Turinys
Įvadas 3
1. Pedagogo pasirengimo mokymo procesui reikšmė 4
2. Atmintis: tiesioginė ir netiesioginė 5
3. Ilgalaikės atminties sistemos 7
4. Atminties produktyvumo didinimo metodai 8
5. Mnemotechnikos metodai 10
Išvados 11
Literatūros sąrašas 12
Įvadas
Tam, kad vyktų sėkmingas mokymo ir mokymosi procesas reikalingi įgūdžiai,
įgalinantys procesą paversti efektyviu. Suprantama, jog itin svarbus veiksnys – atmintis. Gebėjimas
greitai įsidėmėti informaciją, ją tinkamai susieti su ankstesnėmis žiniomis bei tinkamai pritaikyti
yra ugdytinas. Atminties pajėgumo didinimui yra daugybė metodų, apimančių tiek asmeninės
motyvacijos kėlimą, savikontrolę, tiek išorinių veiksnių pavertimą naudingais ar bent nekliudančiais
siekti visiško medžiagos įsisąmoninimo.
Šio darbo tikslas – apibūdinti ryšį tarp mokymo(si) proceso ir atminties
produktyvumo. Darbe nurodoma pedagogo pasirengimo ugdymo procesui svarba siekiant
efektyvaus medžiagos pateikimo bei supratimo, taip pat kalbama apie netiesioginę bei tiesioginę
atmintį, jų koreliaciją; dėmesys skiriamas ilgalaikėms atminties sistemoms bei pateikiami pripažinti
metodai atminties produktyvumo didinimui, išskiriant mnemotechnikos metodus kaip atskirą sistemą.
1. Pedagogo pasirengimo mokymo procesui reikšmė
Neabejotina, kad sėkmingam informacijos įsisavinimui būtinas ir atitinkamas
pedagogo darbo indėlis. Mokytojas turi ne tik motyvuoti mokinius siekti kuo aukštesnių rezultatų,
bet ir padėti jiems efektyviai įsidėmėti pateikiamą informaciją. Todėl svarbus tinkamas mokymo
programos sudarymas. Planas rengiamas atsižvelgiant į mokomos grupės amžių, gebėjimus, turimą
patirtį, motyvaciją, pažangumą. Suprantama, jog informacija, pateikiama vyresniems mokiniams
akivaizdžiai skiriasi nuo pradinukams reikalingų žinių, todėl tokia diferenciacija – vienas esminių
veiksnių svarstant, ko ir kaip turėtų būti mokoma konkrečiu atveju.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!