ARBATOS RINKOS ANALIZĖ IR GALIMYBIŲ VERTINIMAS LIETUVOJE
TURINYS
ĮVADAS...............................................................................................................................................3
1.TIKSLINĖ RINKA..................................................................................................................4
2.PAGRINDINIAI RINKOS DALYVIAI..................................................................................5
2.1TYRIMO STRATEGIJA....................................................................................................5
2.2TYRIMO REZULTATAI..................................................................................................6
3. VARTOJIMĄ SKATINANTIS VEIKSNIAI......................................................................7,8
4.VARTOJIMO INTENSYVUMAS..........................................................................................9
4.1KAINŲ KATEGORIJOS KAINŲ RIBOS IR IMPORTO KAINA.................................10
4.2RINKOS DYDIS..............................................................................................................11
4.3PRIIMTINIAUSIA AKCIJINĖ KAINA..........................................................................12
5.PSICHOLOGINĖS VARTOTOJŲ KAINŲ RIBOS..............................................................12
6.REKLAMOS SKATINIMO VEIKSMŲ POREIKIS............................................................13
SIŪLYMAI.........................................................................................................................................14
IŠVADOS...........................................................................................................................................15
LITERATŪRA...................................................................................................................................16
ĮVADAS
Arbata simbolizuoja tikrą nuolankumo triumfą. Jokio kito gėrimo nepuošia tokia įvairių ritualų
gausa, ir kiekvienas jų lyg veidrodis atspindi tą kultūrą, iš kurios kilo. Šiuo metu arbata yra pelninga
prekė milžiniškoms tarptautinėms korporacijoms, jos auginimas užtikrina pragyvenimą milijonams
ūkininkų ir plantacijų. Nesvarbu, ar dar vienas puodelis arbatos, kurį ketinate gerti, yra paruoštas
iš PG Tips, Earl Grey ar japoniškos Gyokuro arbatos, jame vis tiek yra to paties kuklaus krūmo
lapeliai. Taigi, siurbčiodami aromatingąjį gėrimą, pasigėrėkime jo spalva, prisiminkime, kokį ilgą
kelią teko nukeliauti arbatžolėms laike ir erdvėje.( VICTOR H. MAIR, ERLING HOH Tikroji
arbatos istorija ISBN: 978-5-417-01014-9).
Tema
Šiame darbe aprašoma arbatos rinką, jos pavojai ir grėsmės. Visais laikais arbatai buvo skiriamas
ypatingas dėmesys. Dauguma žmonių mėgsta gerti arbatą įvairiu paros metu. Žmonės vertina įvairų
arbatų skonį, bei aromatą. Pasak apklausos rezultatų, vartotojų skoniai arbatos atžvilgiu labai įvairus.
Darbo objektas: Arbatos rinka bei jos privalumai, trūkumai Lietuvoje.
Darbo tikslas: išanalizuoti arbatos rinką Lietuvoje ir numatyti jos vystymosi perspektyvas.
Darbo uždaviniai:
Nustatyti pagrindinius rinkos žaidėjus;
Suklasifikuoti pagrindinius žaidėjus pagal segmentus;
Nustatyti arbatos vartojimo rinkos dalį Lietuvoje ir nustatyti rinkos vystymosi perspektyvas;
Išanalizuoti vartojimą veikiančius veiksnius;
Nustatyti kainas pagal prekės ženklus;
Nustatyti reklamos veiksnius;
Suformuoti išvadas ir pateikti siūlymus;
Metodologija – teoriją kuri nagrinėja mokslinio pažinimo procesą ir jos principus bei mokslinio
tyrimo metodus ir techniką.( KARDELIS, K. Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai Šiauliai
2002). Apklausos tyrimas dažniausiai atliekamas įvairių gyventojų grupių, sluoksnių apklausos
pagrindu. Apklausiant žmones, gaunama faktų, sužinomos nuomonės,požiūriai, pozicijos. Anketų
naudojimas padeda struktūrinti renkamus duomenis, todėl žymiai lengviau juos apdoroti ir
analizuoti naudojant kompiuterius. Apklausą galima vykdyti apklausiamojo namuose pirkimo darbo
vietose. (PRANULIS, V Marketingo tyrimai Vilnius 2001 ISBN9986-879-10-8). Pagrindinis šio
darbo tyrimo metodas apklausą. Pagrindiniai informacijos šaltiniai: informaciją randama
internetiniuose puslapiuose, pranešimuose spaudai bei mokslinėje literatūroje. Buvo atliktas
trumpas ekspertinis interviu, kurio dėka sužinojome arbatos ypatumus.
1.TIKSLINĖ RINKA
Vartotojams reikia ne masinių, o būtent jiems tinkamų prekių ir paslaugų. Prekės, paslaugos ir visi
marketingo veiksmai turi būti nukreipti į tam tikrą rinkos dalį. Tai vadinama tiksliniu marketingu,
kurio pradžia - rinkos segmentavimas. Kad nustatyti tikslinę rinką mes pasirinkome segmentavimo
metodiką, kuri leis nustatyti kurioje vietoje, kokias pajamas gaunantys žmonės dažniausiai renkasi
arbata. Pasirinkome tris segmentavimo tipus: geografinis (pagal gyvenamąją vietą: kaimas,
miestelis, miestas), demografinis( pagal amžių), psichologinis ( ko žmonėms reikia, kad jie pirktų).
Rinkos segmentavimas - rinkos skaidymas į dalis, kuriuose vienodai ar panašiai reaguojama į
marketingo veiksmus.(GAIŽUTIS, A). Toms dalims gali būti reikalingi skirtingi produktai arba
rinkodaros procesai. Rinkos segmentai turi būti:
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!