Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

Dirbtinio intelekto taikymas kuriant edukacinj turinj atsakymų j atvirus klausimus vertinimas ir grjžtamojo ryšio generavimas

9.3 (2 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Informatika , Bakalauro darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 49 psl., (10868 ž.)
Vertinimas:
9.3 (2 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

Dirbtinio intelekto taikymas kuriant edukacinį turinį: atsakymų į atvirus klausimus vertinimas ir
grįžtamojo ryšio generavimas
Bakalauro baigiamasis darbas

Turinys
ĮVADAS 5
1.E DUKACINIO TURINIO NAUDOJANT DIRBTINĮ INTELEKTĄ KŪRIMO TEORI- 
NIAI PAGRINDAI 7
1.1. Dirbtinio intelekto vaidmuo edukacijoje 7
1.2. Edukacinio turinio samprata 9
1.3. Edukacinio turinio kūrimo principai 10
1.4. Atviri klausimai ir grjžtamasis ryšys mokymo(si) procese 11
2. TYRIMO METODOLOGIJA 14
2.1. Dirbtinio intelekto pritaikymo metodai 14
2.2. Dirbtinio intelekto kokybės vertinimo metodai 16
2.3. Tyrimo instrumentai: transformerio tipo modeliai 16
2.3.1. Longformer modelis atsakymams j atvirus klausimus vertinti 18
2.3.2. GPT-3.5 modelis grjžtamajam ryšiui generuoti 19
2.3.3. Gemini modelis grjžtamajam ryšiui generuoti 19
3. EKSPERIMENTAS 20
3.1. Dirbtinio intelekto modelio pritaikymas atsakymams j atvirus klausimus vertinti 20
3.1.1. Duomenų rinkinys 20
3.1.2. Duomenų paruošimas 20
3.1.3. Duomenų apdorojimas 21
3.1.4. Longformer modelio mokymas ir gauti rezultatai 22
3.1.5. Longformer modelio mokymas ir gauti rezultatai su sudėtingais neteisingais  atsakymais 23
3.2. Dirbtinio intelekto modelių pritaikymas grjžtamajam ryšiui generuoti 24
3.2.1. Grjžtamojo ryšio generavimo jrankiai 25
3.2.2. Grjžtamojo ryšio vertinimo rodikliai 27
3.2.3. Grjžtamojo ryšio vertinimo pavyzdys 29
3.2.4. GPT-3.5 ir Gemini modelių mokymas ir gauti rezultatai 30
3.2.5. Bandomasis GPT-4o modelio testavimas, pritaikant jj grjžtamajam ryšiui 
generuoti 33
3.2.6. Diskusija ir tolimesnės tyrimų galimybės 34
REZULTATAI IR IŠVADOS 35
ŠALTINIAI 37
PRIEDAI 43

Įvadas
Pasaulyje vykstantys globalizacijos procesai ir visuomenės transformacijos virsmas
sąlygoja naujų žinių ir žmogaus žinojimo kaitą. Nuo XX a. nauja mokslo ir technologijų
revoliucija atvedė žmoniją j naują informacinės civilizacijos erą, kurią lydėjo informacinės
paradigmos iškilimas [WW23]. Žinios, kaip edukacinio turinio pagrindas, yra žmonijos
egzistencijos ir pažangos dalis. Jos yra neišvengiama žmogaus veiklos ir gyvensenos (profesinės
veiklos, švietimo, žmogaus laisvalaikio ir kt.) būtinybė visuose žmogaus gyvenimo etapuose ir
amžiaus tarpsniuose. Edukacinis turinys ypač aktualus besimokančioje visuomenėje, o ypač
vaikystėje ir jaunystėje, kai mokymas ir mokymasis tampa esmine veikla. Šiuo požiūriu
edukacinis turinys ypač aktualus šiuo metu Lietuvoje jgyvendinant atnaujintas Priešmokyklinio,
pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrąsias programas [Lie22]. Žmogaus žinojimas
plečiasi ir gilėja bei reikalauja vis daugiau naujų ir gilesnių žinių, o žmogus tampa nepajėgus
aprėpti visas reikalingas žinias. Todėl prioritetiniu mokymo(si) tikslu tampa ne žinių jgijimas, o
gebėjimas lengvai ir prieinamai rasti žinias. Žinių aprėptis sąlygoja ir edukacinio turinio kaitą bei
plėtrą. Technologijų pažanga nuolat keičia ir transformuoja edukacinj turinj bei mokymosi
proceso aplinką [Dun16]. Todėl edukacinj turinj jvairaus amžiaus, kultūros, profesinės veiklos
žmonių grupėms gali pasiūlyti dirbtinis intelektas (toliau – DI). DI greitai jsitvirtino kaip
transformuojanti jėga jvairiose pramonės šakose, medicinoje, o ypač švietime, keisdamas mokinių
mokymosi, mokytojų ir švietimo institucijų veiklos būdus, aplinką, skatindamas kurti jtraukesnę ir
veiksmingesnę mokymosi aplinką [KSG23]. DI gali išspręsti kai kuriuos didžiausius šiandienos
švietimo iššūkius, diegti mokymo(si) praktiką ir paspartinti pažangą [UNE19].
DI suteikia galimybę mokytojams ir švietimo institucijoms geriau suprasti ir reaguoti j
kiekvieno mokinio mokymosi poreikius, gauti informaciją apie mokymo(si) procesą ir grjžtamąjj
ryšj, kartu mažinant mokytojų administracinę naštą ir leidžiant jiems daugiau dėmesio skirti
tiesioginiam mokymui. Moksliniai tyrimai DI srityje ir DI naudojimo praktika užsienio šalyse
(Australijoje, JAV, Jungtinėje Karalystėje, Norvegijoje, Suomijoje ir kt.) jrodo apie DI reikšmę
gerinant mokymo(si) kokybę ir mažinant atskirtj [MG19], diferencijuojant ir individualizuojant
užduotis, tobulinant mokymo(si) organizavimą [AVB17]. European Shoolnet 2021 metų
pateiktoje tyrimo ataskaitoje Dirbtinio intelekto vaidmuo K-12 ugdyme Lietuva priskiriama prie
šalių, kuriose DI klausimai švietimo srityje sulaukia minimalaus dėmesio [RSG21].
Mokymo(si) procese svarbų vaidmenj vaidina atvirieji klausimai, kurie reikalauja iš
besimo- kančiųjų išsamaus atsakymo, padeda sužadinti kritinj mąstymą, kūrybiškumą,vaizduotę,
padeda geriau suprasti savo pačių mintis, jas...

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus