Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

Autonominių transporto priemonių draudimo modelis

9.2 (3 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Verslas , Magistro darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 104 psl., (29242 ž.)
Vertinimas:
9.2 (3 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

Autonominių transporto priemonių draudimo modelis
Baigiamasis magistro projektas

Turinys
Lentelių sąrašas...................................................................................................................................8
Paveikslų sąrašas................................................................................................................................9
Santrumpų ir terminų sąrašas.........................................................................................................10
Įvadas.................................................................................................................................................11
1. Atsakomybės identifikavimo problematika autonominių transporto priemonių atveju.....13
1.1. Dirbtinis intelektas ir jo sprendimų atsakomybė.......................................................................14
1.2. Autonominės transporto priemonės ir atsakomybė...................................................................15
1.3. Autonominių transporto priemonių keliamos atsakomybės spragos.........................................15
1.4. Autonominių transporto priemonių atsakomybės sprendimai ir pasekmės...............................16
2. Autonominėse transporto priemonėse veikiančio dirbtinio intelekto sistemos priimtų 
sprendimų teorinė analizė................................................................................................................20
2.1. Autonominių transporto priemonių ir žmogaus sąveika............................................................20
2.1.1. Žmogaus priklausomybė nuo autonominių sistemų...............................................................23
2.1.2. Etiniai, DI priimamų sprendimų aspektai...............................................................................24
2.1.3. Komunikacija tarp ATP ir žmogaus.......................................................................................24
2.1.4. ATP ir žmogaus komunikacijos nesėkmės.............................................................................25
2.1.5. Teisės aktų ir reguliavimo įtaka žmogaus ir ATP sąveikai....................................................27
2.2. Atsakomybės taisyklės pagal autonomijos lygius.....................................................................28
2.3. Literatūroje siūlomi autonominių transporto priemonių draudimo modeliai............................33
2.3.1. „Momentinės rinkos“ draudimo modelis................................................................................34
2.3.2. Blokų grandine grįstas draudimo modelis..............................................................................36
2.3.3. Naudojimu grįstas draudimo modelis.....................................................................................38
2.4. Teorinis autonominių transporto priemonių draudimo modelis................................................40
3. Teorinio autonominių transporto priemonių draudimo modelio ir rizikos vertinimo
kriterijų tyrimo metodologija..........................................................................................................45
4. Empirinio kokybinio tyrimo rezultatų analizė........................................................................50
4.1. Tyrimo rezultatų analizė............................................................................................................50
4.2. Papildomi kriterijai, pagal ekspertų nuomones.........................................................................51
4.3. Siūlomo ATP draudimo modelio ekspertinė analizė.................................................................54
4.3.1. ATP naudojimo istorija..........................................................................................................54
4.3.2. Programinės įrangos versija ir atnaujinimai...........................................................................59
4.3.3. ATP modelis ir galimybės......................................................................................................62
4.3.4. Eksploatacinė aplinka.............................................................................................................71
4.4. Galutinis ATP draudimo modelis..............................................................................................77
4.5. Diskusija....................................................................................................................................79
Išvados...............................................................................................................................................82
Literatūros sąrašas...........................................................................................................................83

Įvadas
Temos aktualumas:
Šiomis dienomis, kai dirbtinio intelekto (DI) burbulas nenustojamai pučiasi ir ši technologija yra
integruojama visose gyvenimo sferose, nuo virtualių konsultantų įvairiose svetainėse, iki
autonominių transporto priemonių (ATP), siekiant automatizuoti kuo daugiau žmogaus darbų, kyla
sudėtingų iššūkių, susijusių su atsakomybės klausimu – kas atsakingas už DI priimtus sprendimus?
Tai yra ypač aktualu ir dabar, kai šie modeliai yra prieinami visiems. Žinoma, šiam klausimui
galima sugalvoti ir argumentuoti aibę atsakymų – gal tai gamintojas, išleidęs ir palaikantis DI
modelį, gal programuotojas, sukūręs DI modelį, o gal žmogus, įsigijęs ir naudojantis šią
technologiją. Šis klausimas įgauna daug didesnį svorį, kai DI perima kontrolę technologijoje, kuri,
iš prigimties, yra pavojinga ir neatsakingai naudojama, gali sukelti rimtų padarinių.
Į šią dilemą nuspręsta žiūrėti per ATP perspektyvą, kur DI integravimas taip pat yra neišvengiamas
ir žymi naują erą ne tik transporte ir mobilume, bet ir teisėje ir draudimo bendrovėse. Taip pat,
kadangi DI perima transporto priemonių valdymą, tradicinės atsakomybės sampratos, kuriose
daugiausia dėmesio yra skiriama žmogaus klaidoms, įgauna daugiau kompleksiškumo, nes
pradedama abejoti žmogaus kalte, kai šis turi vis mažiau, ar net nebeturi, situacijos kontrolės, taigi
akivaizdu, kad reikia naujų draudimo modelių, galinčių atsižvelgti į DI technologijos sudėtingumą
ne tik pačio kūrimo, bet ir eksploatavimo metu.
Skirtingai nuo tradicinių transporto priemonių, kuriose atsakomybę lemia vairuotojo veiksmai, ATP
sukuria scenarijų, kai sprendimų priėmimas perduodamas sudėtingiems algoritmams ir mašininio
mokymo sistemoms (Othman, 2021), kas yra ypatingai rimta problema, ypač, kai šie sprendimai
lemia nelaimingus atsitikimus, ar žalą. Dėl šios priežasties, yra būtina iš naujo apibrėžti
atsakomybės sąvokas ir sukurti sistemas, kuriomis būtų galima veiksmingai priskirti atsakomybę
tiek transporto priemonių gamintojams, tiek programinės įrangos kūrėjams, o galbūt ir pačiai DI
sistemai (Moolayil, 2018).
Taikant DI ATP srityje, kyla ir papildomų etinių klausimų, ypatingai dėl duomenų privatumo,
priimamų sprendimų skaidrumo ir galimo sistemos šališkumo (Breidbach ir Maglio, 2020). Labai
svarbu užtikrinti, kad DI valdomos sistemos nediskriminuotų tam tikrų grupių, o kilus kritinėms
situacijoms pasirinktų teisingą sprendimą. Kad taip nebūtų, mokslininkai siūlo ir diskutuoja apie
įvairias DI kūrimo taisykles ir karkasus, kuriais pasinaudojus, tokių problemų būtų išvengta (Floridi
ir Cowls, 2019). Taip pat, reaguojant į šiuos iššūkius, siūlomi nauji draudimo modeliai, kuriuose
taip pat yra...

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus