Referatas
Alano Vatso religijos filosofija
Turinys
Įvadas.................................................................................................................................3
1.Religijos filosofijos pobūdis........................................................................................4
2.Alano Vatso religijos filosofijos samprata ir jos interpretacija...................................6
2.1.Vakarų religijos filosofija.....................................................................................7
2.2.Rytų religijos filosofija.........................................................................................8
3.Rytų ir vakarų religijų filosofijų skirtumai..................................................................9
Išvados...............................................................................................................................10
Literatūros ir šaltinių sąrašas.............................................................................................11
Įvadas
Kas yra religija? Ar tai reiškinys, padedantis mums gyventi? Ar tai esame mes, kurie
palaikome religijos egzistavimo idėją ir taip leidžiame jai gyvuoti? Šie ir begalės kitų klausimų
ne vieną šimtą metų vertė ir verčia filosofus daug analizuoti, mąstyti ir diskutuoti. XX amžiaus
prancūzų rašytojas Antuano de Sen Egziuperi yra pasakęs: „Jei ta religija, ta kultūra, tas vertybių
matas, ta veikimo forma, o ne kuri kita įgalina žmogų pajusti sielos pilnatvę, padeda išsiskleisti
jame žmogiškajai didybei, kurios jis nė nemanė turįs, tai, vadinasi, kaip tik tas vertybių matas, ta
kultūra, ta veikimo forma ir yra tikroji žmogaus tiesa“ (Antuano de Sen Egziuperi).Tai viena iš
daugelio skambių frazių, sukurtų bandant paaiškinti religijų įvairovę ir visų jų vienodai lygią
svarbą žmonių gyvenime. Šiame darbe bus siekiama daugiau paaiškinti apie pačią religijos
filosofiją, dalis to bus daroma remiantis Antano Maceinos knyga „Religijos filosofija“.
Faktas, jog rytų ir vakarų religijos turi skirtumų: rytų religijoje matome budizmą, islamą,
o vakaruose dominuoja krikščionybė. Jei yra elementarūs skirtumai tarp religijų, kalbant apie
filosofiją rytuose ir vakaruose daugelis susimąstytų: ar filosofija tokia pati visur, ar ne? Rytų
šalyse atsispindi nebūties viršenybė, o tiesos negalima išreikšti žodžiais, tuo tarpu vakarų šalyse
yra randama būties viršenybė, bei noras tiesą apibūdinti žodžiais. Vis daugiau sužinant, kyla dar
daugiau klausimų, visgi, ar religijų įvairovė yra suderinama? Į šį klausimą ir kitus bus bandoma
atsakyti remiantis filosofo Alano Vatso mintimis, idėjomis ir įžvalgomis.
Alanas Vatsas buvo britų filosofas, rašytojas ir oratorius, labiausiai žinomas dėl rytų
filosofijos perteikimo vakarų visuomenei. Jis domėjosi tiek krikščionybe, tiek budizmu, todėl
būtent šis autorius yra galintis palyginti dviejų skirtingų religijų svarbą. Šiame darbe, bandant
parodyti kontrastą tarp rytų ir vakarų religijų, bus remiamasi Alano Vatso knygomis „Become
what you are “ , „The tao of philosophy“ ir „Psychotherapy East & West “. Būtent dėl skirtingų
kraštų (rytų ir vakarų) religijos aktyvumo, nuolankumo bei pačio tikėjimo ne tik praeityje, bet ir
dabartyje, šiame darbe, remiantis XX amžiaus filosofo Alano Vatso įžvalgomis bei idėjomis, bus
siekiama paaiškinti kas yra tikroji religija, kaip skirtingos religijos ir kultūros (rytų ir vakarų)
prieštarauja viena kitai ir kokios filosofinės įžvalgos tai padeda suprasti.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!