleistos 1963 m. liepos 1 d. Jas išleido italų
greitkelių statybos kompanija „Autostrade“ kartu su „SG Warburg and Co“. „Autostrade“ išleido
60 000 euroobligacijų po 250 JAV dolerių, kurių vertė buvo 15 milijonų Jungtinių Amerikos
Valstijų dolerių, o trukmė 15 metų. Šios euroobligacijos buvo išleistos Londono banke su 5,5%
metiniu kuponu. Išleisdama euroobligacijas, kurios buvo denominuotos Jugtinių Amerikos Valstijų
doleriais „Autostrade“ tikėjosi pritraukti investuotojų iš Jungtinių Valstijų, tuo pat metu sumažinti
JAV investicinių bankų įtaką obligacijų rinkoje bei sustiprinti Londono, kaip tarptautinio finansinių
priemonių centro, poziciją pasaulyje. Taip pat tai buvo priemonė atsigauti po karo. Pasak
Giovanni Castellucci, vieno iš „Autostrade“ vadovų, įmonė, išleisdama euroobligacijas, tikėjosi
sumažinti savo priklausomybę nuo Italijos rinkos pasikeitimų. Giovanni Castellucci teigia: „Dabar
kiekviena šalis turi savo „autostradą į saulę“, tačiau mes buvome pirmieji“.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!