Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

Ar tėvai atpažįsta vaikų kūrybiškumą. Pradinių klasių mokinių ir jų tėvų kūrybiškumo vertinimo dermė

9.6 (7 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Psichologija , Bakalauro darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: PDF failas
Apimtis: 43 psl., (11696 ž.)
Vertinimas:
9.6 (7 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

Ar tėvai atpažįsta vaikų kūrybiškumą? Pradinių klasių mokinių ir jų tėvų kūrybiškumo vertinimo dermė
Bakalauro darbas

TURINYS
SANTRAUKA 3
SUMMARY 4
PRATARMĖ 5
1. ĮVADAS 6
1.1 Kūrybiškumo samprata 6
1.2 Kūrybiškumą aiškinantys modeliai ir požiūriai 8
1.3 Vaikų kūrybiškumas ir jo veiksniai 9
1.4 Kūrybiškumo ugdymas 11
1.5 Kūrybiškumo vertinimas instrumentais 12
1.6 Tėvų vertinamas vaikų kūrybiškumas 13
1.7 Tyrimo problema 14
1.8 Tyrimo aktualumas 15
2. METODIKA 17
2.1 Tyrimo dalyviai 17
2.2 Instrumentai 18
2.3 Duomenų analizė 19
3. REZULTATAI 22
3.1 Mokinių kūrybiškumo lygio įvertinimas 22
3.2 Tėvų vertinamas vaikų kūrybiškumas 23
3.3 Mokinių kūrybiškumo lygio ir tėvų kūrybiškų veiklų vertinimo sąsajos 27
4. REZULTATŲ APTARIMAS 32
IŠVADOS 35
LITERATŪRA 36
PRIEDAI 42

SANTRAUKA
Šiame tyrime tiriama pradinių klasių mokinių kūrybiškumo vertinimo dermė, kūrybiškumą
vertinant Piešimo Testu Kūrybiškam Mąstymui (sutr. TCT-DP) ir tėvų vertinimu išskirtomis jų vaikų
kūrybiškomis veiklomis. Tyrimo tikslas buvo atskleisti pradinių klasių mokinių kūrybiškumo ir jų
tėvų vertinamo kūrybiškumo dermę. Keliama prielaida, jog kuo didesnis tėvų išskiriamų kūrybiškų
veiklų skaičius, tuo aukštesnis TCT-DP įvertis. Šio tyrimo duomenys gauti iš 2016-2018 m. vykdyto
projekto „Mokinių akademinių gebėjimų atpažinimo ir jų ugdymo kokybės plėtra“ (Nr. 09.2.2-ESFA-
V-707-01-0001). Tyrime dalyvavo 701 mokinys (359 berniukai ir 342 mergaitės), kurių amžius yra
nuo 8 iki 11 metų (M = 9,35 metai, SD = 0,961). Tyrimas atskleidė, jog mokinių kūrybiškumo testu
vertinamas kūrybiškumo lygis nesisieja su jų tėvų išskirtų kūrybiškų veiklų skaičiumi, tačiau
pastebėti statistiškai reikšmingi ryšiai tarp testu vertinamo kūrybiškumo, mokslinės kūrybos ir
kalbinės kūrybos. Tai reiškia, jog tėvai vertindami vaikų kūrybiškumą ji supranta platesne prasme,
nei vertina testas.

Raktiniai žodžiai: Kūrybiškumas, pradinių klasių mokiniai, kūrybiškumo vertinimas, tėvų
kūrybiškumo vertinimas.

PRATARMĖ
Vienas žymiausių austrų rašytojų Stefanas Cveigas yra pasakęs: „Juk iš daugybės neįmanomų
pasaulio mįslių pati giliausia ir paslaptingiausia yra ir bus kūrybos paslaptis“ (Zweig, 2020, p. 377).
Ir iš tiesų, šiandien neturime bendro susitarimo dėl kūrybiškumo sampratos. Žinome tik tiek, kad
kūrybiškumas laikomas vertinga asmens savybe leidžiančia lanksčiai mąstyti ieškant originalių
problemos sprendimo būdų. Tačiau tiek kiek yra problemų, galima sukurti kelis kartus daugiau jų
sprendimo būdų. O tai, kas slepiasi po žodžiu „sukurti“, mokslininkai bando išsiaiškinti jau ne vieną
dešimtmetį.

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus