REFERATAS
AKTYVIŲJŲ MOKYMO METODŲ TAIKYMAS POPAMOKINĖJE VEIKLOJE
TURINYS
Įvadas...................................................................................................................................................3
1. Mokymo (-si) metodų definicijos problema..............................................................................5
1.1. Mokymo (-si) metodo samprata, esmė ir pasirinkimas.................................................................5
1.2. Aktyvieji mokymo (-si) metodai...................................................................................................7
1.3. Mokymasis bendradarbiaujant metodai.......................................................................................10
2. Mokinių laisvalaikis ir papildomojo ugdymo organizavimas pradžios mokykloje ...........12
2.1. Laisvalaikio ir papildomojo ugdymo sampratos.........................................................................12
2.2. Papildomojo ugdymo kryptys ir formos......................................................................................14
Išvados...............................................................................................................................................18
Priedai................................................................................................................................................19
Įvadas
Modernizuojant ir tobulinant švietimo sistemą, iškyla labai svarbūs uždaviniai,
kuriuos nulemia greitėjantys šiuolaikinio pasaulio pasikeitimai ir iškylančių problemų
sudėtingumas. Visuomeniniai pokyčiai skatina pedagogus ieškoti naujų kelių ir būdų, kaip geriau
parengti vaikus sėkmingam, produktyviam gyvenimui. Mokinių ugdymo sėkmė mokymo procese
priklauso nuo daugelio dalykų: mokymo turinio, mokymo proceso organizavimo, mokinių veiklos
pobūdžio, mokytojo ir mokinių sąveikos, bet svarbiausi šiame procese yra mokymo metodai. Jų
pasirinkimą labiausiai veikia bendrosios švietimo kaitos tendencijos ir vyraujančios ugdymo
sampratos. Mokymo metodas bus veiksmingas, jeigu pedagogas aiškiai supras šiandienos ugdymo
tikslus, išmanys kiekvieno metodo specifiką, teigiamus ir neigiamus jo bruožus.
Kiekvienas mokytojas siekia, kad jo užsiėmimai būtų įdomūs, padėtų mokiniams
įsisąmoninti mokomąją medžiagą, ugdytų kūrybiškumą ir norą daugiau sužinoti. Šiuos siekius gali
padėti įgyvendinti aktyvaus mokymo ir mokymosi metodai – pedagoginės veiklos būdai,
suteikiantys galimybę ne tik geriau įprasminti mokymo turinį, bet ir plėtojantys gebėjimą kritiškai
mąstyti, taikyti žinias tiek įprastomis, tiek naujomis sąlygomis.
Mokiniai turi sugebėti perimti naują informaciją, ją kritiškai ir įvairiais atžvilgiais
išnagrinėti spręsdami apie jos teisingumą ir vertę, nustatydami, kiek viena ar kita informacija
reikšminga jų poreikiams ir tikslams.
Popamokinė veikla – labai svarbi moksleivių užimtumo sritis, suteikianti galimybes
atsiskleisti jų gabumams, leidžianti pagilinti ir praktiškai panaudoti žinias, įgytas pamokų metu.
Popamokinė veikla taip pat yra neatsiejama moksleivio asmenybės ugdymo dalis, stiprinanti
savarankiškumą, kūrybiškumą, iniciatyvumą, pilietiškumą, lavinanti vaizduotę, komunikabilumą.
Nustatyta, kad mokinių veikla laisvalaikiu, po pamokų tiek teigiama, tiek neigiama.
Po pamokų mokiniai kuria ir griauna, globoja ir naikina, teikia kitam džiaugsmą ir skausmą, ugdo
save kaip žmones ir žudo save kaip žmones. Tad reikia atitinkamos veiklos, kurioje jie galėtų
panaudoti prigimtines jėgas, mokiniams reikia prasmingo laisvalaikio.(A. Paulavičiūtė)
Prasmingas laisvalaikis, prasminga veikla ta, kurioje mokiniai kuria, kur mokiniai gali
pritaikyti žinias, prasmingas laisvalaikis – tas, kuris gerina mokymąsi, skatina smalsumą.
Apie popamokinę veiklą rašė tiek senosios kartos Lietuvos pedagogai, tokie kaip
Vydūnas, M. Pečkauskaitė, J. Laužikas, tiek šių dienų autoriai: A. Paulavičiūtė, I. Zaleckienė, M.
Barkauskaitė, I. Ramaneckienė, S. Dapkienė, S. Dzenuškaitė, J. Vaitkevičius. Autoriai nagrinėjo
vaikų laisvalaikio ir papildomo ugdymo problemas šiandieninėje mokykloje, laisvalaikio reikšmę
mokinio asmenybei. ŠMM (Švietimo ir mokslo ministerija) užsakymu buvo atliekami tyrimai
(2001m. Papildomas ugdymas moksleivių socializacijos kontekste; 2003 m. Popamokinės veiklos
veiksmingumas), siekiant ištirti papildomo ugdymo įvairovę, kaitos tendencijas ir organizavimą,
išnagrinėti moksleivių poreikius, dalyvavimo ir nedalyvavimo popamokinėje veikloje priežastis,
moksleivių motyvaciją bei popamokinės veiklos sąlygas.
Norint, kad mokiniai kuo aktyviau dalyvautų popamokinėje veikloje, mokinius reikia
sudominti, pažadinti jų smalsumą, norą ieškoti ir rasti. Tam pedagogams pasitarnauja netradicinės
darbo formos, bei aktyvūs mokymo metodai.
Darbo tikslas. Paanalizuoti aktyviųjų mokymo (-si) metodų naudojimą pradinių kasių
moksleivių popamokinėje veikloje.
Šis tikslas sąlygoja tokius uždavinius:
1.Išanalizuoti su tema susijusią literatūrą ( pedagoginę, psichologinę, filosofinę), pateikiant
mokymo (-si) metodų definicijos problemas, siekiant išsiaiškinti, kokia yra mokymo (-si)
metodų paskirtis pedagoginiame procese, atskleisti aktyviųjų mokymosi metodų
klasifikaciją.
2.Atskleisti laisvalaikio sampratą, popamokinio ugdymo ypatybes ir formas.
1. Mokymo (-si) metodų definicijos problema
1. 1. Mokymo (-si) metodo samprata, esmė ir pasirinkimas
Mokinių ugdymo sėkmė mokymo procese priklauso nuo daugelio dalykų: mokymo
turinio, mokymo proceso organizavimo, mokinių veiklos pobūdžio, mokinio ir mokytojo sąveikos,
metodų.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!