APLINKOS TARŠOS MOKESČIO NUOSTATŲ TAIKYMAS
Kelių transporto įmonių apskaitos ir finansinės atskaitomybės savarankiškas darbas
TURINYS
ĮVADAS 3
1.MOKESČIO UŽ APLINKOS TERŠIMĄ NUOSTATOS 4
1.1.Mokesčio už aplinkos teršimą mokėtojai ir aplinkos taršos šaltiniai 4
1.2.Mokesčio už aplinkos teršimą deklaravimas ir sumokėjimas 6
1.3.Pagrindinės mokesčių už aplinkos teršimą lengvatos ir išimtys 7
1.4.Mokesčio už aplinkos teršimą apskaita 8
2.UAB X MOKESČIO UŽ APLINKOS TERŠIMĄ IŠ MOBILIŲ TARŠOS ŠALTINIŲ
DEKLARACIJA 9
IŠVADOS 11
LITERATŪRA IR ŠALTINIAI 12
ĮVADAS
Temos aktualumas. Kasmet į atmosferą bei vandenį išmetami teršalai kaupiasisi, o jų lygis
didėja. Dėl šios priežasties pradėta ieškoti būdų, išsprendžiančių šia teršalų problemą. Vienas
iš būdų – tai mokestis, kuris skatintų aplinkos teršėjus mažinti taršą. Šiai dienai ir yra
priimtas įstatymas „Mokestis už aplinkos teršimą“, kurio paskirtis – ekonominėmis
priemonėmis skatinti teršėjus mažinti aplinkos teršimą, vykdyti atliekų prevenciją ir
tvarkymą, neviršyti nustatytų teršalų išmetimo į aplinką normatyvų, taip pat iš mokesčio
kaupti lėšas aplinkosaugos priemonėms įgyvendinti.
Darbo objektas: aplinkos teršalai
Darbo tikslas: išanalizuoti mokesčio už aplinkos teršimą nuostatų taikymą kelių transporto įmonėje
Darbo uždaviniai:
1.Išsiaiškinti mokesčio už aplinkos teršimą pagrindines nuostatas.
2.Užildyti mokesčio už aplinkos teršimą iš mobilių taršos šaltinių deklaraciją FR0521.
1.MOKESČIO UŽ APLINKOS TERŠIMĄ NUOSTATOS
1.1. Mokesčio už aplinkos teršimą mokėtojai ir aplinkos taršos šaltiniai
Remiantis Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatymu, nustatyta, kad mokesčio mokėtojai:
Mokestį už aplinkos teršimą iš stacionarių taršos šaltinių moka aplinką teršiantys fiziniai ir
juridiniai asmenys, kurie Vyriausybės ar jos įgaliotų institucijų nustatyta tvarka privalo turėti
taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimą arba taršos leidimą, kuriuose nustatyti
teršalų išmetimo į aplinką normatyvai.
Mokestį už aplinkos teršimą iš mobilių taršos šaltinių moka fiziniai ir juridiniai asmenys,
teršiantys aplinką iš ūkinei komercinei veiklai naudojamų mobilių taršos šaltinių.
Mokestį už aplinkos teršimą gaminių ir (ar) pakuotės atliekomis moka gaminių gamintojai ir importuotojai. [1]
Atkreipiamas dėmesys, kad taršos šaltiniai skirstomį į kelias grupes: (žr. 1 pav.)
1 pav. Taršos šaltinių grupavimas
Šaltinis: sudaryta autorės, remiantis LR mokesčio už aplinkos teršimą įstatymu
Stacionarus taršos šaltinis – taršos objektas, kuris negali būti perkeltas iš vienos
vietos į kitą, nepakeitus jo paskirties ir iš esmės nesumažinus jo vertės.
Mobilus taršos šaltinis – kelių, geležinkelių, oro, vandenų, kitos transporto priemonės,
ne keliais judantys mechanizmai, varomi varikliu (motoru), naudojančiu benziną, mazutą,
suskystintas naftos dujas, suslėgtas gamtines dujas, dyzeliną, reaktyvinių variklių kurą.
Gaminių ar pakuotės atliekos – atliekos, kurios susidaro pasibaigus apmokestinamųjų
gaminių ar pakuotės naudojimo laikui.
Pakuotė – gaminys, pagamintas iš bet kokių medžiagų ir skirtas gaminiams pakuoti,
apsaugoti, gabenti bei pateikti vartotojams, bei gaminių naudotojams. [1]
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!