E. Balčyčio vadovėlių „Muzika“ V-X klasei analizė
REFERATAS
TURINYS
Įvadas...................................................................................................................2
Dainavimas..........................................................................................................3
Muzikos teorija....................................................................................................7
Muzikos klausymas............................................................................................12
Apibendrinimas..................................................................................................17
Įvadas
Muzikos pamokose mokykloje siekiama supažindinti mokinius su šia meno sritimi, ugdyti
muzikinį skonį, lavinti klausą, muzikinius sugebėjimus ir atskleisti muzikos reikšmę kiekvienam
žmogui. Pamokos susideda iš įvairių dainelių atlikimo, klausos, balso bei ritmo pojūčio lavinimo
(solfedžiavimo, prasidainavimo pratimai), įvairių epochų kompozitorių kūrinių klausymo ir
analizavimo bei muzikos teorijos.
Eduardo Balčyčio vadovėliuose, kurie skirti mokiniams nuo 5 iki 10 klasės, pateikiama visa
minėta medžiaga. Jos sudėtingumas kinta priklausomai nuo moksleivio amžiaus: pradedama nuo
elementarių dalykų, einama prie sudėtingesnių, žinios ir įgūdžiai gilinami. Šiame darbe
apžvelgiamas kiekvienas vadovėlis (5-10kl), analizuojama juos sudaranti medžiaga, išskiriant tris
muzikos pažinimui, mokymui svarbias dalis: dainavimą, muzikos teoriją ir muzikos klausymą.
DAINAVIMAS
5 klasė
Muzikos mokymo kursas 5 klasėje pradedamas Lietuvos valstybės himno dainavimu. Pirmame
trimestre pateikiamas „Himnas muzikai“, l.l.daina „Dainų dainelė“, „Gama“ (R.Rodžersas). Tai-
muzika apie muziką, tokios dainos padeda giliau suvokti muzikos, kaip dalyko, esmę. Pereinama
prie vaikiškų dainelių. Pateikiama daina „Traukinys“ (G.Kalinas), sutartinės ir lietuvių liaudies
dainelės („Kas ten teka?“, ,„Kėku kėku“ ir t.t.) Dainas „Din din“ bei „Eik,oželi,vandenio“ siūloma
atlikti dinamiškai, su instrumento pritarimu. Pateikiami lietuvių liaudies rateliai ir žaidimai: „Dar ne
visas ratelis“, „Žvirblis“, „Siūlai siūlai susivykit“ ir pan. Ratelių ir žaidimų įvairovė ir atlikimas
daro muzikos pamoką patrauklesnę, įdomesnę mokiniams, suteikia galimybę mokytis, suprasti
muziką ją atliekant, dalyvaujant patiems.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!