Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

Ebinghaus atminties tyrimo programa

9.9 (3 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Psichologija , Laboratoriniai darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOC failas
Apimtis: 20 psl., (2400 ž.)
Vertinimas:
9.9 (3 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

Ebinghaus atminties tyrimo programa       
Laboratorinis darbas
 
TURINYS
1. Įvadas …………………………………………………………………………………… 3
2. Metodika ……………………………………………………………………………… 4
3. Rezultatai ir rezultatų analizė…………………………………………………………… 6
3.1. I - sios hipotezės rezultatai ir rezultatų analizė………………………………… 6
3.2 II - sios hipotezės rezultatai ir rezultatų analizė………………………………… 12
4. Rezultatų aptarimas………………………………………………………………………17
5. Išvados………………………………………………………………………………… 19
6. Literatūra………………………………………………………………………………….20

1.Įvadas
Daugelis autorių, literatūros šaltinių atmintį apibūdina kaip gautos informacijos
įsiminimą, laikymą (saugojimą) ir atsiminimą (atgaminimą). Anot Benesch Hellmuth (Vilnius,
2001), atmintis – apibendrinamoji sąvoka, nusakanti beveik visiems psichiniams reiškiniams
būdingas funkcijas.
„Žmogaus smegenys saugo daugybę buvusių įvykių bei aplinkybių ir nuolat visa tai
pertvarkinėja. Neturėdami atminties, negalėtume perskaityti nė vieno sakinio, pasinaudoti
plaktuku, negalėtume nei bėgti, nei važiuoti dviračiu, nei kalbėtis su kitais žmonėmis. Visiems
psichiniams procesams reikalinga praeities patirtis, ne gana to, daugelio praeities kartų patirtis.“
(Benesch Hellmuth, 2001, p. 105 ).
Daugelis autorių sutinka, kad egzistuoja trumpalaikė ir ilgalaikė atmintis. „Jau W. James
(1890) skyrė dvi atminties rūšis: pirminę ir antrinę. Pagal šiuolaikinę terminologiją, pirminė
atmintis yra trumpalaikė, o antrinė – ilgalaikė. Pirminę atmintį W. James traktavo kaip sąmonės
turinį, t.y. informaciją, kuri šiuo momentu yra apsvarstoma. Pirminės atminties turinys yra
ribojamas sąmonės apimties. Antrinė atmintis – tai žinios, esančios už sąmonės ribų
nesuaktyvintoje būsenoje“ (Vaclovas Martišius, 2006, p. 149).
„Atminties fenomenas yra vienas paprasčiausių ir labiausiai tiesioginių padarinių to
fakto, kad mūsų protas iš esmės yra asociacijas kurianti mašina“(Williams James, 1998, p. 83).
„Negalima pagerinti bendro arba elementaraus atminties sugebėjimo: galima tik pagerinti mūsų
atmintį specialiomis asocijuotų dalykų sistemomis“(Williams James, 1998, p. 88).
Vienas pirmųjų ištirti atminties fenomeną moksliškai ėmėsi vokietis H. Ebbinghausas.
Anot D. G. Myers, Hermanas Ebbinghausas (1850-1909) prieš daugelį metų atskleidė sąmoningo
mokymosi – kartojimo svarbą (Myers, 2000). „Jis nutarė ištirti, kaip jis pats išmoksta naują
žodinę medžiagą ir kaip ją užmiršta. Jis nusprendė surašyti visus neprasmingus skiemenis,
sudarytus iš dviejų priebalsių, sujungtų balse. Tada atskiram eksperimentui jis atsitiktinai
atrinkdavo tokių skiemenų imtį. Kitą dieną Ebbinghausas galėjo prisiminti tik kelis skiemenis iš
išmokto sąrašo. Išaiškėjo paprastas pradžios dėsnis: prisiminimo kiekis priklauso nuo mokymuisi
skirto laiko. Papildomai kartojant (papildomai mokantis) net jau išmoktą medžiagą, atmintyje
išlieka daugiau“(D. G. Myers, 2000, p. 292).


Pasak W. James (James, 1998), Ebbinghausas pasiūlė užmaršumo matavimo metodą,
kurio nustatymui reikalingas sąrašo skaitymas tol, kol jis bus tiksliai pakartotas. Tikslingam
atgaminimui reikalingas tam tikras pakartojimų skaičius. Praėjus kuriam laikui, viso sąrašo
atgaminti nepavyksta, tad reikalingas naujas skaitymas, jog atsiminti.
„Reikiamą naujų perskaitymų skaičių jis padarė užmiršimo apimties per tą praėjusio laiko
intervalą matu. Jis nustatė kai kuriuos labai svarbius faktus: būtent, kad užmiršimo procesas yra
daug greitesnis iš pradžių nei vėliau. Pusė sąrašo užmirštama per pirmąjį pusvalandį, du
trečdaliai užmirštami praėjus aštuonioms valandoms, tačiau keturi penktadaliai – tik baigiantis
mėnesiui.“(Willim James, 1998, p. 100). Pasak W. James, Ebbinghausas savo eksperimentais
įrodė, nors mes ir neatsimename tam tikro daikto, ar fakto, jo užuomazgos yra mūsų prote, o
tokiu atveju pakartojant visa tai atgaminama daug greičia.( James, 1998 ). „Mūsų suvokimas yra
pagreitėjęs. Mūsų daromos išvados iš kokių nors prielaidų yra jau turbūt ne tokios pačios, kokios
jo būtų, jei šių pakitimų nebūtų“( Williams James, 1998, p. 100 ).
Laboratorinio darbo, naudojant Ebbinghauso metodą, pagrindinis tikslas – ištirti savo
trumpalaikę atmintį: kokio pobūdžio simbolius geriau sekasi atgaminti, kaip įsiminimą įtakoja
rodymo trukmė, pauzė, sprendimo laikai, šalutiniai kintamieji.

Laboratoriniame darbe buvo išsikeltos 2 hipotezės:
1.Skaičiai atgaminami lengviau negu raidės.
2.Sprendimo laiko trukmė tiesiogiai proporcinga klaidų skaičiui.
Tyrimo metu bus išsiaiškinta, ar...

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus