Turinys
Įvadas 3
1. EMOCINIO INTELEKTO SĄVOKA 4
2. EMOCINIO INTELEKTO SVARBA VERSLO ORGANIZACIJOSE 5
2.1. Emocijos darbo aplinkoje 5
2.2. Kam emocinis intelektas reikalingas vadovui 6
Išvados 7
Literatūros sąrašas 8
Įvadas
Emocinis intelektas ir su juo susijusi asmens veikla nagrinėjama nuo senų senovės, tačiau tik
pastaraisiais metais emocinis intelektas nagrinėjamas kaip verslo sėkmės garantas ir to priežastis.
Daugelis naujosios kartos mokslininkų pabrėžia emocinio intelekto svarbą versle, su tuo susijusią
veiskmų visumą bei emocinį veiksmų valdymą.
Verslo atstovų gebėjimas tradicinį intelektą subsidijuoti emociniu intelektu tapo plačiai
žinomas pastaraisiais dešimtmečiais. Teigiama, kad emocinis intelektas teikia didelį naudą įmonėms,
jų atsvoų gebėjimas užmegsti psichologinius kontaktus, disponavimo tikslų siekimas, veiksmų ir idėjų
suderinimo mechanizmais lemia galimybę pasiekti numatytų verslo tikslų. Emocinio intelekto pagalba
opoziciniai asmenys įtikinami, paskatinami ir pastumiami sukurti nekonfliktinius santykius su savo
opozicija.
EI yra vienas iš svarbių efektyvaus valdymo veiksnių tuose šios veiklos aspektuose, kurie yra
tiesiogiai susiję su tarpasmeniniais santykiais. Emocionalumas yra dažnai vertinamas kaip profesinių
klaidų priežastis, kaip priimamų sprendimų kokybės ir veiklos efektyvumo apskritai mažinimo
veiksnys.
Iššūkiai, su kuriais susiduria šiuolaikinis verslo sektorius, reikalauja gebėjimų atlikti aktyvią
paiešką reikalingos informacijos sprendimams priimti, atpažinti kliento emocinę būklę, adekvačiai
interpretuoti gautą informaciją įvertinant jos pobūdį, išsamumą, patikimumą ir t. t. Verslas, kap
subjektas, turi sugebėti bendrauti su savo partneriais, pavaldiniais, aukščiausia vadovybe taip, kad
galėtų pasiekti numatytus tikslus, gauti norimą efektą (elgesio, minčių, idėjų, požiūrių ir t. t.
pasikeitimai).
1. EMOCINIO INTELEKTO SĄVOKA
Emocijos yra mūsų gyvenimo dalis. Bet kada galime sakyti: man liūdna arba linksma, baisu
arba nuobodu. Kiekvienas bent kiek mus liečiantis įvykis sukelia emocijas. Jos labai veikia mūsų
elgesį, daugiau ar mažiau lemia mūsų gyvenimo įvykius. Žmonės, nesugebantys įvertinti emocijų,
negali jų valdyti. Jausmų atpažinimas, t.y.: sugebėjimas juos įvardyti ir taip geriau suprasti - yra vienas
svarbiausių emocinių įgūdžių (Goleman, 2003).
Itin populiari pastaruoju metu tapo emocinio intelekto (EQ) sąvoka – ji patraukė tiek
mokslininkų ir psichologų, tiek visos visuomenės dėmesį. Visame pasaulyje išgarsėjo Danielio
Golemano knyga, kurioje kalbama apie emocinį intelektą ir apie tai, kuo jis mums svarbus. Dažnai
netgi teigiama, kad emocinis intelektas daugelyje žmogaus gyvenimo sričių yra gerokai svarbesnis nei
loginis mąstymas ar įprastinis intelektas, kuris ilgai buvo laikomas žmogaus sėkmės darbe garantija
(Mckee, 2002).
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!