Darbo informacija

Atsisiųsti darbą Paklausti

AR MOKINIŲ FIZINIS AKTYVUMAS PRIKLAUSO NUO MOKINIŲ KLASĖS, INTERNALIŠKUMO, INTROVERSIJOS IR MOKYMOSI PASIEKIMŲ BEI LYTIES

9.3 (5 atsiliepimai)

Detali informacija

Kategorija: Kūno kultūra , Bakalauro darbai
Lygis: Universitetinis
Failo tipas: DOCX failas
Apimtis: 52 psl., (8180 ž.)
Vertinimas:
9.3 (5 atsiliepimai)
Šaltiniai: Yra

Ištrauka

AR MOKINIŲ FIZINIS AKTYVUMAS PRIKLAUSO NUO
MOKINIŲ KLASĖS, INTERNALIŠKUMO,
INTROVERSIJOS IR MOKYMOSI PASIEKIMŲ BEI
LYTIES?
BAKALAURO BAIGIAMASIS DARBAS

TURINYS
SANTRAUKOS 4
SĄVOKOS 5
SANTRAUKA 6
SUMMARY 8
ĮVADAS 10
1. LITERATŪROS APŽVALGA 12
1.1. Fizinis aktyvumas 12
1.2. Mokymosi pasiekimai ir fizinis aktyvumas 14
1.3. Mokinių internališkumas-eksternališkumas 15
1.4. Mokinių ektraversiškumas-introversiškumas 16
2. TYRIMO METODIKA IR ORGANIZAVIMAS 18
3. REZULTATAI 21
3.1 Mokin
ių mokymosi pasiekimai 21
3.2. Mokinių fizinis aktyvumas 22
3.3. Mokinių fizinis aktyvumas ir fizinis pajėgumas 25
3.4. Mokinių ekstraversija-intraversija 26
3.5. Mokinių ekternališkumas- internališkumas 28
3.6. Mokinių eksternališkmas- internališkumas pagal lytį klasę ir fizinio aktyvumo lygį 29
3.7. Sąsajos tarp ektraversijos ir eksternališkumo- internališkumo poskalių 30
3.8. Sąsajos tarp mokinių mokymosi pasiekimų, ektraversijos, eksternališkumo-
internališkumo poskalių.31
4. APTARIMAS 34
IŠVADOS 36
PASIŪLYMAI IR REKOMENDACIJOS 37
LITERATŪROS SĄRAŠAS 38
PRIEDAI 42

ĮVADAS
Šiomis dienomis yra akcentuojama tai, kad reguliari fizinė veikla turi didelę naudą tiek
jaunam tiek vyresnio amžiaus žmogui. Daugelis vyresnio amžiaus ligų asocijuojasi su elgesiu
jaunystėje, įskaitant ir fizinio aktyvumo trūkumas. Pakankamas kiekis fizinio aktyvumo jaunystėje
susijęs su svorio kontrole, metabolizmo veikla, geru kraujo spaudimu, gera psichologine savijauta,
taip pat pakankamas kiekis aktyvios fizinės veiklos mažina tikimybę susirgti įvairiomis ligomis
(Nakamura et. al., 2013).
Svarbu paminėti, kad fizinis aktyvumas gerina visuomenės sveikatą, socialinius ir protinius
įgūdžius, gyvenimo kokybės rodiklį (Sertel et.al., 2017).
Fizinis aktyvumas daro teigiamą įtaką psichologinei sveikatai, o tai yra susiję su
pasitikėjimu savimi ir žinoma nuo to priklauso kūno kompozicija. Gražios kūno linijos vis labiau
siekiamos šių dienų visuomenėje, daugelis tai priskiria laimės ir sėkmės formulei. Kūno formų
vertinimas tarp jaunimo yra labai aktualus, nepatenkinti savo išvaizda gali susidurti su depresija,
valgymo sutrikimai, nepasitikėjimu savimi, taip pat gali priklausyti charakterio savybės, mokymosi
kokybė, rezultatai. Netenkinanti figūra žmogui gali pasireikšti sveikatai žalinga elgsena,
psichologinėmis, socialinėmis problemomis (Crow et al., 2008).
Taip pat svarbu paminėti, kad vis daugiau laiko yra praleidžiama namuose, pasirenkamas
pasyvus laisvalaikio praleidimas (Tammie et al., 2010). Daugelis paauglių šiai dienai mieliau
laisvalaikį praleidžia namuose, prie vis tobulėjančių technologijų. Remiantis atlikto tyrimo
duomenimis Lietuvoje fizinio aktyvumo lygis pradinėse klasėse yra per mažas lyginant su
Pasaulinės sveikatos organizacijos (PSO) rekomendacijomis (Rutkauskaitė ir Bukauskaitė, 2016).
Todėl nemažai jaunimo skundžiasi turintys stuburo problemų, tampa irzlesni, uždaresni atsiranda
bendravimo problemų. Tokiu amžiaus tarpsniu formuojasi tam tikros asmenybės savybės, iš kurių
išskirsiu dvi grupes tai introversija – ekstraversija ir internalumas – eksternalumas. Vaikystėje
daugiau laiko aktyviai praleidžiant lauke padeda suformuoti tam tikrus sugebėjimus: bendravimo,
bendradarbiavimo, prisitaikymo prie naujos aplinkos, jos pažinimo bei supratimo, kūrybiškumo,
gerina vaizduotę bei protinę veiklą (Tammie et al., 2010).
Mokslinėje literatūroje galim rasti atliktų darbų (Soyeon and Fedewa 2011; Armonienė,
2007; Berthuessen et al., 2011), kurie tyrinėja fizinio aktyvumo ir bendrosios žmogaus
psichologijos sąsajas. Daugiau pasidomėjus panašiomis temomis, neradome tyrimų, kuriuose būtų
ieškomos sąsajos tarp fizinio aktyvumo, mokymosi pasiekimų, internališkumo – eksternališkumo
bei introversijos - ekstraversijos. Todėl šiuo tyrimu norime nustatyti mokinių fizinio aktyvumo
sąsajas su mokymosi pasiekimai, internališkumu – eksternališkumu, introversija – ekstraversija.
Darbo objektas – mokinių mokymosi pasiekimai, internališkumas – eksternališkumas,
introversija – ekstraversija, fizinis aktyvumas, klasė, lytis.
Darbo tikslas – ištirti mokinių fizinį aktyvumą, surasti sąsajas su mokinių internališkumu –
eksternališkumu, introversija – ekstraversija, fiziniu aktyvumu, lytimi bei klase.
Darbo uždaviniai:

Ne tai, ko ieškai?

Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!

Atsiliepimai apie mus